چاپ کد خبر: 110193
8 اردیبهشت 1402

شرایط واگذاری ۸ هزار هکتار زمین با اقساط ۱۲ ساله برای ساخت گلخانه

هوشنگ جهانبخش+شرایط واگذاری ۸ هزار هکتار زمین با اقساط ۱۲ ساله برای ساخت گلخانه

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: مطالعات حدود ۱۱هزار هکتار از اراضی برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای انجام شده که حدود ۸ هزار هکتار از آن واگذار شده است.

به گزارش اول فارس ،فرزاد زلقی در در دومین نشست پنجره واحد توسعه گلخانه‌های استان فارس در سال ۱۴۰۲ افزود: تاکنون در هزار۶۰۰ هکتار از اراضی واگذار شده، گلخانه احداث و به بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در موضوع واگذاری زمین برای واحد‌های گلخانه‌ای در شهرک‌ها تغییرات خوبی روی داده است، افزود:تا قبل از از قیمت گذاری زمین توسط کانون کارشناسان ۳۰ درصد قیمت اولیه گرفته می‌شد، اما در زمان حاضر این میزان به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: مابقی وجه زمین واگذاری قبلا حداکثر در طول سه سال به صورت اقساطی از سرمایه گذار دریافت می‌شد، اما با مساعدت‌ها و اقدامات انجام شده بسته به نوع طرح پرداخت اقساط حداکثر به طول ۱۲ سال افزایش پیدا کرده است.
زلقی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌ها و فرایند صدور مجوز‌ها دستخوش تغییرات جدیدی شده است که به زودی ابلاغ و اجرایی می‌شود، گفت: شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای تنها مرجعی است که می‌تواند پس از واگذاری و بهره برداری طرح، سند صادر کند کما اینکه منابع طبیعی نیز به صورت اجاره‌ای زمین در اختیار سرمایه گذار می‌گذارد.

جشنواره تبلیغات آنلاین | نکات مهم ، مزایا ، نحوه و تعرفه خرید و سفارش انتشار رپرتاژ

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با بیان اینکه سعی شده است تمامی موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در شهرک‌های گلخانه‌ای رفع شود، اضافه کرد: خیلی سریع و یک روزه حتی مجوز بی نام صادر می‌شود و در اختیار کسانی که قصد سرمایه گذاری در حوزه گلخانه و شهرک‌های کشاورزی دارند گذاشته می‌شود.
مدیر شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای کشور با اشاره به اینکه به دنبال احداث شهرک‌های بزرگ مقیاس هستیم، گفت: در زمان حاضر سیاست را بر روی توسعه شهرک‌های ۵۰ هکتار به بالا گذاشته ایم؛ اگر بتوانیم سطح شهرک‌های بزرگ مقیاس را بالا ببریم خیلی سریع می‌توانیم توسعه بیشتری داشته باشیم.
زلقی با اذعان به اینکه توسعه شهرک‌های بزرگ مقیاس در برخی از استان‌ها مانند گیلان، مازندران و خراسان جنوبی با برخی محدودیت‌ها مواجه است، افزود: ا در این زمینه انتظارات از استان‌های خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بالا است، به خصوص استان فارس که از بزرگترین استان‌های کشور است.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رضا شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

تولید در کشور مساوی ضرر و ورشکستگی هست، فقط واردات نیاز است

علی صالحی جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

سلام
لطف نمایید ۱۰۰۰ متر زمین برای این جانب در نظر بگیرید

ناشناس چهارشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲

سلام خودم گلخانه داشتم ورشکست کردمو جمع کردم دلال بازی فقط تو این کشور رونق داره و دیگر هیچ . ن سم ، ن کود و تسهیلات آسان با بهره کم . تو این مملکت فقط دلال بازی رونق داره و مابقی از جمله کار تولیدی همش دروغ هست .

حجت یکشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

سلام. زمین کجا بود همش بازیه کسی اصلا به مشکلات رسیدگی نمیکنه. فقط وعده ی تو خالی.حتی اجاره کشت دیمی هم نمیدهند.همه سرکاریم وسلام ۰۹۰۵+*+۹۳۹۶

ناشناس یکشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۴۲

برای احداث گلخانه از کجا زمین بگیریم ..چطور زمین گلخانه واگذار میکنند …شاید تبلیغات تو خالی هست

ناشناس شنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

سلام اصلا کارشناسی شده نیست و شرایط منطقه در نظر گرفته نمی شود و در حالیکه اکثر گلخانه ها غیر فعال هستن اصرار بر توسعه گلخانه آن هم در مساحت بالا هیچ توجیهی ندارد و کشت درختان دیم وکم آب به صرفه تر می باشد

میدان شنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

به جای توسعه گل خانه ها به دنبال کشت گیاهان و درختان مثل انگور ،انجیر و…….کاکتوس که نیاز به آب آنچنانی ندارند باشند .

محمدرضا شنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

یه کار عبس وبیهوده که فقط سرمایه هارو بباد میده و فقط واسه اخبار شبانگاهی خوبه..همین حالا هزاران گلخانه در فارس بلا استفاده مونده وهیچ سودی نداره.کاش این سرمایه هارو صرف شیرین سازی اب دریا وانتقالش به دشتهای فارس میکردن.در کشوری که کشاورز وباغدارش هیچ علمی از این کار ندارن چه فایده داره

آخرین اخبار