چاپ کد خبر: 146686
28 خرداد 1403

رییس کمیته بانوان ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس: پیام ما مطالبه تغییر به روشی مدنی ، مسالمت آمیز و مصلحانه است

رییس کمیته بانوان ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس: انتخابات پیش‌رو فرصتی ایجاد شده تا دوباره جامعه عرض اندام کرده و قدرت خود را به روشی مسالمت آمیز به همگان نشان دهد

رییس کمیته بانوان ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس:
رییس کمیته بانوان ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس در مراسم گشایش ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در روز ۲۷ خرداد در تالار احسان شیراز گفت: سیاست حذف، اشتباه ترین و ویرانگر‌ترین راهبرد تعامل در فضای اجتماعی و سیاسی است که راه خشونت و رادیکالیسم را باز می‌کند.
دکتر مریم سروش رییس کمیته بانوان ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس گفت: می‌دانیم که نباید انتظار معجزه داشت، می‌دانیم که نسبت به سال ۷۶ فضا بسیار تنگ‌تر و اختیارات دستگاه اجرایی بسیار کمتر است.
این پژوهشگر مسائل اجتماعی با بیان اینکه وضعیت کشور بسیار نابسامان‌تر و جامعه مدنی بسیار ضعیف تر است، ادامه داد: آینده از کنش یا بی عملی ما متاثر می‌شود اما آنگونه که امروز فکر می‌کنیم و امید داریم در آینده تبدیل به واقعیت اجتماعی خواهد شد.
سروش افزود:  راهی که در پیش است بسیار طولانی و دشوار است و پایداری و ممارست بسیار می‌خواهد اما می‌دانیم که کنشگری زنان و جوانان بسیار موثرتراز هر گروه اجتماعی دیگری است.

ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان
رییس کمیته بانوان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان فارس معتقد است هیچ راهی جز کنشگری مدنی، قوی کردن زیست انجمنی جامعه و گفت‌وگوی مستمر همه گروه‌های اجتماعی ایران برای رسیدن به آینده‌ای روشن وجود ندارد.
دکتر سروش سیاست حذف را اشتباه ترین و ویرانگر ترین راهبرد تعامل در فضای اجتماعی و سیاسی دانست که راه خشونت و رادیکالیسم را باز می‌کند.
وی با اشاره به تایید آقای دکتر پزشکیان و انتخابات پیش‌رو افزود: فرصتی ایجاد شده تا دوباره جامعه عرض اندام کرده و قدرت خود را به روشی مسالمت آمیز به همگان نشان داده و پیام خود را به جهان برساند. و پیام ما مطالبه تغییر به روشی مدنی و مسالمت آمیز و مصلحانه است.فرصتی ایجاد شده تا دوباره جامعه عرض اندام کرده و قدرت خود را به روشی مسالمت آمیز به همگان نشان داده و پیام خود را به جهان برساند. و پیام ما مطالبه تغییر به روشی مدنی و مسالمت آمیز و مصلحانه است.
این فعال سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: نباید از مصادره میزان مشارکت به نفع گروه خاصی ترس داست؛ چون معنای هر رای مشخص است و هم مردم و هم جهان پیام و معنای آن را درک می کنند. همانطور که در انتخاباتهای گذشته پیام رای دادن یا رای ندادن به خوبی درک شده و تبلیغات یا تفسیرهای یکسویه بر رفتار گروه‌های داخل یا خارج سایه نیانداخته و هیچ کس را فریب نداده است.

مریم سروش
وی با تأکید بر لزوم کنش‌گری بانوان در جامعه خاطرنشان کرد: اکنون زنان که همواره و بخصوص در دو سال گذشته و با شعار بلند زن زندگی آزادی پیشرو تحولات اجتماعی ایران بوده‌اند تلاش خواهند کرد، نقش خود را در آینده ایران بازی کنند.
رییس کمیته بانوان ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس تأکید کرد: زن نماینده همه گروه‌های حاشیه‌ای دیده نشده و بی صدایی است که در جامعه مطالبه دیده شدن دارند؛ از جمله زنان، قومیت‌های حاشیه‌ای، طبقات و اقشار بی‌صدا.
دکتر مریم سروش با بیان اینکه زندگی حکایت از زیست جهان انسانی و آزادی دارد که اکنون با دست اندازی سیستم رسمی اقتصادی و سیاسی محدود شده و در تنگنا قرار گرفته و نیاز به نفس کشیدن و آزادی دارد، ادامه داد:آزادی، مطلوب و هدف همه جنبشهای انسانی، حق اساسی انسانها و جوامع و مهمترین روش رسیدن به زندگی و خود آزادی است. آزادی هم در مقصد است و هم روش رسیدن به رشد و توسعه.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سید اسماعیل سبحانی دوشنبه , ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳

این آدمای عجیب و غریب که دور پزشکیان جمع شدن دودمانشو به باد میدن

آخرین اخبار