چاپ کد خبر: 278
9 مهر 1397

شیراز با اتوبوس‌های خط واحد بدون کولر خداحافظی می کند

اول فارس | avalfars : بعد از سال‌ها و با تصمیم شورای اسلامی شهر شیراز بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شهر شیراز نوسازی و تعدادی اتوبوس فاقد کولر این ناوگان تعویض خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اول فارس  از سال ۸۲ تا کنون اتوبوس‌های گازسوز فاقد کولر، بخش اعظمی از ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوسرانی شیراز را به خود اختصاص داده بود و بعد از قریب ۱۹ سال شورای شهر شهرداری را مکلف کرد این اتوبوس‌ها را بازنشسته کند!

اتوبوس‌های گازسوز فاقد کولر خصوصا در ایام گرم سال، که حداقل ۶ ماه از سال شمسی را در شیراز شامل می‌شود، به دلیل سیستم گازسوز نصب شده روی آنها، به کوره‌‌ای سیار بدل می‌شد و شهروندانی که عمدتا از قشر متوسط و پائین جامعه بوده و مجبور به استفاده از این اتوبوس‌ها بودند بارها به این موضوع اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا و با توجه به اینکه بخش زیادی از اتوبوس‌های گازسوز، در مسیرهای جنوبی و شرقی شیراز تردد داشته و به مسافران خدمات حمل و نقلی ارائه می‌دهند، جایگزینی اتوبوس‌های جدید موجب ارتقاء کیفی خدمات در این بخش و به شهروندان کمتر برخوردار شیراز خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز، در جلسه علنی دوشنبه ۹ مهر این شورا، از نوسازی این بخش از ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

نواب قائدی اعلام کرد که براساس مصوبه شورای شیراز، ۱۱۴ دستگاه اتوبوس گازسوز بدون کولر مدل ۱۳۸۲ به همراه ۶۶ دستگاه اتوبوس فاقد کولر دیگر، از سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی شیراز خارج شده و ۱۸۰ دستگاه اتوبوس جدید جایگزین خواهد شد.

قائدی همچنین همچنین از تصویب لایحه‌ی پیشنهادی شهرداری شیراز مبنی بر واگذاری دو دستگاه اتوبوس به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای برپایی بیمارستان سیار و استفاده در زمان وقوع حادثه خبر داد.

به گزارش ایسنا، در جلسه عصر دوشنبه ۹ مهرماه شورای اسلامی شهر شیراز، به مناسبت بزرگداشت روز آتش نشان، از آتش نشانان برتر شهرداری شیراز قدردانی شد.

روح‌الله شریفی، هاشم محقق، حامد میرشکاری، مجتبی فاتحیان،  رضا اسفندیاری و ابراهیم هژبریان ۶ آتش نشان برتری بودند که شورای شیراز از آنان قدردانی کرد.

مردان عاشق زنانی با این ۱۴ ویژگی می شوند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار