• 30 شهریور 1403
  • دسته‌بندی: تاریخ
  • شناسه خبر : 155094

شمشیر « رامسس دوم »فرعون مصر پیدا شد

مجموعه ای از آثار از سلاح و ابزار گرفته تا وسایل بهداشتی و جواهرات در یک پادگان باستانی در مصر کشف شد.

به گزارش اول فارس به نقل از foxnews باستان شناسان مصری اخیراً یک شمشیر باستانی متعلق به ارتش رامسس دوم، فرعونی که محققان معتقدند در کتاب خروج به آن اشاره شده است، پیدا کردند.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر این یافته را در یک بیانیه مطبوعاتی در ۵ سپتامبر اعلام کرد.

شمشیر فرهون مصر 2

در این مکان که تل العبقین نام دارد، باستان شناسان “یک سری واحدهای معماری خشت و گلی، از جمله پادگان های نظامی برای سربازان و اتاق های انبار سلاح، غذا، و آذوقه های دوران پادشاهی جدید” پیدا کردند.

یکی از یافته ها یک شمشیر برنزی با کارتوش یا نماد هیروگلیف رامسس بود.

تصویری از شمشیر نشان می دهد که این اثر با گذشت زمان پوسیده شده است، اما همچنان نماد حاکم مصر را حفظ کرده است.

شمشیر فرهون مصر 2
وزارت گردشگری افزود: «علاوه بر پادگان، اشیاء باستانی و اقلام شخصی متعدد متعلق به سربازان کشف شد. این مصنوعات بینشی از زندگی روزمره، اعتقادات مذهبی و فعالیت‌های نظامی ساکنان قلعه ارائه می‌کنند.»

مجموعه ای از آثار از سلاح و ابزار گرفته تا وسایل بهداشتی و جواهرات کشف شد.
مقامات مصری افزودند: «اینیافته‌ها شامل سلاح‌های مورد استفاده در نبرد، ابزار شکار، زینت‌های شخصی، و اقلام بهداشتی مانند سرمه‌های عاج، مهره‌های کارنلی و فایانس، اسکراب، و حرزهای محافظ است».

رامسس که نامش رامسس نیز نوشته می شود در سال ۱۳۰۳ قبل از میلاد به دنیا آمد. و در سال ۱۲۱۳ ق. اعتقاد بر این است که او فرعونی است که در «کتاب خروج» بر مصر حکومت می کرد.

شمشیر فرهون مصر 1
بر اساس گزارش های کتاب مقدس، موسی اسرائیلی های برده شده را از مصر به صحرای فاران هدایت کرد. اگرچه کتاب مقدس از فرعونی که در کتاب خروج با موسی تعامل داشت نامی نمی برد، اکثر محققان معتقدند که این متن به رامسس اشاره می کند.

دکتر محمد اسماعیل خالد، دبیر کل شورای عالی آثار باستانی، در بیانیه مطبوعاتی گفت که این قلعه از نظر تاریخی برای مصر مهم بوده و به عنوان یک پاسگاه کلیدی عمل می کند. این کشور از مرزهای مصر در برابر مردم دریا محافظت می کرد که متشکل از چندین قبیله بود که به مصر حمله کردند.

شمشیر فرهون مصر 1
در بیانیه مطبوعاتی توضیح داده شده است: «واحدهای معماری با دقت طراحی شده‌اند و به دو گروه یکسان تقسیم می‌شوند که توسط یک گذرگاه باریک از هم جدا شده‌اند. «این چیدمان منظم نبوغ مهندسان مصری باستان را در تطبیق محیط اطراف خود برای خدمت به اهداف مختلف عملی نشان می دهد.

سِفر خُروج یا شِموت  دومین کتابِ کتاب مقدس است که داستان خروج بنی‌اسرائیل از مصر با هدایت موسی را نقل می‌کند. این کتاب مشتمل بر چهل فصل بوده و با شرح وضعیت قوم اسرائیل در مصر آغاز می‌شود.

مطالب مرتبط

بازسازی چهره آمنهوتپ اول فرعون مصر در ۳۵۰۰ سال پیش با دقیق ترین جزئیات

نگاه کنید|شوشتر جای جایش از دوره ساسانی نشان دارد

بازگشایی پروندۀ جنایی مصر باستان: چه کسی فرعون رامسس سوم را کشت؟

نظرات