چاپ      کد خبر: 149328
27 تیر 1403

شکارچی متخلف در ارتفاعات دشت برم کازرون دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از دستگیری متخلف شکار و صید با یک کبک و اسلحه تک لول ساچمه‌زنی در ارتفاعات دشت برم این شهرستان خبر داد.

به گزارش اول فارس ، محمدامین بیرامی امروز، ۲۷ تیرمان با تشریح اقدامات انجام شده افزود: ارتفاعات دشت برم از جمله مناطق تحت مدیریت است که گونه‌هایی ارزشمند از حیات وحش را در خود جای داده است و همواره مورد طمع و سودجویی شکارچیان بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با اشاره به اینکه گونه زیبای کبک یکی از گونه‌های حیات وحش در معرض انقراض و آسیب است، افزود: بسیاری از شکارچیان با هدف قرار دادن این‌گونه جانوری حیات وحش به سرعت انقراض آن افزوده‌اند در حالی‌که کبک نقش کم نظیری در تعادل حیات وحش دارد.

بیرامی ادامه داد: در این دشت سرسبز، پوشش گیاهی مختلفی نظیر ارژن، بادام کوهی، کیالک، شقایق وحشی، بلوط و … وجود دارد و به راحتی می‌توان از وجود آن‌ها لذت برد در حالی‌که شکارچیان با تجاوز به حریم این دشت به دنبال ریشه‌کن کردن گونه‌های جانوری هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، وی خواستار شدت عمل قانون در برخورد با شکارچیان شد و ادامه داد: دشت برم همچنین به دلیل برخوردار بودن از شرایط عالی که در این منطقه وجود دارد، حیوانات و جانوران مختلفی همچون شیر ایرانی، گوزن زرد، کبک، آهو، سنجاب، قوچ، خرس، پلنگ، شاهین و سایر گونه‌ها را در خود جای داده است.

انتهای پیام

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار