چاپ       کد خبر: 146023
22 خرداد 1403

روش خانم های با سیاست برای کمک گرفتن از همسر خود در کارهای خانه

کارهای خانه شاید یکی از خسته کننده ترین فعالیت های ممکن باشد که اغلب بر دوش خانم های خانه است.مواقعی که کارها سنگین و سخت ترند باید تقسیم کار صورت گیرد و از سایر اعضای خانواده از جمله همسر خود کمک گرفت.در این بخش به اصلی اشاره می کنیم که با رعایت آنها به آسانی می تانید همسر خود را در نظافت خانه شریک کنید.پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همکاری همسر در کارهای خانه

کنایه زدن به همسر ممنوع

این موضوع مورد علاقه همه زنان است؛ آن‌ها تمایل دارند که همسرشان در امور خانه مشارکت کنند، اما باید کاملا مراقب باشند که این خواسته را از طریق کنایه به گوش همسر خود نرسانند، در صورتی که سایر مردان را مثال بزنید که کمک همسرشان می‌کنند، فقط آن‌ها را از این موضوع دور می‌کند. مردان به شکل ذاتی از شنیدن کنایه متنفر هستند و حس خوبی به آن ندارند، لذا از انجام این کار به شدت پرهیز کنید.

خواسته خود را شفاف بیان کنید

لازم است نیاز و انتظارات خود را دقیق و شفاف بیان کنید، این موضوع را کاملا به زبان بیاورید که نیاز دارید او در کار‌های منزل کمک کند، سپس کاملا مشخص کنید که چه کاری باید انجام دهد، معمولا باید این موضوع را به مردان یادآوری کنید و از این موضوع ترسی نداشته باشید.

با برنامه ریزی های همسرتان هماهنگ باشید

همسرتان برای خود وظایفی دارد و قطعا نمیتواند طبق خواسته و برنامه شما همیشه در اختیارتان باشد پس قبل از خانه تکانی از او درباره روزهای خلوت کاری اش سوال کنید و از او بخواهید در اوقاتی که فرصت دارد برای کمک به شما حاضر باشد و برنامه های غیرضروری اش را سر فرصت دیگری اجرا کند.

غر زدن ممنوع

در موارد بالا اشاره کردیم مردان از کنایه بیزار هستند، غرغر کردن هم می‌تواند آن‌ها را از این موضوع ناراحت کند، آن‌ها نمی‌توانند با شنیدن غرغر کنار بیایند.

همکاری همسر در کارهای خانه

تقسیم کار‌ها

هنگامی که لیستی از کار‌های لازم را تهیه کردید، وظایف را تقسیم کنید، می‌توانید کار‌های سنگین‌تر را بر عهده همسر خود و کار‌های سبک‌تر را برعهده فرزندان قرار دهید.

مسئله را سخت نکنید

درک اینکه توانایی مردان در انجام کارهای خانه با شما متفاوت است، عاملی است برای بهتر شدن وضعیت همکاری در تمیزکاری خانه. خانه تکانی، به شرطی که از نکاتی که گفته شده پیروی شود، کاری دشوار نیست. بیش از حد از شوهرتان انتظار نداشته باشید و با احترام و محبت از او کمک بگیرید که قطعا این روش کارسازتر خواهد بود.

تعادل را فراموش نکنید

حتماً در برنامه خانه تکانی خود، روز و زمان انجام کارها را به دقت مشخص کنید. اجتناب کنید تمام وظایف سخت و خسته‌کننده را در یک روز برای خودتان جلو بیاندازید. بهتر است به صورت تدریجی و توزیع شده اقدام به انجام کارها کنید. اگر تمام کارها را در یک روز به همسرتان واگذار کنید، احتمالاً او خسته شده و دلزده از انجام کارهای خانه خواهد شد و این ممکن است منجر به عدم تمایل او برای کمک در روزهای آینده شود. بنابراین، به تعادل توجه کنید و کارها را به صورت یکنواخت در طول هفته تقسیم کنید.

همسرتان را فدای فرزندسالاری نکنید

در برنامه خانه تکانی و حتی تمیزکاری های ماهانه خانه، سعی کنید مشارکت همه‌ی اعضای خانواده را در نظر بگیرید، نه فقط از همسرتان. از فرزندانتان هم کمک بخواهید، اما با توجه به توان و سن آن‌ها. این به شما کمک می‌کند تا مشارکت و تقسیم وظایف را به فرزندانتان یاد بدهید و همچنین بار کارها را از روی دوش خود و همسرتان کم کنید.

از همسرتان قدردانی کنید

هرگز فراموش نکنید که از کمک آنها قدردانی کنید. اگر همسرتان یا فرزندانتان کاری را انجام دادند، از آنها تشکر کنید و قدردانی از همکاری و مشارکت آنها را به وضوح نشان دهید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار