به گزارش اولفارس، فاطمه داوری، مدیرکل حفظ و احیاو بناها، بافتها و محوطههای تاریخی و دبیر شورای فنی معاونت میراث فرهنگی درباره تصمیمها و مصوبههای این شورا توضیح داد: در مهرماه جاری پس از اطلاع از احداث فاز دو خط دو مترو شیراز در امتداد بلوار آزادی و صدور دستور رسمی توقف عملیات احداث خط ۲ مترو توسط معاونت میراث فرهنگی، روز شنبه ۲۴ آذر گزارشهای ارزیابی فنی پروژه خط ۲ مترو شیراز در جلسه شورای فنی معاونت بررسی شد.
او ادامه داد: در این جلسه پس از بررسی گزارش مطالعات و تمهیدات انجام شده توسط شهرداری شیراز برای حذف اثرات ارتعاشی حین احداث تونلهای فاز دو خط ۲ مترو شیراز و گزارش ارزیابی و بازدید پژوهشگاه میراث فرهنگی، در شورا مصوب شد شهرداری شیراز با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی علاوهبر اعلام رسمی «تمهیدات پیشبینی شده در حین احداث و در دوره فعالیت خط مترو برای عدم ورود آسیبهای ارتعاشی و سایر عوامل آسیبرسان به آثار تاریخی همجوار»، به رعایت تمام ملاحظات فنی اعلامی میراثفرهنگی برای حفاظت از آثار تاریخی متعهد شود.
دبیر شورای فنی معاونت میراث فرهنگی همچنین گفت: ضرورت انجام مطالعات فرهنگیتاریخی بهویژه مطالعات باستانشناسی و تمهیدات لازم برای حفاظت از آثار تاریخی موجود شناسایی شده با هماهنگی معاونت میراث فرهنگی و پژوهشگاه میراث فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت و به مدیران شهرداری شیراز اعلام شد. شهرداری شیراز همچنین مکلف شد نسبت به تهیه پیوست میراث فرهنگی در محدوده اجرای خط ۲ مترو و سایر خطوط ریلی شهر اقدام کند.
داوری افزود: با توجه به اهمیت نظارت فنی، علمی و اجرایی بر مراحل ساخت تونل مترو و ارزیابی تاثیرات فنی آن، در شورا مقرر شد با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، ناظر ذیصلاح در قالب عامل چهارم و ناظر فنی از بین مشاوران ذیصلاح در کنار پژوهشگاه میراث فرهنگی بر مراحل احداث خط، نظارت کرده و ارزیابی پروژه از منظر حفاظت از آثار و میراث فرهنگی انجام شود.
ناشناس
تاریخ : ۲۶ - آذر - ۱۴۰۳
حالااگربقول شماشهرداری تعهدهم بدهد.اگرخدشه ای به حافظیه واردبشه.بدرد چی میخوره؟ یعنی باتعهدشهرداری همه چیزدرست میشه؟ حالاارگ کریمخانی که کج شده وصحنه زشتی بوجودآورده که هرموقع ردمیشیم بادیدن این برج کج فقط تاسف وغصه میخوریم.شهرداری چکارکرد.میراث فرهنگی چکارکرد؟ حیف وصدحیف.که قدرزرزرگربداند. قدرگوهرگوهری