خودروساز آلمانی فولکس واگن در حال حاضر مشغول توسعه یک سیستم رانندگی مستقل سطح ۴ برای نسل آینده ون های ID. Buzz است. این شرکت آلمانی برای دست یابی به این هدف همکاری های نزدیکی را با شرکت فناوری آمریکایی Argo AI آغاز کرده تا ون برقی خودران خود را تا سال ۲۰۲۵ روانه جاده ها کند.
به نقل از وبسایت autoexpress، یک سیستم رانندگی مستقل سطح ۴ در اصل به هیچ وجه به نظارت یک راننده احتیاج ندارد، زیرا باید بتواند به تنهایی به شرایط مختلف پاسخ دهد. با این حال، فولکس واگن اذعان می کند که این فناوری تا «صد در صد قابل اعتماد بودن» هنوز مسیری طولانی را در پیش دارد، بنابراین این خودروسازی قصد دارد تا ون جدید مجهز به این سیستم را تنها در برخی از شهرها در دسترس قرار دهد. فولکس واگن و Argo AI قصد دارند اولین آزمایشات این ون جدید را در جاده های اروپا در اواخر سال جاری آغاز کنند.
هر ون مجهز به زرادخانه ای از دوربین ها و سنسورهای راداری و همچنین سنسور لیدار تازه توسعه یافته Argo AI است که به وسایل نقلیه آزمایشی اجازه می دهد اجسام را تا فاصله ۴۰۰ متری تشخیص دهند. تیزرهای تبلیغاتی منتشر شده از این ون نیز نشان می دهد که ساختار اصلی خودرو با الهام از ون افسانه ای فولکس واگن دهه ۱۹۵۰ طراحی شده است، هرچند که در مدل جدید ما شاهد یک گنبد جدید در سقف هستیم که ما تصور می شود سنسور لیدار را در خود جای داده است.
پیش از این نیز، الیور استفانی، رئیس طراحی فولکس واگن، در جریان نمایشگاه اتوموبیل ژنو ۲۰۱۷ در گفتگو با Auto Express تأکید داشت که: «ما می خواهیم میکروباس های افسانه ای خود را دوباره احیا کنیم زیرا هنوز می تواند با عملکرد بسیار مناسب خود، باعث شود شما زندگی راحت تر داشته باشید.» وی با اشاره به اینکه خودروهای برقی نیازی به تعبیه یک موتور بزرگ ندارند، اضافه کرد: «با پلت فرم MEB این فرصت برای بازگرداندن نسبت ها فراهم می شود و شما می توانید فضای داخلی بسیار بیشتری داشته باشید، تقریباً یک کلاس بالاتر.»
ون جدید ID. Buzz قرار افسانه فولکس واگن تیپ ۲ دهه ۱۹۵۰ را به آینده منتقل کند. به عبارت دیگر، این خودرو از طراحی ون نمادین تیپ ۲ قدیمی الهام گرفته و از بینی ساده، شاسی بلند بزرگ VW و رنگ آمیزی دو رنگ استفاده می کند. با این وجود فضای داخلی عصر فضا، رینگ های عظیم آلیاژی ۲۲ اینچی و چراغ های جلوی LED پیچیده، طراحی مدرن را به رخ می کشند. این خودرو همچنین بر روی پلتفرم MEB اختصاصی فولکس واگن برای خودروهای الکتریکی قرار خواهد گرفت. شاسی به نسبت خودرو کشیده خواهد شد و یک فاصله محوری ۳.۳ متری را ایجاد می کند.
فضای ID. Buzz برای یک کابین قابل انعطاف هشت نفره، با صندلی های عقب قابل تنظیم و صندلی راننده که ۱۸۰ درجه می چرخد، طراحی شده است. اگرچه سیستم های ناوبری این خودرو کنترل کامل رانندگی را بر عهده دارند، اما یک حالت رانندگی توسط راننده نیز وجود دارد که در هر زمان فرد می تواند این وظیفه را در اختیار بگیرد. سایر فناوری های قابل مشاهده، شامل یک نمایشگر بزرگ جلو با واقعیت افزوده و یک تبلت عمودی قابل جابجایی هستند که عملکردهای خودرو را کنترل می کند.
این ون در ابتدا قرار بود از گزینه تک محور متحرک عقب با یک موتور ۲۶۸ اسب بخاری تجهیز شود اما ما اکنون می دانیم که پرچمدار این خودرو دارای یک سیستم چهار چرخ متحرک با قدرت ۳۶۹ اسب بخار است. در واقع به نظر می رسد که ما شاهد یک ون با پیشرانه های متفاوت خواهیم بود. بنابراین، نسخه تولیدی ID. Buzz احتمالاً از همان پیشرانه های مشابه ID.4 SUV برخوردار خواهد بود که با یک سیستم تک موتوره ۲۰۱ اسب بخار شروع می شود و به مدل پرچمدار که احتمالاً از یک پیشرانه چهار چرخ متحرک GTX با نشان ۲۹۵ اسب بخار بهره می برد، ختم می شود.
این موتور می تواند در عرض ۵ ثانیه خودرو را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را فراهم سازد. همچنین گفته می شود که این خودرو با یک بار شارژ، به شعاع حرکتی ۳۷۳ مایل دست خواهد یافت.
تصاویر سوپر ون جدید فولکس واگن
نظرات