چاپ کد خبر: 107279
3 فروردین 1402

شکارچی ایرانی و زبل هلی کوپترهای جنگی +تصاویر

شکار هلی کوپتر

در دنیای امروزی رقابت شدیدی در زمینه تولید پیشرفته ترین و قدرتمندترین سلاح ها و تجهیزات نظامی وجود داشته و کشورهای جهان سالانه بخش قابل توجهی از بودجه خود را صرف این موضوع می کنند. هر یک قصد دارند برتری خود را در این حوزه بر دیگران حفظ کرده و یا دستکم فاصله خود را با کشورهای پیشرو کاهش دهند.

سامانه  ماشین موشک انداز ایرانی شکارچی هلی کوپترها در سال ۱۳۹۶ معرفی شد و تعداد قابل توجهی از به نیروی زمینی سپاه پاسداران تحویل شد. سامانه پیروز علاوه بر اهداف زمینی قابلیت شکار بالگرد‌ها در ارتفاع پست نیز دارد.

تصاویری از خودروی تاکتیکی ارس و سامانه پیشرفته ضد زره و ضد بالگرد و ضد استحکامات پیروز.

این سامانه بر روی خودرو و نفربر قابل نصب است و به موشک‌های ضد زره قدرتمند دهلاویه مجهز است که در آخرین مدل ساخته شده ان در ایران توان نفوذ در زره ۱۲۰۰ میلیمتری را دارد و حداکثر برد درگیری آن ۵ کیلومتر است و توان درگیری در ۳۶۰ درجه اطراف خود را داراست.

ز ویژگی‌های مهم این سیستم قدرت تحرک بالا و جابجایی سریع و توان شلیک چند فروند موشک پشت سر هم در فاصله زمانی کمتر از ۰.۶ ثانیه جهت نابود سازی قطعی تانک و نفربر و استحکامات و همچنین مجهز بودن به کیت جست جو گر و قفل چند منظوره و اتوماتیک الکترو اپتیکی و حرارتی و لیزری است که از این سامانه یک سلاح بسیار خطرناک علیه هر نیروی زمینی ساخته است.

ویژگی مهم این سامانه آن است که قادر است هر موشک را به فاصله تنها ۰.۴ ثانیه از موشک بعدی شلیک کند که به این سامانه قابلیت مقابله با سامانه‌های دفاع فعال تانک‌ها را می‌دهد و پیروز را به سلاحی مهلک برای تانک‌ها و ادوات زرهی بدل می‌سازد.

سامانه پیروز 1 سامانه پیروز 2 سامانه پیروز 3

164588364388886900

نسل جدید موشک های دهلاویه با برد ۸ کیلومتر- نوع ترموباریک این موشک با رنگ بدنه قرمز مشخص است

همچنین سامانه پیروز قادر است در ارتفاع ۲ کیلومتری و برد ۵ یا هشت کیلومتری( بسته به نوع موشک دهلاویه مورد استفاده) با اهداف هوایی نیز درگیر شود. از سوی دیگر تحرک پذیری سامانه پیروز نیز فاکتور بسیار مهم در نبردهای امروزی است نصب این سامانه روی خودروی راهکنشی ارس این قابلیت را به سامانه پیروز داده است.

عملیاتی شدن سامانه پیروز در کنار تحویل سایر سامانه های ضد زره و ضد استحکامات به نیروی زمینی سپاه قدرت آتش یگان‌های رزمی این نیرو در صحنه‌های مختلف نبرد افزایش می‌دهد و این نیرو را قادر می‌ساز تا با انواع تهدیدات زرهی از فواصل ایمن مقابله کند.

این سامانه در سال ۱۳۹۶ معرفی شد و تعداد قابل توجهی از به نیروی زمینی سپاه پاسداران تحویل شد. سامانه پیروز علاوه بر اهداف زمینی قابلیت شکار بالگرد‌ها در ارتفاع پست نیز دارد.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار