چاپ      کد خبر: 143271
25 اردیبهشت 1403

زمان و نحوه ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان فارس اعلام شد

ثبت نام دانش آموزان استان فارس

مدیرکل آموزش وپرورش فارس، گفت:پیش ثبت نام دانش آموزان صرفاً درسامانه الکترونیکی به آدرس: my.medu.ir انجام می شود و در صورت احراز شرایط، ثبت نهایی توسط مدارس انجام می شود.
به گزارش اول فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،دکتر فرشید قاسمی در دومین جلسه ستاد ثبت نام دانش آموزان استان فارس اظهار کرد:اولویت ثبت نام در مدارس هیئت امنایی متوسطه اول بر اساس طرح آدرس صورت گیرد.
وی گفت:پیش ثبت نام دانش آموزان صرفاً در سامانه الکترونیکی به آدرس: my.medu.ir انجام می شود و در صورت احراز شرایط، ثبت نهایی توسط مدارس انجام می شود.

قاسمی تصریح کرد: ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی تا پایان مردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری در بحث شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، استان فارس رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم از اول تا پانزدهم تیرماه در سامانه الکترونیکی به آدرس: my.medu.ir صورت می گیرد و ثبت نام نهایی با مراجعه حضوری اولیا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از اول تیرماه تا پایان مردادماه صورت می گیرد.

وی اضافه کرد : زمان آغاز ثبت نام پایه دهم نیز پس از صدور فرم های هدایت تحصیلی از سوی مدارس، اعلام خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: دستورالعمل ثبت نام اتباع خارجی به زودی از سوی نهاد بین‌المللی مربوطه اعلام و به مدارس ارسال می شود.

قاسمی از معرفی معاون آموزش متوسطه به عنوان سخنگوی ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش فارس خبر داد و افزود: ستاد ثبت نام در نواحی تشکیل می شود و در صورت بروز مشکل از طریق سامانه رسیدگی به شکایات اداره ارزیابی و بازرسی اداره کل پیگیری می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: حفظ کرامت اولیا در همه تعاملات به ویژه در فرآیند ثبت نام امری شایسته و ضروری است و مدیران مدارس باید سر لوحه کار خود قرار دهند.

ممنوعیت دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت نام

مجید بذرافکن افزود: تعیین اعضای کارگروه های ثبت نام در مناطق در شیوه نامه ارسالی لحاظ خواهد شد.

وی افزود: جامعیت سامانه ثبت نام امری ضروری است که باید به آن توجه کرد تا شاهد چالش های معمول در فرآیند ثبت نام نباشیم.

بذرافکن تصریح کرد: در ثبت نام ها باید به گونه ای عمل شود که تعادل در تراکم کلاس برقرار شود لذا نباید در یک مدرسه تراکم کلاس ها حدود چهل نفر و در مدرسه ای دیگر ۲۰ نفر باشد.

شایان ذکر است: ممنوعیت دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت نام به غیر از بیمه و کتب درسی، ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی از سوی مدارس دولتی عادی، ثبت نام سرویس مدارس در سامانه سپند، پیگیری موضوع لباس فرم دانش آموزان مدارس و …، از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار