چاپ      کد خبر: 66242
12 شهریور 1400

شاسی بلند جدید و جوان پسند چینی در بازار ایران+تصاویر

یک شرکت خودروسازی بخش‌خصوصی به زودی محصول جدید خود را که یک خودرو شاسی بلند محصول کشور چین است را روانه بازار ایران می‌کند. این خودرو که از ظاهر مدرن و جوان پسندی برخورداراست از نظر قیمت هم برای خودروهای همرده همچون جک S5 ، ام وی ام X55 ، فیدیلیتی و … رقیب مهمی خواهد بود.

 بازار خودروی کشور ما بر اثر محدودیت‌های تحریم  که به انصراف و محدودیت شدید واردات محصولات شرکت‌های خودروسازی کُره ای ، ژاپنی و غربی منجر شده به عرصه‌ای برای یکه تازی محصولات چینی تبدیل شده است.

یکه تازی چینی ها در بازار خودروی ایران خصوصا در محصولات شاسی بلند که به شدت مورد علاقه نسل جوان کشور ما است بیشتر به چشم می‌آید و می توان گفت در نبود رقبای قدرتمند دیگر از کره و ژاپن و اروپا ، شاسی بلندهای چینی در بازار ایران در حال رقابت با یکدیگر هستند.

شاسی بلند چینی جدیدی هم که این روزها بیلبوردهای آن در پایتخت خودنمایی می‌کند و آن طور که از شواهد پیداست به زودی شاهد آغاز پیش فروش آن خواهیم بود از نظر جذابیت ، طراحی و جوان پسند بودن حرف های زیادی برای گفتن – در بین دیگر شاسی بلندهای چینی موجود در بازار ایران – دارد.

برآوردهایی که از قیمت این خودرو وجود دارد نیز نشان می دهد این خودرو برای رقبای چینی دیگر مثل جک S5 ، ام وی ام X55 ، فیدیلیتی و … خط و نشان خواهد کشید.

ویژگی های فنی 

مشخصات فنی کراس اوور T5 شاسی بلند جدید چینی خودروسازی فردا :

با توجه به حضور FMC SX5 در خط تولید خودروسازی فردا به عنوان یک کراس اوور متوسط و اقتصادی، بدیهی است که حضور T5 در جایگاه یک کراس اوور لوکس چینی، با قوای محرکه قوی تری همراه خواهد بود. برای همین به احتمال بسیار قوی دانگ فنگ T5 با پیشرانه ۱٫۵ لیتری (۱۴۶۸ سی سی) توربو شارژ به بازار ایران می آید که ۱۵۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تولید می کند. این گشتاور از دور ۱۷۵۰rpm تا ۴۶۰۰rpm در پیشرانه ۴J15T تولید می شود و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی دانگ فنگ T5 یا همان FMC T5 منتقل می گردد.

البته در برخی بازارها جعبه دنده CVT نسل سوم و شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه هم بر روی T5 با پیشرانه ۴J15T نصب می شود. اما به احتمال زیاد خودروسازی فردا از سیستم انتقال قدرت شش سرعته AT در محصول جدید خود استفاده می کند. یکی از نکات قابل توجه در مورد این پیشرانه، امکان دستیابی آن به استاندارد آلایندگی یورو ۵ سری B است. همچنین مصرف سوخت بهینه T5 با این پیشرانه و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT، تنها ۶٫۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بوده که برای یک کراس اوور ۱۵۷۵ کیلوگرمی تا حد زیادی مناسب است.

امکانات رفاهی و ایمنی FMC T5 :

همان طور که گفته شد، دانگ فنگ T5 نسخه لوکس و فیس لیفت SX5 است و در بحث کیفی نیز، ارتقا قابل توجهی را نسبت به FMC SX5 دارد. برای همین بدیهی است که در بحث امکانات رفاهی و ایمنی هم در جایگاه بهتری از نسخه پایه قرار داشته باشد و به احتمال زیاد هم خودروسازی فردا برای رقابت با کراس اوورهای لوکس بازار، فهرست به نسبت کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را برای FMC T5 در نظر می گیرد. در بازار جهانی، دانگ فنگ T5 در نسخه فول آپشن به امکانات زیر مجهز است:

فرمان کمکی برقی

کروز کنترل

رادار خطی

رادار نقطه کور

سقف پانوراما

تهویه اتوماتیک دوکاناله

دریچه تهویه ردیف دوم

گرمکن صندلی های جلو

جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی

نور پردازی کابین با قابلیت تنظیم رنگ

درِ صندوق عقب برقی

دوربین ۳۶۰ درجه

ترمز پارک برقی

اتوهلد

سامانه کنترل پایداری الکتریکی

سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

سامانه کنترل حرکت در سراشیبی

شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای

آینه حساس به نور

آینه های جانبی تاشو برقی

تریم داخلی چرم دو رنگ

صندلی برقی راننده

دوربین ثبت وقایع

تابلو خوان

سنسور باد و دمای تایرها

سنسور نور

سنسور باران

و…

آپشن های شاسی بلند چینی

از نظر آپشن ها هم این شاسی بلند جدید، از امکاناتی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک کابین، سیستم مولتی‌مدیا با مانیتور ۱۲ اینچ لمسی، سنسور پارک، دوربین دنده عقب و خطوط راهنما، رادار تصادفات و خطوط، ریموت سانروف و شیشه‌های خودرو (پاور ویندوز)، صندلی قابل تنظیم ۸ حالته برقی، ایزوفیکس صندلی کودک و صندوق عقب بازشوی برقی بهره می‌برد.

قیمت تخمین زده شده برای محصول جدید

این خودرو در کشور تولید کننده یعنی چین در چند مدل تولید می شود اما فرداموتورز نمونه ای از این خودرو را برای مونتاژ در بازار خودروی ایران در نظر گرفته که در بازارهای جهانی قیمت ۱۴تا ۲۱ هزار دلاری بسته به تعداد آپشن‌ها دارد. این یعنی با خودرویی روبه رو هستیم که سازنده در طرح فروش قیمتی بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون برای آن اعلام خواهد کرد و اگر خودرو بتواند نظر مشتریان را جلب کند قیمتش تا یک میلیارد و چه بسا یک میلیارد و ۱۰۰میلیون نیز در بازار بالا می رود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار