چاپ کد خبر: 53838
24 اردیبهشت 1400

سردیس برنزی چهره ماندگار فارس در شیراز سرقت شد

استاد رحیم هودی

استاد رحیم هودی

به گزارش اول فارس ، عبدالعلی قصرالدشتی مجسمه‌ساز شیرازی گفت: سردیس برنزی استاد رحیم هودی پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران از آثار هنری اینجانب که در مقابل تالار حافظ شیراز نصب شده بود، به سرقت رفت.

168815495

وی با اعلام این خبرگفت: این مجسمه برنزی اولین اثر سرویس برنزی است که شهرداری شیراز برای آن همت‌کرده بود و این اثر که به شایستگی اجرا شد در جایی مناسب نصب شده بود.
وی با بیان اینکه سختی های بسیاری برای این اثر متحمل شده است، از مسئولان خواست برای یافتن این سردیس و مجازات ربایندگان اهتمام کنند.

168815494

عبدالعلی قصرالدشتی، زاده مردادماه ۱۳۵۱ هنرمندی از اهالی شیراز است که بیشتر برای مجسمه‌هایش نام‌بردار است. او از شاگردان استاد علی‌اصغر تجویدی است.

.معاون ارشاد فارس نیز با بیان اینکه، اکنون ۵ روز از وقوع این سرقت می‌گذرد اضافه کرد که سردیس یاد شده، در محوطه مقابل تالار حافظ ارشاد فارس نصب بوده است.

بهروز مرامی تاکید کرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، اقدامات لازم برای پیگیری این رخداد را انجام داده است.

بر اساس این گزارش،  سرهنگ کاووس محمدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس در ارتباط با این خبر اعلام کرد که این خبر را در شبکه‌های اجتماعی دیده است اما هنوز گزارشی مبنی بر سرقت به نیروی انتظامی ارائه نشده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که متولی این سردیس شهرداری یا هر نهاد و شخص دیگری باشد، باید اعلام سرقت کند تا نیروی انتظامی برای صحت و سقم و بررسی بیشتر وارد عمل شود.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

واتساپ اصل

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار