رونمایی از سنگین‌ترین و قدرتمندترین بی‌ام‌و M5 تاریخ در آلمان

 سنگین‌ترین و قدرتمندترین بی‌ام‌و M5 تاریخ با طراحی خشن و تهاجمی و انبوهی از فناوری‌های پیشرفته رونمایی شد. به گزارش اول فارس ،  M5 جدید از قوای محرکه‌ی پلاگین‌ هیبریدی کراس‌اور XM بهره می‌برد؛ یک پیشرانه‌ی ۴٫۴ لیتری V8 تویین توربو به‌همراه موتور برقی که در گیربکس هشت سرعته‌ی خودکار قرار گرفته است. موتور بنزینی ۵۷۰ اسب […]

 سنگین‌ترین و قدرتمندترین بی‌ام‌و M5 تاریخ با طراحی خشن و تهاجمی و انبوهی از فناوری‌های پیشرفته رونمایی شد.

به گزارش اول فارس ،  M5 جدید از قوای محرکه‌ی پلاگین‌ هیبریدی کراس‌اور XM بهره می‌برد؛ یک پیشرانه‌ی ۴٫۴ لیتری V8 تویین توربو به‌همراه موتور برقی که در گیربکس هشت سرعته‌ی خودکار قرار گرفته است.

موتور بنزینی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که در کنار موتور برقی با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور مجموع توان خروجی M5 جدید را به ۷۲۷ اسب بخار و ۱٬۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رساند.

M5 جدید از باتری‌پک کوچک ۱۴٫۸ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که دامنه‌ی حرکتی ۴۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی برای خودرو فراهم می‌کند.

به‌لطف قدرت بیشتر، M5 جدید می‌تواند ظرف ۳٫۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. وزن سدان جدید بی‌ام‌و به ۲٬۴۴۵ کیلوگرم می‌رسد، در حالی که نسل قبلی ۱٬۹۷۰ کیلوگرم وزن داشت. بدین ترتیب با قدرتمندترین و در عین‌حال سنگین‌ترین M5 تاریخ مواجه هستیم.

حداکثر سرعت خودرو روی ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج مخصوص این عدد به ۳۰۵ کیلومتربرساعت افزایش پیدا می‌کند.

برای M5 جدید حالت‌های رانندگی Comfort و Sport و Sport Plus و Dynamic و Dynamic Plus در نظر گرفته شده است. در حالت Comfort، موتور بنزینی معمولا خاموش می‌شود و سیستم‌تعلیق در نرم‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد تا راحتی سواری افزایش یابد.

در حالت Dynamic تمام نیروی پیشرانه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و امکان خاموش‌کردن سیستم کنترل پایداری فراهم است. افزون‌براین، M5 جدید تنظیمات جداگانه‌ای برای سیستم تعلیق، ترمز، فرمان، گیربکس و سیستم چهارچرخ محرک xDrive دارد.

BMW 8

بی‌ام‌و می‌گوید دیفرانسیل الکترونیکی لغزش محدود خودرو می‌تواند نیرو را بسته به شرایط بین سمت راست یا چپ خودرو توزیع کند تا تعادل بهتری در پیچ‌ها داشته باشد.

سدان قدرتمند بی‌ام‌و از دیسک‌های ترمز ۱۶٫۱ اینچی با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۵٫۷ اینچی با کالیپرهای تک پیستونه در عقب استفاده می‌کند که پشت رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب قرار گرفته‌اند. امکان سفارش ترمزهای کربن سرامیکی وجود دارد که ۲۵ کیلوگرم سبک‌تر هستند و ابعاد دیسک‌ها جلو را به ۱۶٫۵ اینچ افزایش می‌دهند.

برای افزایش استحکام خودرو، فنربندی، کف خودرو و اتصالات اجزای مختلف شاسی تقویت شده‌اند. سیستم تعلیق تطبیقی M بی‌ام‌و به صورت استاندارد در این خودرو تعبیه شده که از کمک‌فنرهای قابل کنترل‌ الکترونیکی برخوردار است و راننده می‌تواند بر اساس نیاز آن‌ها را تنظیم کند.

M5 جدید از سیستم‌عامل iDrive 8.5 بی‌ام‌و بهره می‌‌برد که به گرافیک خاص خودروهای M مزین شده است. نمایشگر هدآپ خودرو می‌تواند هنگام توقف، ویدیو پخش کند. نسل جدید M5 از گلگیرهای عریض‌تر، چهار سر اگزوز در عقب و اسپویلر کوچکی روی لبه‌ی در صندوق بهره می‌برد.

تولید بی‌ام‌و M5 جدید در ماه جولای (تیر و مرداد) آغاز خواهد شد. قیمت خودرو مذکور از ۱۲۰,۶۷۵ دلار آغاز می‌شود.

BMW 1

BMW 2

BMW 3

BMW 4

BMW 5

BMW 6

BMW 7

2025 bmw m5 rear three quarter 667bd743772792639dec7068

BMW 8

BMW 9

منبع:econews

نکات طلایی برای جلوگیری از خراب شدن زود هنگام چرخ گوشت

مطالب مرتبط

افزایش قیمت خودرو شامل قرارداد‌های فروش فوری و فوق العاده نمی‌شود

چه موقع باید فیلتر بنزین خودرو را تعویض کرد؟ + ۵ علامت خرابی آن

علائم پارگی یا خرابی تسمه تایم خودرو

نظرات