چاپ      کد خبر: 144721
9 خرداد 1403

شناسایی ۸ بیمار مبتلا به تب دانگ در لارستان /مواظب پشه آئدس باشید

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در چند روز اخیر ۸ مورد ابتلا به بیماری تب دانگ در منطقه تحت پوشش دانشکده شناسایی شد، موارد شناسایی شده همگی مسافران کشور امارات هستند.
بیماری تب دانگ

به گزارش اول فارس از لارستان، حسن فزونی از شناسایی موارد بیماری تب دانگ در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی خبر داد و اظهار داشت: از سال ۹۵ تا پایان سال گذشته، تنها حدود ۷۵ مورد از این بیماری در کشور شناسایی شده اما تنها در چند روز اخیر، ۸ مورد در منطقه ما ثبت شده که قطعاً آمار بالایی است.
وی تاکید کرد: بستر رودخانه ها و محل تجمع فاضلاب، بستر مناسبی برای زندگی این نوع پشه است لذا همشهریان، خصوصا عزیزانی که محل سکونتشان در حاشیه رودخانه هاست مراقبتهای لازم را در این خصوص انجام داده و از ریختن فاضلاب و پسماند آبی منازل خود به درون رودخانه ها جددا خودداری نمایند.
فزونی گفت: موارد شناسایی شده همگی مسافران کشور امارات هستند و این مهم نشان دهنده عدم انتقال محلی این بیماری در منطقه تا کنون است، لذا لازم است مسافران کشور امارات در صورت داشتن علائم مشکوک حتما به واحد واگیر مستقر در محل سکونت خود مراجعه کرده و علائم را نادیده نگیرند.

بیشتر بخوانید:

شخصیت خود را با توجه به شکل پاهایتان کشف کنید

۱۱ ترفند پزشکی بسیار کاربردی که همه باید بدانند

به گزارش اول فارس ،تب دِنگی ( Dengue fever) نام یک بیماری ویروسی است. به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌اند.این بیماری از طریق پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود. این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد. این بیماری اخیراً گسترش زیادی یافته است و تلفات انسانی زیادی برجای گذاشته است. علائم این بیماری سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن است. موارد مرگش ۱ در هزار گزارش شده است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار