چاپ کد خبر: 119097
29 مرداد 1402

شرط جدید دادن نهاده‌های کشاورزی به باغ ها در استان فارس که باغداران باید بدانند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس با تأکید بر اینکه خدمات و نهاده‌های کشاورزی صرفا به باغ‌ های شناسنامه‌دار تعلق می‌گیرد، گفت:به منظور صدور شناسنامه باغ، بستر ثبت اطلاعات در “سامانه‌ سَبَک” فراهم شده است.

به گزارش اول فارس به نقل از از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حمید دبیری دوشنبه در این باره افزود:دریافت گواهی محصول سالم و اخذ QR کد برای محصولات باغی نیز منوط به داشتن شناسنامه باغ است.

به گفته وی؛ به منظور صدور شناسنامه باغ بانک جامع اطلاعاتی شامل نوع درخت، سموم و کودهای مورد استفاده، نوع مالکیت و UTM اراضی در “سامانه‌ سَبَک” ثبت می‌شود.

او با اشاره به اینکه آمار، بستر تمام برنامه‌ریزی‌ها است و با شناسنامه‌دار کردن باغ ها مشخص می‌شود چه محصولی در کجا و به چه میزان تولید می‌شود، اضافه کرد: از مزایای صدور شناسنامه برای باغ‌ها ایجاد امکان تنظیم بازار و مدیریت پس از تولید محصول باغی است.

شرط جدید برای دادن نهاده‌های کشاورزی به باغ ها در استان فارس که باغداران باید بدانند

دبیری با بیان اینکه اصناف کشاورزی به عنوان بازوی اجرایی جهادکشاورزی محوریت اجرای این طرح را به عهده دارد، ابراز کرد: مدیریت این طرح در سطح استان فارس با سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها است.

این مقام مسئول افزود: تاکنون بیش از ۱۲هزار هکتار از باغ‌ های استان فارس شناسنامه‌دار شده است که شهرستان‌های استهبان، خرامه، داراب و فیروزآباد در این زمینه پیشرو هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه طرح شناسنامه‌دار کردن باغ های کشاورزی به صورت سراسری در سطح کشور در حال اجرا است.

نکات مهمی که باید برای قلمه زدن گیاهان آپارتمانی بدانید

عکس زیر خاکی فروش غذای بیرون بَر در «شیراز » ۱۱۰ سال پیش

 

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار