مدیر عامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزاد راه شیراز - اصفهان گفت:

شرط جدید برای تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان : دریافت عوارض از خودروها

دریافت عوارض آزادراهی از خودروها، زمینه ساز و لازمه ی تکمیل پروژه آزادراه شیراز – اصفهان است. به گزارش  اول فارس از شیراز ، رضا محمدیان با اعلام این مطلب  افزود: به رغم اینکه افزون بر ۹ ماه از افتتاح ۶ قطعه از آزادراه شیراز – اصفهان در سفر استانی شهید رییسی به فارس (مهرماه […]

دریافت عوارض آزادراهی از خودروها، زمینه ساز و لازمه ی تکمیل پروژه آزادراه شیراز – اصفهان است.

به گزارش  اول فارس از شیراز ، رضا محمدیان با اعلام این مطلب  افزود: به رغم اینکه افزون بر ۹ ماه از افتتاح ۶ قطعه از آزادراه شیراز – اصفهان در سفر استانی شهید رییسی به فارس (مهرماه ۱۴۰۲) می گذرد و با وجود استقبال خوب هموطنان از این مسیر، امکان گرفتن عوارض آزادراهی در این مسیر هنوز فراهم نشده است.

وی، با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل قطعه هفت و همچنین نگهداری قطعات یک تا ۶ آزادراه شیراز – اصفهان ادامه داد: تداوم تمام خدمات، تجهیزات و ماشین آلات در کنار فعالیت نیروی انسانی در حوزه راهداری و نگهداری آزادراه، وابسته به درآمد حاصل از دریافت عوارض است.

او اظهار کرد: به رغم اینکه نرخ عوارضی پیشنهادی شرکت احداث آزادراه شیراز – اصفهان از سوی معاونین وزارت راه و شهرسازی تایید شده اما برای ابلاغ هنوز به تایید مقام عالی این وزارتخانه نرسیده است.

آزاد راه شیراز اصفهان

مدیر عامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزاد راه شیراز – اصفهان گفت: سرمایه‌گذاران طی حدود ۹ ماه گذشته و از ابتدای افتتاح این پروژه تاکنون، تمام هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری آن را را تامین کرده‌اند که به نظر می‌رسد دیگر امکان صرف هزینه برای تکمیل آزادراه و بهره‌برداری از آن وجود ندارد.

محمدیان افزود: با توجه به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز قطعه هشت آزادراه شیراز – اصفهان و ایجاد تعهد بیشتر برای شرکت ساخت و بهره برداری از این پروژه، ضرورت دارد که موانع پیش روی تکمیل این طرح و همچنین سرمایه‌گذاری در سایر طرح‌های ملی رفع شود.

وی، با اشاره به ترافیک سنگین موجود در آزادراه شیراز – اصفهان ادامه داد: قطعا توقف خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزادراه که به انسداد این مسیر منجر می شود تبعات سنگین اقتصادی، اجتماعی و منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت.

او افزود: تاخیر در ابلاغ نرخ عوارضی، مانع اصلی در مسیر تکمیل این محور و همچنین نگهداری از آن در فصل گرما و سرما است و لذا از مجموعه وزارت راه و شهرسازی و مسئولان عالی استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس تقاضا داریم که با رفع این مشکل، به شتاب گرفتن روند تکمیل و توسعه این آزادراه کمک کنند.

پروژه آزادراه شیراز – اصفهان در ۶ قطعه به طول ۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب، صبح پنجشنبه ۲۰مهرماه ۱۴۰۲ با حضور شهید آیت الله رییسی رییس‌جمهور افتتاح و اعلام شد بهره برداری از این طرح، علاوه بر کاهش مصرف سوخت و کاهش حوادث جاده‌ای، موجب کوتاه تر شدن مسیر شیراز – اصفهان و شهرهای مرکزی و شمال کشور به میزان ۱۳۵ کیلومتر می‌شود.

مطالب مرتبط

جزئیات درگیری مرگبار سارقین مسلح و پلیس در بلوار مدرس شیراز+فیلم

پیامدهای فاجعه‌بار ساخت سد تنگ سرخ در شیراز/ سازندگان و استاندار فارس در دادگاه تعهد بدهند

بازداشت چند مرد با لباس مشکی‌ یگان ویژه پلیس/ از شیرازی ها زورگیری می کردند

نظرات