چاپ کد خبر: 143348
25 اردیبهشت 1403

رونمایی از کتاب «سیمرغ» مجموعه‌ شعر خوشنویس اهل شیراز

“سیمرغ” عنوان چهارمین اثر مرتضی کشاورز شاعر، معمار و خوشنویس اهل شیراز و متخلص به (م.تفاوت) است که رونمایی از این اثر مکتوب در مراسم بزرگداشت فردوسی در شیراز برگزار شد.

سید محی الدین حسینی ارسنجانی دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز 

به گزارش اول فارس ، به گفته سید محی الدین حسینی ارسنجانی دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز در آیین “پنج کانون در راستای فردوسی” که به مناسبت روز ملی فردوسی و با حضور استادان شعر و ادب پارسی بویژه شاهنامه پژوهان، فرهیختگان و فعالان رسانه و گردشگری در مرکز همایش گلستان واقع در آرامگاه سعدی شیرازی برگزار گردید از تازه ترین کتاب مرتضی ‌کشاورز هنرمند و فعال ادبی و فرهنگی شیراز با عنوان “سیمرغ” رو نمایی شد.


دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز اظهار داشت:کشاورز که پیشتر و در سالهای گذشته سه عنوان کتاب شعر و خوسنویسی با عناوین «ندیدن دلیل نبودن نبود»، «آرزوها» و«غزلهای من را به من پس دهید» منتشر کرده در خصوص چهارمین اثر خود میگوید: نام و مضامین شعری این مجموعه بر اساس داستان های حماسی،عرفانی قدمای ایرانی «سیمرغ» نمادی از سیر و سلوک است.

کشاورز در آیین رو نمایی از اثر تازه انتشار یافته خود در سخنانی کوتاه  بیان داشت:در مقوله‌ گردشگری هم این امر به شکلی دیگر اتفاق می افتد و این ارتباط مفهومی و موضوعی بر اساس آموزه‌ های موجود در این کتاب در قالب شعر علاوه بر زبان فارسی به شش زبان دیگر دنیا ترجمه شده و به خط شکسته نستعلیق نیز نگاشته شده است.
وی یاد آور شد:این مجموعه می‌تواند در اختیار هنر دوستان و فرهیختگان و حتی گردشگران مختلف جهت آشنایی با مضامین مورد نظر قرار گیرد.کشاورز در ادامه افزود:برنامه ریزیهایی انجام شده بود که این مراسم در جوار آرامگاه حکیم توس انجام پذیرد اما تقدیر این گونه رقم خورد که این مراسم در سعدیه شیراز و در جوار شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار گردد.
وی همچنین خاطر نشان کرد:دو کتاب دیگر با عنوان «ماه و آینه» و «خیلی دور، خیلی نزدیک» در دست چاپ دارم که به زودی توسط انتشارت زهره علوی تهران منتشر خواهد شد.


لازم به ذکر است:این هنرمند خوشنویس از نوجوانی شروع به فراگیری و فعالیت در این زمینه نموده و با برگزاری نمایشگاههای متعدد خوشنویسی و نقاشی – خط بویژه با خط شکسته نستعلیق اکنون در آستانه ۳۸ سالگی تجربیاتش را با مخاطبانش به اشتراک میگذارد.

بیشتر بخوانید:

قهوه اسپرسو و مهمترین انواع آن که خوشمزه بنوشید

کتاب سیمرغ از تالیفات تازه مرتضی کشاورز توسط انتشارات «زهره علوی» در قطع رحلی و به صورت تمام رنگی چاپ و منتشر شده است.این اثر ارزنده و پر محتوا در حضور صدها نفر از دوستداران شعر و ادب پارسی و بزرگان عرصه تاریخ و فرهنگ فارس و شاعر و نویسنده کتاب در برنامه پنج کانون در راستای فردوسی در تالار اجتماعات گلستان آرامگاه جناب سعدی علیه الرحمه رونمایی گردید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار