سید احمدی احمدی زاده : انسداد مسیر فعالیت فضای مجازی ممکن نیست

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: از قابلیت های مثبت فضای مجازی می توان در زمینه های مختلف بهره گرفت از جمله اینکه شایسته است از این فضا برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو که اسفندماه ۹۸ برگزار می شود، استفاده شود.

n83306376 73013884

به گزارش ” پایگاه خبری اول فارس “، سید احمد احمدی زاده این سخنان را سه شنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی استان فارس در شیراز در حالی بیان کرد که همزمان با این نشست، خبر ابلاغ وزیر کشور در زمینه انتصاب وی به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس منتشر شد.
احمدی زاده در سخنان خود در این نشست افزود: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری که دوم اسفند ۹۸ برگزار می شود همانند دوره های پیشین، حضور یکپارچه مردم بسیار حائز اهمیت است و فضای مجازی می تواند به تحقق این امر کمک موثری کند.
به گفته وی، ستاد انتخابات استان فارس از هجدهم اردیبهشت ۹۸ فعالیت خود را در این استان آغاز می کند.
احمدی زاده، همچنین به دیگر کارکردهای مثبت فضای مجازی اشاره و بیان کرد: فضای مجازی باید با ایجاد امید در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، یاری دهنده مسئولان باشد و تا کنون نیز تاثیرات مثبتی در این زمینه داشته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین پاره ای از معایب فضای مجازی را برشمرد و گفت: در شرایط سخت کنونی و محدودیت منابع و اعتبارات، شاهد اقدامات خوبی از سوی دولتمردان در سطح ملی و استان هستیم اما در فضای مجازی بدون توجه به این اقدامات، مدام ناکارآمدی دولتمردان مطرح می شود و دستاوردهای نظام و خدماتی که دولت انجام داده را زیر سوال می برند.
احمدی زاده همچنین اظهار داشت: حریم خصوصی مردم بسیار قابل احترام است و با وجود تاکیدی که در این زمینه می شود اما رعایت این موضوع در فضای مجازی کمرنگ شده است.
این مقام مسئول با اشاره به انتشار برخی مطالب غیر اخلاقی در فضای مجازی نیز بیان کرد: یکی از ایرادهایی که در این زمینه به حوزه پرورش آموزش و پرورش وارد است، بحث ایجاد انحراف در توانایی دانش آموزان در اثر دسترسی بدون محدودیت آنها به این مطالب است.
وی افزود: دانش آموزان نباید در این مقطع سنی به تمام مطالب فضای مجازی دسترسی داشته باشند و لازم است که این مورد، کنترل لازم اعمال شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: انتشار اخبار و مطالب خلاف واقع و نادرست در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز آثار روانی مخربی بر جامعه می گذارد.
احمدی زاده اضافه کرد: ظرف سال های اخیر در این استان شاهد انتشار مطالب و اخبار نادرستی بودیم که در حوزه های مختلف تاثیرات نامطلوبی به جای گذاشت.
وی گفت: بتازگی نیز خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر از بین رفتن تعدادی شکار در کوه های فارس که عـلت آن سمپاشی اعلام شده بود در حالی که این خبر هیچ ارتباطی به استان فارس نداشت و فیلم انتشار یافته مربوط به سال ۹۷بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به تاثیرگذاری و گستردگی فضای مجازی، انسداد مسیر فعالیت آن ممکن نیست و باید به سمتی برویم که راهکارهایی برای اصلاح آن پیدا کنیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار