بام سبز|شیراز کوه پشت مله نری نوبره ، ……نیگاه کن !

بام سبز|شیراز کوه پشت مله نری نوبره ، ……نیگاه کن !

در کوه پشت مله که اکنون به بام سبز شیراز مشهور شده و  از آن بالا دشت‌های سبز و کوه‌های سر به فلک کشیده شیراز ببینید یک حس دیگری است که باید تجربهکنید! به گزارش اول فارس ، جاتون خالی ما که امروز عصر رفتیم و از نزدیک  از بالای این پارک کوهستانی خوش آب‌وهوا […]

در کوه پشت مله که اکنون به بام سبز شیراز مشهور شده و  از آن بالا دشت‌های سبز و کوه‌های سر به فلک کشیده شیراز ببینید یک حس دیگری است که باید تجربهکنید!

به گزارش اول فارس ، جاتون خالی ما که امروز عصر رفتیم و از نزدیک  از بالای این پارک کوهستانی خوش آب‌وهوا مناظر زیبایی از طبیعت باورنکردنی شیراز  آنهم در اواخر اردیبهشت را مقابل چشمانمان دیدیم و دیدیم جاتون خالیه….با موبایل دم دستمون هم این عکس ها را گرفتیم براتون…

از سمت پل حسین آباد که وارد جاده کمربندی اکبرآباد شوید، اواسط کمربندی سمت راست پارک کوهستانی بام سبز قرار دارد. پس از گذر از کیوسک نگهبانی، از ابتدای مسیر جاده خاکی کوهپیمایی شروع می شود. شیب کوه حدود ۳۵ درجه است و تا انتهای مسیر که به حدود ۵۰ درجه میرسد تقریبا به طور ثابت این روند ادامه دارد.

«بام سبز شیراز» یا همان کوه پشت مله  یکی از خوش آب‌وهواترین پارک‌های شیراز است که دقیقاً روبروی شهرک جوادیه قرار دارد. فضای بزرگ و دلباز این پارک برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت‌گردی شرایط بی‌نظیری را فراهم کرده است. هنگامی‌که از ورودی این کوهستان زیبا بالا می‌روید، شاید سراشیبی ملایم آن تردد را برایتان کمی دشوار کند؛ اما اصلاً نگران نباشید!

منظره بالای کوه ویوی باشکوهی از شهر شیراز را مقابل چشمانتان قرار می‌دهد، پس ارزش اندکی پیاده‌روی را دارد.

در توصیف کوه پشت مله مشهور به بام سبز شیراز تنها به این جمله بسنده می‌کنیم: «اینجا حتی در هوای گرم تابستان نیز وزش باد لابه‌لای موهایتان می‌پیچد!» اگر تابستان این‌گونه باشد، خودتان تصور کنید در فصل‌هایی مانند بهار طبیعت زیبای این پارک چگونه می‌شود؟! ارتفاع بام سبز شیراز از سطح زمین باعث می‌شود حتی در فصل‌های گرم سال نیز هوا بهاری باشد.

بام شیراز در شمال شهر و روبروی شهرک جوادیه قرار دارد.برای دسترسی به این پارک کوهستانی به جاده کمربندی اکبرآباد (از سمت پل حسین‌آباد) بروید. هنگامی‌که به اواسط کمربندی رسیدید، سمت راست شما پارک کوهستانی بام سبز به چشم می‌خورد.

بام سبز شیراز حدود ۱۴۰۰ هکتار مساحت دارد که تاکنون حدود ۷۰۰ هکتار آن به بهره‌برداری رسیده است.
به دلیل قرارگیری این پارک روبروی شهرک جوادیه برخی از مردم آن را با نام‌های «بام شیراز جوادیه» یا «پارک جوادیه شیراز» می‌شناسند.

از امکانات بام شیراز می‌توان به رستوران بام سبز شیراز، مسیر اختصاصی پیاده‌روی، مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر کوهنوردی، سرویس بهداشتی، آلاچیق‌ها و پارکینگ اشاره کرد.
هنگامی‌که از مسیر اصلی داخل پارک می‌گذرید، مجسمه‌های سنگی و چند آلاچیق را می‌بینید که محیط را فوق‌العاده زیبا کرده‌اند. انتهای مسیر یک سکوی سیمانی بزرگ قرار دارد که به کل شیراز مشرف است.
برای دسترسی به آلاچیق‌ها باید ماشین‌تان را در پارکینگ بگذارید و از سراشیبی پارک بالا بروید. به همین علت بازدید از این بوستان به افرادی که برای رفت‌وآمد مشکل دارند، توصیه نمی‌شود.
در فضای سبز این پارک انواع درختان و بیش از ۴۰ گونه گیاهی (در برخی فصل‌های سال) یافت می‌شود.

 

البته شیراز پر از پارک‌ها و جاذبه‌های گردشگری- تاریخی است و دیدنی‌های این شهر هزار رنگ تمامی ندارد!

کی میدونه این مجسمه زیبا اسمش چیه و کجای شیرازه ؟!

فال روزانه|فال حافظ امروز ۳۰ اردیبهشت با تفسیر زیبا و دقیق/دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده

مطالب مرتبط

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

اطلاعیه محدودیت ترافیکی یکماهه در مسیر غرب به شرق بلوار چمران شیراز

مرگ ۵ نفر بر اثر بیماری هاری در شیراز

نظرات

  • رهگذر

    تاریخ : ۲۳ - خرداد - ۱۴۰۲

    کی حال داره بره؟!!!! همه حال دارن برن شما اگه تنبلین به ما ربطی ندارد ولی وصله به بقیه نچسبون حتما الان میگی شوخی کردم !


  • دختر شیرازی

    تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۴۰۲

    تو شیراز بیشترین چیزی که وجود داره پارک های کوهستانیه، انتهای هر گوشه حوالی و حاشیه شهر یه پارک کوهستانی وجود داره که اکثرا بسیار زیبا هستند ولی کی حال داره بره؟ خدایی خیلی جای قشنگیه جون میده واسه بعد از ظهرهای دل انگیز تابستونه بزنی به دل طبیعت جای ساکت و باصفاییه


  • علی

    تاریخ : ۲۹ - اردیبهشت - ۱۴۰۲

    حالا یه ی چی بزارین که آدم سوار شه بره بالا عامو….کی حال داره بره بالا ..نمیشد یه ی جای صافی پارک درست کنین .جا قحطی بود