خرد جمعی؛ تعاملات درون و برون سازمانی؛ اخلاقمداری ؛ انعکاس اخبار و روادید بی حب و بغض؛ شفافیت و تلاش جهت ارتقاء و اعتلاء و اطلاع رسانی را می توان از وظایف عمده این حوزه برشمرد Tمدیران ارشد سازمان ها بدون داشتن یک روابط عمومی فعال و کوشا نمیتوانند در ارایه فعالیت ها و امورات سازمان خود موفق باشند.
قطعا ورودی و خروجی امورات مربوط به سازمان ها از طریق تعامل با اصحاب رسانه و از طریق فضای مجازی میتواند تاثیر بالایی در تثبیت فعالیت های سازمان مربوطه داشته باشد.
از دیدگاه ” کانفیلد ” ، از مولفان معروف روابط عمومی در کتاب خود تحت عنوان ” روابط عمومی ، اصول ، موارد و مشکلات آن ” در تعریف روابط عمومی می نویسد : ” روابط عمومی، فلسفه ای اجتماعی – مدیریتی است که مدیران مسئولیت شناس، این فلسفه را با کمال صراحت در مقررات و خط مشی خود بیان می کنند و کلیه اقدامات خود را با فلسفه اجتماعی منطبق می سازند . آنگاه کلیه اقدامات و اعمال موسسه را که ناشی از فلسفه اجتماعی مدیریت بوده به اطلاع مرتبطین خود می رسانند تا حسن نیت و تفاهم مردم را جلب کنند.
بی شک روابط عمومی باید بعنوان بازویی توانمند و مشاوری امین برای مدیران ارشد هر سازمان عمل نماید و ضمن گردآوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل آنها نقش قابل توجهی در راستای تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان ایفا کند. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است وبی تردید پاسخگو بودن، مخاطب محوری و اطلاع رسانی صحیح و شفاف از ویژگی های یک روابط عمومی کارآمد است.
از دیدگاه خود بعنوان یکی از مسولان این حوزه؛از روابط عمومی می توان به عنوان قلب تپنده و زبان رسا و شفاف سازمان ها و ارگان ها و نهاد ها یاد کرد.
۲۷ اردیبهشت ماه؛ روز جهانی ارتباطات و هفته بزرگداشت روابط عمومی را به تمامی همکاران کوشا و پرتوان که در این حوزه فعالیت می کنند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
از همکاران تلاشگر و کوشای روابط عمومی در همه حوزه ها که بصورت شبانه روز در ایام تعطیل و غیر تعطیل همگام با مدیران و مسوولان تلاش می کنند تا رسالت خطیر خود در راستای ایجاد خرد جمعی و تعاملات و ارتباطات برون و درون سازمانی، اطلاع رسانی دقیق، صحیح و به موقع درخصوص رویدادها، تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارایه آن به مسوولان، ارزیابی نظرات درون و برون سازمانی، پاسخگویی به موقع و سریع، برنامه ریزی استراتژیک و ارایه بهترین راهکارها بمنظور پیشبرد اهداف سازمان را به انجام برسانند بطور ویژه قدردانی می کنم
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
بهتاش فضلی
مسؤل اداره ارتباطات و امور فرهنگی شهرداری منطقه ۱ شیراز
ناصر دیدار
تاریخ : ۲۷ - اردیبهشت - ۱۳۹۹
سلام طاعات قبول مطالب بسیار ارزنده بود امیداوارم که درتمام مراحل زنندگی موفق و سربلند باشید
علی بازیار
تاریخ : ۲۷ - اردیبهشت - ۱۳۹۹
استفاده درست وعادلانه از امکانات فرهنگی که در منطقه یک وجود دارد