چاپ کد خبر: 132275
2 بهمن 1402

روش هایی برای خلاص شدن از شر گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی

گرفتگی توالت ها چه فرنگی باشد و چه ایرانی حداقل یکبار برای همه پیش آمده است.در این مواقع برخی نمی توانند این مشکل را خودشان رفع کنند برای همین از نیروهای متخصص کمک می گیرند.روش های آسانی برای حل این مشکل وجود دارد که خودتان به آسانی با کمک گرفتن از این راه حل ها این مشکل را حل کنید.در ادامه این مقاله شما را با این راهکار ها آشنا می کنیم.با ما همراه باشید.

رفع گرفتگی توالت

علل گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی چیست؟

گرفتگی توالت یک اتفاق عادی به‌حساب می‌آید؛ اما این اتفاق، آزاردهنده است و باعث ناراحتی اعضای خانواده می‌شود. گرفتگی توالت دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

اشیاء خارجی
یکی از شایع‌ترین دلایل گرفتگی توالت، قرارگرفتن اشیاء خارجی در مسیر خروجی فاضلاب است. بسیاری از مردم محصولات بهداشتی زنانه، دستمال مرطوب نوزاد و سایر محصولات کاغذی را در توالت می‌ریزند. باید بدانید که این اشیا در آب حل نمی‌شوند و باعث گرفتگی توالت می‌شود.گاهی اوقات یک جسم خارجی ممکن است بدون اطلاع شما داخل توالت بیفتد و باعث گرفتگی آن شود. ممکن است کودک شما اسباب‌بازی خود را داخل توالت بیندازند یا حتی تجمع موهای زائد هم باعث این اتفاق می‌شود. این‌جاست که باید به دنبال روش های رفع گرفتگی توالت باشید.

لوله‌های فرسوده
لوله‌های توالت ممکن است به دلایلی ترک بخورند، بشکنند یا له شوند. باران شدید، خوردگی، کهنگی، پارگی و تغییر شدید دما باعث آسیب به لوله‌های توالت می‌شود. هنگامی‌ که لوله‌ها می‌شکنند، تخلیه توالت کند و درنتیجه باعث انسداد آن می‌شود.

رفع گرفتگی توالت

روش هایی برای رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی
برای خلاص شدن از شر گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی روش های زیر کارآمد است:

۱- استفاده از آب گرم
یکی از روش های رفع گرفتگی توالت، استفاده از آب گرم است. برای این کار یک ظرف را از آب گرم پر کنید. برای این کار، ظرف آب را روی اجاق‌ گاز گرم کنید؛ اما دقت کنید که آب به نقطه‌ جوش نرسد. سپس چند دقیقه‌ صبر کنید و آب را داخل توالت بریزید.

اگر آب تخلیه شد، متوجه می‌شوید که تلاش شما موفقیت‌آمیز بوده است. بهتر است بعد از آن، توالت را با آب سرد بشوید. توجه کنید برای رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی، به‌هیچ‌وجه از آب جوش استفاده نکنید؛ چون آب جوش به دلیل تغییر دمایی زیاد باعث شکستن کاسه توالت می‌شود.

۲-استفاده از مایع ظرف‌شویی
اگر می‌خواهید گرفتگی توالت منزلتان سریع‌تر باز شد، می‌توانید از مایع ظرف‌شویی یا شامپو کمک بگیرید. ¼ فنجان مایع ظرف‌شویی را داخل کاسه توالت بریزید و ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان دهید. سپس آب گرم (نه آب جوش) را به کاسه اضافه کنید. استفاده از مایع ظرف‌شویی یکی از روش‌های رفع گرفتگی توالت است. مایع ظرف‌شویی به‌صورت روان‌کننده عمل می‌کند. در نتیجه گرفتگی موجود در فاضلاب توالت را روان می‌کند و باعث می‌شود تا همه‌چیز دوباره حرکت کند.

۳-محلول خانگی
یکی از روش های رفع گرفتگی توالت، استفاده از جوش‌ شیرین و سرکه است. ترکیب جوش ‌شیرین و سرکه به شما یک محلول قوی برای رفع انسداد می‌دهد. در این روش ابتدا یک فنجان جوش ‌شیرین و سپس دو فنجان سرکه را داخل توالت بریزید.

این دو ماده یک فرایند شیمایی را ایجاد می‌کنند که گرفتگی را از بین می‌برند. بهتر است برای انجام این کار از سرکه سفید استفاده کنید. بعد از نیم‌ساعت، ۲ لیتر آب گرم را داخل کاسه توالت بریزید. دقت کنید که آب نباید در حال جوش باشد. ترکیب جوش ‌شیرین و سرکه برای رفع بوی بد فاضلاب هم موثر است.

۴-فنر لوله بازکن
برای از بین بردن گرفتگی توالت و لوله های فاضلاب می توانید از فنر لوله بازکن استفاده نمایید. اگر توالت شما با مو و نوار بهداشتی و … گرفته باشد، باید یا این موارد از لوله توالت خارج شوند و یا به وسیله ی فنرهای مخصوص به سمت جلو و فاضلاب هدایت شوند.

۵-آویز لباس فلزی
برای بازکردن گرفتگی توالت باید کمی خلاق باشید تا با استفاده از ابزار و وسایل در دسترس، مشکل توالت‌ ایرانی یا فرنگی را حل کنید. یکی از روش های رفع گرفتگی توالت، استفاده از آویز لباس فلزی‌ست. یک آویز را باز کنید. سر آویز را که قلاب‌مانند است تغییر ندهید. برای این‌که آویز لباس به لوله و کاسه توالت آسیب نرساند، انتهای آن را با پارچه بپیچید.

از چسب نواری برای نگه‌داشتن پارچه در جای خود استفاده کنید. در حالی ‌که دستکش پوشیده‌اید، آویز لباس را وارد لوله کنید سپس آن را تا جایی که به محل گرفتگی برخورد کند، هل دهید. بعد از آن کافی‌ست با چند ضربه آرام لوله را باز کنید.

۶-پمپ
برای رفع گرفتگی توالت از پمپ، کمک بگیرید. آب را در چاه بریزید و شروع به پمپاژ نمایید. پمپ به سیفون فشار وارد کرده و با هل دادن فاضلاب داخل آن انسداد را برطرف می کند.

رفع گرفتگی توالت

۷-سیم زدن
برای باز کردن انسدادهای شدیدتر می توانید از سیم استفاده کنید، برای این کار سیم را به قسمت مسدود شده فشار دهید تا بقایای مانده را تحریک  و آزاد کنید.

۸-بطری پلاستیکی
با حذف هرچه بیشتر آب از کاسه توالت فرنگی  شروع کنید. می توانید این کار را با پر کردن مکرر یک ظرف کوچک از آب توالت و ریختن آب در یک سطل انجام دهید. بعد، یک بطری بزرگ پلاستیکی را با آب گرم پر کنید.

انگشت شست خود را روی بالای بطری قرار دهید و بطری را در خروجی پایین توالت قرار دهید. (برای این مرحله دستکش بپوشید.) انگشت شست خود را برداشته و بطری را فشار دهید تا آب داخل آن به لوله بریزد و فشار زیاد انسداد را از بین ببرد.

۹-برس توالت
این ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد، اما اگر واقعاً ناچار هستید و راه دیگری ندارید، یک برس توالت را داخل لوله بالا و پایین کنیدتا انسداد در مدت زمان کوتاهی رفع شود.

۱۰-نایلون، سلفون و چسب
برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی، روی دهانه ی توالت فرنگی را با یک نایلون دسته دار بزرگ به صورت دو لا کاملا بپوشانید و اضافه های نایلون را با کاتر برش زده و دور تا دور نایلون اطراف کاسه ی توالت فرنگی را با چسب ۳یا۵ سانتی بپوشانید و چند چسب هم روی نایلون به صورت + بزنید تا هیچ هوایی از توالت داخل و خارج نشود.

سپس دکمه ی مخزن توالت فرنگی را بزنید. با زدن دکمه نایلون باد می کند، حالا کف دستتان را روی نایلون گذاشته و به پایین فشار دهید و این کار را تکرار کنید تا راه توالت فرنگی باز شود، سپس داخل توالت را با آب بشویید. در صورت باد نکردن نایلون یعنی از قسمتی از آن هوا رد و بدل می شود، پس آن جا را حتما چسب بزنید و یا آن قسمت را باز کنید و با دستمال خشک کنید و باز بچسبانید.این کار را با سلفون نیز می توانید انجام دهید.

۱۱-جوش شیرین
به عنوان جایگزین مایع ظرفشویی، این محلول کاملاً طبیعی را امتحان کنید. یک فنجان جوش شیرین و دو فنجان سرکه را ترکیب کنید و در توالت بریزید. بگذارید نیم ساعت بماند و  اگر گرفتگی از بین نرفت، ترفندهای دیگر را امتحان کنید.

۱۲-استفاده از اسید
اگر توالت شما با فنر و روش های دیگر باز نشد، از مقداری اسید استفاده کنید. باز کردن لوله ی توالت، مضراتی مانند آسیب دیدن شیر و اتصالات چسب های نشت گیری اطراف توالت، آسیب به ریه ها و پوست، انتشار گازهای اسید در هوا و آسیب به اتصالات لوله های فاضلاب را به همراه دارد پس هنگام استفاده از اسید مراقب باشید.

۱۳-دستگاه فشرده سازی هوا
شما می توانید برای رفع گرفتگی توالت از به سراغ دستگاه فشرده سازی هوا بروید. این دستگاه قابلیت تنظیم فشار را دارد پس با این دستگاه با فشار زیاد می توان هوای داخل مخزن را تخلیه و انسداد را باز نمود.

با توجه به نحوه حمل کیف خود به برخی از ویژگی های شخصیتتان پی ببرید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

اگرقطعه ای چوبی یا پلاستیکی و..داخل سیفون توالت ایرانی افتاده باشد خیلی راحت آستین‌ها را بالا زده و باکف دست آن شیئ رابیرون می آوریم.

آخرین اخبار