چاپ کد خبر: 106081
18 اسفند 1401

ساخت لباس‌هایی در روسیه که نظامیان را نامرئی می‌کند

صنایع نظامی روسیه لباس‌های ویژه‌ای برای نظامیان تولید کرده اند که به آن‌ها امکان می‌دهد در میدان جنگ خود را از چشم دشمن و دوربین‌های حرارتی پنهان کنند.

نظامیان روس

به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز عربی، اهداف نظامی روسیه حد و مرزی نمی‌شناسد و در همین چارچوب اسطوره «نظامی نامرئی» را به واقعیت تبدیل کرده است.

روسیه از ساخت لباسی خبر داده است که نظامیان را در جنگ به کلی نامرئی می‌کند. کارخانه‌های تجهیزات جنگی سرگرم تولید لباس‌های نظامی با فناوری‌های جدید هستند. این لباس به نظامیان امکان می‌دهد خود را به کلی استتار کنند به طوری که دشمن قادر به رؤیت آن‌ها نیست. این لباس‌ها سبب می‌شوند دوربین‌های حرارتی قادر به مشاهده نظامیان نباشند و علاوه بر این به نظامیان امکان می‌دهند به رنگ محیط اطراف خود در آیند.
ویژگی این لباس‌ها به هیچ وجه ناشی از ارسال پارازیت یا جنگ سایبری که می‌توان نظامیان را به آن تجهیز کرد نیست بلکه در تولید این لباس‌ها از پارچه‌های ویژه‌ای با رنگ‌های خاص استفاده شده است.
این لباس‌ها به گونه‌ای طراحی و ساخته شده اند که نظامیان با توجه به محیط اطراف خود و در ساعات شب و روز و نور خورشید و در دشت و جنگل قابل رؤیت نیستند و می‌توانند در هر مکان و زمانی که بخواهند خود را مثل آفتاب‌پرست با توجه به محیط اطراف استتار کنند.
موضوع استتار یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین راهبرد‌های نظامی در جنگ‌ها به شمار می‌رود و برای این کار از برخی فناوری‌ها نیز استفاده می‌شود که به نظامیان امکان می‌دهد خود را در محیط استتار کنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار