صدور بارنامه توسط رانندگان کامیون دارای شخصیت حقوقی بدون نیاز به پایانه به ظاهر حذف برخی واسطه ها از حمل و نقل جاده ای است اما در باطن سوالات فراوانی ایجاد می کند.
تین نیوز |حمزه علی بخشی کارشناس حمل و نقل نوشت: وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و رئیس هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار طی نامه ای خیلی فوری از وزیر محترم راه و شهرسازی خواسته که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از متقاضیان تاسیس شرکت های حمل و نقل کالاهای داخلی ( شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند ، شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا و شرکت های فروش بین شهری فرآورده های نفتی و شرکت های حمل و نقل سبک بین شهری و شرکت های حمل و نقل توزیعی و پخش ، شرکت های حمل و نقل بین شهری ترافیکی ) مطالبه ارائه ناوگان مکمل و ارائه پایانه ننماید .
به عبارت دیگر فعالیت اینگونه شرکت ها بدون نیاز به ارائه ناوگان ملکی و بدون نیاز به ارائه فضای پایانه انجام پذیرد و فعالیت شرکت های حمل و نقل بین شهری کالای خود اتکایی نیز فقط با ارائه یک دستگاه وسیله نقلیه کفایت می کند .
همچنین ایشان ، بر اجرائی نمودن صدور بارنامه الکترونیکی توسط راننده تاکید کرده و اثر این اقدام را بر کاهش هزینه و ارتقاء بهره وری در حمل و نقل قابل توجه دانسته و خواستار آغاز فرآیند صدور بارنامه توسط راننده طی یک هفته با شخصیت حقوقی شده بطوری که امکان صدور بارنامه برای هر راننده فراهم گردد . ضمناً سایر شروط حذف شده توسط هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار ( موارد پیش گفته فوق الذکر ) در عمل نیز حذف و از متقاضیان مجوز این کسب و کار مطالبه نگردد .
قابل ذکر است که براساس تبصره ۳ ماده ۲ اصلاحی قانون اجرای سیاستهای کلان اصلی ۴۴ قانون اساسی ، مطالبه شرطی که به تصویب هیئت مقررات زدایی نرسیده است و در درگاه ملی مجوزها وجود ندارد ، جرم انگاری شده است .
نکته دیگر اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور موظف گردید « هر گونه محدودیت صدور بارنامه الکترونیک از هر نقطه به نقطه کشور » را برای شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا و فعالیت شرکت های پخش کالا حذف نماید .
ضمن تشکر از هیئت محترم مقررات زدایی در جهت بهبود محیط کسب و کار در این حوزه حمل و نقل و تسهیل در صدور مجوز برای متقاضیان تاسیس به منظور کاهش هزینه ها و ارتقاء بهره وری در حمل و نقل زمینی در جهت تاثیر در تسریع انجام این مقررات ، با توجه به وجود مقررات بالادستی و قوانین و مقررات جاری در حمل و نقل یادآوری چند نکته ضروری به نظر می رسد :
۱ – ضرورت شفاف سازی وضعیت ۴۷۰۰ شرکت و موسسه موجود فعلی و چگونگی حضور و ظهور شرکت های جدید و متقاضایان تاسیس اینگونه شرکت ها
۲ – ضرورت شفاف سازی وضعیت ۵۰۰۰۰۰ راننده (۴۵۰۰۰۰ کامیون موجود ) برای صدور بارنامه با شخصیت حقوقی
۳ – ضرورت شفاف سازی سرنوشت حمل و نقل قریب به ۱۰۰۰ میلیون تن کالا در سال و وضعیت انعقاد قراردادهای صاحبان بزرگ کالا
۴ – ضرورت شفاف سازی نقش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مسئولیت های جدید تکلیفی در این حوزه
۵ – ضرورت شفاف سازی تعیین تکلیف قوانین و مقررات موجود و جاری در این حوزه و قوانین بالادستی مربوطه
توضیحات : چنانچه قرار باشد هر راننده بارنامه داشته باشد و شرکت های حمل و نقل مورد اشاره نیز با وسایل نقلیه و فضای پایانه در جهت ارائه خدمات به راننده نداشته باشند . آیا دیگر نیاز به وجود بیش از این یا تاسیس چنین شرکت هایی ضروری می نماید ؟ ! چرا که رانندگان منبعد خود بارنامه می گیرند و خودشان هم صادر می کنند . سوال اینجاست که تکلیف بیش از ۴۷۰۰ شرکت و موسسه موجود که سالهاست مجوز داشته و هزینه نموده اند و طبق قوانین و مقررات بعنوان شخصیت حقوقی مسئولیت پذیرفته اند ، چه می شود ؟ این شرکت ها که غالباً کامیوندار نیز هستند ، زین پس برای کدام کامیون ها بارنامه صادر کنند ! آیا منبعد هیچ راننده ای حاضر است تحت پوشش اینگونه شرکت ها فعالیت نمایند ؟
مسئولیت صدمات به بار صاحبان کالا و سرقت و خسارات کالا که بر عهده شرکت هاست ، سرنوشت نامشخصی پیدا می کند . آیا رانندگان محترم که قرار است برای هر کامیون خود بارنامه صادر نمایند این مسئولیت ها را می پذیرند ؟
آیا رانندگان کامیون با جمعیت ۵۰۰۰۰۰ نفری حاضرند ۵۰۰۰۰۰ شرکت با کیفیت حقوقی ایجاد و مسئولیت های سنگین پرداخت خسارت بار به صاحبان کالا را بپذیرند ؟ آیا رانندگان سرمایه لازم را برای پرداخت اینگونه خسارتها دارند ؟ صاحبان کالا برای دریافت این خسارت ها ، کجا رانندگان را پیدا کنند ؟
رانندگان دائماً در حال سفر از هر نقطه به نقطه دیگر در کشور هستند . آیا شکل گرفتن این شرکت ها توسط رانندگان شدنی است یا بسیار زمان بر ؟
آیا آموزش های شرکت داری ، صدور بارنامه ، تامین تجهیزات ، توانایی پذیرش مسئولیت ها و انجام عملیات تامین مالی ، ایجاد ساختار و … در قالب این محدودیت های زمانی قابل انجام است ؟
آیا صاحبان بزرگ بار از این به بعد باید به جای یک شرکت طرف قرارداد با صدها یا هزاران راننده بطور همزمان طرف شوند ؟
آیا امکان کنترل و مدیریت بر حمل و نقل اینگونه شدنی است ؟
آیا در مقابل سرقت های کالا ، خسارت را از رانندگان می توانند طلب نمایند ، دولت متقبل می شود یا خود صاحبان کالا این همه مستولیت ها را می پذیرند ؟
آیا لاجرم صاحبان کالا بدنبال خرید ناوگان برای خود می گردند ؟
آیا کامیون در کشور بیش از ۴۵۰۰۰۰ دستگاه نیاز داریم ؟ طبق آمار و میانگین عملکرد ناوگان در سال به زیر ۴۰۰۰۰ کیلومتر رسیده است و … بر فرض خرید ناوگان توسط صاحبان کالا ، آیا رانندگان موجود جذب می شوند یا رانندگان و کامیون های جدید علاوه بر تعداد موجود ، اضافه می شوند ؟
در این صورت ۴۵۰۰۰۰ کامیون موجود و ۵۰۰۰۰۰ راننده حمل و نقل برون شهری ، بار از کجا و کدام صاحب کالا می گیرند ؟ آیا بیکار می مانند ؟ درگیری بین کامیوندار ( راننده ) با صاحبان کالا را چطور باید سامان داد ؟
سازمان راهداری و متولی حمل و نقل کشور با این ساختار چگونه باید سیاستگذاری و مدیریت نماید ؟ مدیریت بر آنان با چه ساختار و نیرو ، امکانات و تجهیزات قابل انجام است ؟
پاسخگویی به این همه مراجعات ، کنترل و نظارت بر عملکردشان ، چقدر زمان و نیرو می خواهد ؟ آیا اصلاً رانندگان وقت اینمه مسائل و امورات شرکت داری را دارند ؟ یا از عملیات حمل و نقل هم باز می مانند ؟ و غافل می شوند ؟
نکته دیگر اینکه سازمان راهداری متولی حدود ۸۰ پایانه در کشور است ، اگر بنا شود که شرکت بدون وسایل نقلیه و بدون فضای پایانه کار کنند ؟ کل پایانه های کشور تعطیل می شوند ، سازمان راهداری اولاً این همه درآمد در پایانه ها را از دست می دهد و اشتغال آنها از بین می رود و میلیاردها تومان مبالغ اخذ شده از غرفه داران حمل و نقلی ، تجاری و خدماتی و تعمیرگاهی از بهره برداران با وثیقه ها ، سرقفلی و … باید عودت گردد ، آیا به همین راحتی امکان پذیر است ؟
سایر درآمدهای سازمان برای تمدید پروانه ها و … از کجا تامین می شود ؟ در این صورت سازمان راهداری ۹% را چگونه و با چه شرایطی اخذ می کند ؟ تکلیف قوانین و مقررات موجود و جاری و اجرای آنها چه می شود ؟
وقتی برای تاسیس شرکت ها نه کامیون لازم است و نه محل فعالیت ، پس چگونه آنها حاضر به انجام سایر تعهدات می شوند ؟ جواب این همه هزینه های انجام شده توسط شرکت های موجود که بلاتکلیف و بیکار می شوند با کیست ؟
تشکل های صنفی نهادهای مدنی چه کار خواهد کرد ؟ آیا رانندگان حاضر به شرکت های حمل و نقل تبدیل می شوند ؟ یعنی به جای ۴۷۰۰ شرکت موجود ، منبعد شاهد بیش از ۵۰۰۰۰۰ شرکت حمل و نقل داخلی ( رانندگان و صاحبان کالا و سایرین ) باید مشغول فعالیت در این حوزه شوند ؟ رعایت قوانین و مقررات ، دستورالعمل ها و بخشنامه های جاری توسط این حجم کاربر قابل رعایت کردن است ؟
تکلیف مدیریت بر ناوگان ، نوسازی ، واردات ، تامین و توزیع تسهیلات ، ناوگان فرسوده و … چه می شود ؟
مدیریت بر حمل و نقل قریب به ۱۰۰۰ میلیون تن بار در سال با این بی ساختاری وحشتناک چگونه میسر و امکان پذیر است . آیا در این صورت حوادث و تصادفات جاده ای کاهش می یابد و ایمنی عبور و مرور در حمل و نقل روان تر می گردد ؟ سرمایه گذاری در بخش آیا رونق می گیرد ؟ آرامش چطور ؟
علی ایحال می خواهیم بدانیم تسهیل و آسان سازی ایجاد شده ( شرکت بدون کامیون و بدون محل کار ) معنایش چیست ؟
آیا ۴۷۰۰ شرکت حمل و نقل موجود در کشور کار ساز نیست ؟ و کافی نبود ؟
آیا در تامین شرکت های جدید به روی متقاضیان بسته شده بود ؟
آیا در ادارات متولی بیکار بوده و کار برایشان تراشیده ایم ؟
آیا با این کار و مسئله ساده و آسان شده یا بر عکس فعالیت ها را پیچیده کرده ایم ؟
آیا با فروپاشی ساختار موجود ، قوانین و مقررات جاری حذف یا بی اثر می گردند ؟
آیا با این شکل تعدد مراکز تصمیم گیری افزایش می یابد یا کاهش ؟
آیا شرایط و مشکل پرداخت و دریافت کرایه رانندگان با این روش آسان تر می شود ؟
و بسیار اما و اگر های دیگر که از حوصله این مقال خارج است …..
پیشنهاد می نمایم : به جای اینگونه صفر و صد دیدن ، اصلاحات را به شکل اصولی انجام دهیم :
۱ – با توجه به وجود بیش از ۴۷۰۰ شرکت و موسسه در کشور ، دیگر نیازی به افزایش آنچنالنی برای تاسیس شرکت ها نیست . لذا طی یک بخشنامه ضرورت ایجاد و یا تغییر ساختار برای هوشمند سازی در حمل و نقل ، اما در شکل ساده آن یعنی برای شرکت های موجود و تمدید فعالیت آنها ، ارائه حداکثر ده دستگاه کامیون های تحت پوشش بدون ارائه کامیونهای ملکی کفایت می کند تا مدیریت بر ناوگان قابل انجام و از تک واحدی نیز کاسته شود و ارائه کامیون های ملکی بنام شرکت یا اعضای هیئت مدیره حذف گردد .
برای هوشمند سازی و در صورت وجود متقاضیان تاسیس ، ایجاد شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند با حداکثر ۵۰ دستگاه ماشین تحت پوشش به همراه داشتن بازارگاه الکترونیک ملاک عمل قرار گیرد و ارائه ۵۰ دستگاه کامیون ملکی بنام شرکت یا اعضای هیئت مدیره نیاز نباشد . ۱۰% سهامدار بودن نیز حذف گردد برای ارائه کامیون های ملکی به نام مدیران شرکت .
تاکید دیگر اینکه بیش از ۶ سال از تشکیل بازارگاه های الکترونیک در حوزه حمل و نقل می گذرد ، اما با سختگیری های بسیار زیاد سازمان متاسفانه در کل کشور جمعاً بیش از ۴۰ مجوز داده نشده است . مجوزهای بازارگاه های الکترونیک ضروری است برای هوشمند سازی ، اما تسهیل پیاده سازی شود تا حمل و نقل هوشمند گردد .
۲ – نوسازی ناوگان در این حوزه ار اولویت خاص برخوردار است . از ۴۵۰۰۰۰ ناوگان باری بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از مرز فرسودگی ۱۶ سال به بالا تا بالاتر از ۵۰ سال وجود دارد و این نشان دهنده این است که هیچگونه تدبیری برای حذف این ناوگان فرسوده و یا ضرورت نوسازی آنها وجود نداشته یا مشاهده نمی شود . عدم توجه به نوسازی ناوگان فرسوده در این حوزه حذف ضرورت نوسازی ، از سیاستهای سازمان راهداری که موجب افزایش مصرف سوخت ، افزایش آلودگی های زیست محیطی ناشی از تردد این حجم از ناوگان فرسوده در سطح کشور کاهش ایمنی و احیاناً افزایش تصادفات جاده ای ، افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری و کاهش بهره وری می گردد از نکات تاثیر گذار و قابل تامل می باشد و یکی از اصلاحات ضروری است .
۳ – خصوصی سازی و واگذاری امور به نهادهای مدنی ، چیزی که هرگز اتفاق نیفتاد و همه نگاه ها در این حوزه حاکمیتی است . تغییر تفکر دولت مداری در این حوزه مد نظر است . در حال حاضر دخالت سازمان در حمل و نقل جاده ای با توجه به انجام تمامی سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی ، بیش از بخش خصوصی و این برعکس سیاست های کلی در قوانین و مقررات است . مشکل بزرگ تشکل های غیر دولتی و انجمن های صنفی حمل و نقل ، فقدان قدرت قانونی است .
عضو کانال ما شوید :
ابوالفضل
تاریخ : ۱۲ - دی - ۱۴۰۲
مگر نه این که تا بهال خسارت ناشی از سرقت یا کسری بار یا بر اسر خیس شدن بار از خود راننده خسارت دریافت میکردند ساهبین کالا و شرکتهای حمل نقل همه. مسعولیت را به کردن خود راننده مینداختن شرکتهای حمل نقل فقط فقط صادر کننده بارنامه بودند از طرفی شریک کومیسونهای گزاف از راننده میگرفتند
راننده
تاریخ : ۱۱ - دی - ۱۴۰۲
دقیقا نویسنده یا گاراژ دار بوده یا دلال بار
بول کالا رو که کدوم بار بری از جیبش داده بعد اسیب یا سرقت بار به خودشون زحمت تکون خوردن نمیدن تمام کاراش با خود رانندس
ی بار نامه داره صادر میشه اونم برا پلیس را با دزدی شرکت های حمل
بار داره میده۱۱ملیون داره مینویسه ۴داده به من میگه چیزی تحش نیست بهترین راه همین بارنامه انلاین و گسترش اپلیکیشن های بار هست با مدیریت خود اداره راه تا شاید دست این باربریا مفت خور کوتاه بشه که جز دروغ چیزی بلد نیستن
راننده اواره
تاریخ : ۱۰ - دی - ۱۴۰۲
به نظرم نویسنده مطلب یا دلال بوده یا باربری که میترسه انحصار بار از دستش در بره وگرنه چطور به فکر ۴۷هزار شرکت حمل و نقل هستند که بدون زحمت بارنامه صادر میکنن و از کرایه راننده میدزدند و پول میگیرند اما به فکر پانصد هزار راننده زحمتکش نیستن
همین حالا هم شرکت حمل و نقل هیچ مسعولیتی در برابر بار و کرایه قبول نمیکنه و از راننده تعهد میگیره و همه مسعولیتها به عهده راننده هست حتی خسارت بار هم صاحب بار از راننده میگیره و باربری کاری نداره. اگه راننده بتونه خودش بارنامه صادر کنه و خودش بار رابیمه کنه خیلی بهتره و هزینه کرایه هم کمتر میشه چون دست واسطه قطع میشه و سود راننده هم بهتر میشه و سهم سازمان راهداری هم بهتر پرداخت میشه
ایرانی
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
اتفاقی که می افته راننده می ره توسامانه وهمون کاری رو که دفترباربری انجام می ده خودش انجام می ده هزینه بیمه وحق وحقوق دولتی روهم آنلاین پرداخت می کنه اینهمه صغری کبری نداره که
مسعود
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
سلام
از نظر خسارت بار که اصلا ترسی نداره باربیمه هست و از نظر صدور بارنامه هم جای تاسف داره چرا بعد از ۵۰ سال هنوز سنتی عمل میکنن ودست واسطه ها قطع نمیشه با یه گوشی هم وقتی الکتونیکی باشه میشه انجام داد
اینا نمیخا شفاف باشه چون این وسط خیلیها سود میبرن بجز بیچاره رانندهه
Reza
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
باسلام خدمت دوستان ورانندگی دعاکنیداین کارآمدی بشه تاحق به حقداربرسه ودست این دزدهاکوتاه بشه
Reza
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
باسلام خدمت دوستان ورانندگی دعاکنیداین کارآمدی بشه تاحق به حقداربرسه ودست این دزدهاکوتاه بشه
ابوالفضل عاشوری
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
سلام به همه دوستان
بنده کارشناسی کامپیوتر را دارم
صدور بارنامه مثل آب خوردنه اگه نت باشه
واقعاً طرح عالیه
اگه بزارن اجرابشه
راننده جاده
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
سلام هیچ شکی درمورد نکاتی که نویسنده بیان کرده نیست ۹۰درصد موارد ذکرشده درسته اما عکس روی صفحه کاملا مغرضانه انتخاب شده صدها وصدها راننده باسوادتر از مسؤلین داریم که به ناچار شغل رانندگی را انتخاب کرده اند ولی باتصویری که شما گذاشته اید میخواهید بگویید این اشخاص با این ظاهر وپوشش چگونه میتوانند بارنامه صادرکننده ومورد تایید صاحب کالا باشند همانطور که یک عمر پدران ما راننده ها مورد تایید صاحب کالا ومردم بوده اند ازاین به بعد هم جوانان خواهند بود بهرحال درهرشغلی ۴مورد آدم نااهل هست همانطورکه الاماشالله در سیستم دولتی هست ولی دولت را تعطیل نکردن واز سمیت نیفتاد
ناشناس
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
واقعا جای تاسف هست این همه هزینه برای زدن پایانه و زیر ساخت ها کردن حالا میگن راننده خودش بارنامه بگیر وقتی کسی که هیچ رشته ای از حمل ونقل نداره میش مسئول خوب بهتر از این نمیشه از آسیای میانه که حذف شد یم ؟؟؟؟از اروپا با این بیمه سبز و ویزای حذف شدیم؟؟؟؟فقط مونده فاتحه حمل ونقل داخل رو هم بخواند واقعا باید خون گریست به بی کفایتی این ها
محمد
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
این طرح بسیار خوبی واسه راننده هاست برای اولین بار.و الان فقط شرکتهای باربری با این موضوع مخالفت میکنند به اسم رانندگان.لطفا حمایت کنید که این طرح عمل بشه که واقعا دست دلال و ادمایی که کرایه را با راننده شریک میشند کوتاه میشه و فقط حق واقعیشون را میخورند.امیدوارم انجام بشه.
علی
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
با سلام سواریها که برای اسنپ کار میکنند که با جان ومال وناموس مردم سرو کار دارند خوب مدیریت میشود همین مدیریت را هم برای کامیون ها اجرا کنند تا دست واسطه و دلال و یک مشت مفتخور از جیب راننده کم بشه
مسعودم
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
مسئولیت صدمات به بار صاحبان کالا و سرقت و خسارات کالا که بر عهده شرکت هاست ، سرنوشت نامشخصی پیدا می کند . آیا رانندگان محترم که قرار است برای هر کامیون خود بارنامه صادر نمایند این مسئولیت ها را می پذیرند????????????
یجوری حرف میزنی انگار از جیب خودت خسارت بار صاحب کالا رو میدی ، بقول قدیمی های صنف رانندگان ، پدر.. تر و جلب تر و مارمولک تر و .. خور تر از باربری و گاراژ دار نزاده و نه زاییده شده
امیر
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
همه جای کشور باید پایانه باشه وزیرنظر راهداری همه باید نوبتی باربگیرن قیمت کرایه و قیمت خود کامیون باید کنترل بشه فرسوده هارو هم بدن اسقاط کامیون نو بدن دست راننده با شرایط عقلانی ادم ده سال قسط بده ولی یچیزی باشه توو مغز ادم بگنجه
علی
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
باربری ها نگران جیب خود هستند یا سهم سازمان سهم سازمان محفوظ هست با چند درصد بالاتر بعد باربری تماما مهر درست کردن وهمه تقصیرها را به گردن راننده میزارن دیگه چه مسولیتی میخواید گردن بگیرید بعد هم هر راننده متخلفی هم با یک زدن دکمه هوشمندش قلف میشه وخودش با پای خودش میاد محاکمه میشه
علی
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
آخه این چکاری هست من راننده چگونه میتوانم از خسارت بار و گرفتن کرایه وبیمه بار برایم بااین همه مشکلاتی که درپیشه رو هستیم اکه شماها دلتون برای مملکت میسوزد و راحتی راننده لطفاً ماشینهای فرسوده مارو تبدیل کنید به قیمت خود کارخانه نه به قیمت بنگاه یا دلال از خداوند منان برای شماها خیر و برکت میخواهیم ویا مارا بمیراند ویا از دست شماها نجات دهد ومناالله توفیف
ناشناس
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
آخه این چکاری هست من راننده چگونه میتوانم از خسارت بار و گرفتن کرایه وبیمه بار برایم بااین همه مشکلاتی که درپیشه رو هستیم اکه شماها دلتون برای مملکت میسوزد و راحتی راننده لطفاً ماشینهای فرسوده مارو تبدیل کنید به قیمت خود کارخانه نه به قیمت بنگاه یا دلال از خداوند منان برای شماها خیر و برکت میخواهیم ویا مارا بمیراند ویا از دست شماها نجات دهد ومناالله توفیف
ایرانی
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
سلام عزیزان…یک کلامو وسلام…باید اتحاد داشته باشیم همه تالان نداشتین شده اینهمه بلا پس باهم باشیم لطفا
ناشناس
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
سلام تلفنی باربه من داده دلالی رازودتر گرفته هنوز داره بارنامه برامن صادرمیکنه پیگیرشدم به التماس افتاده پس اکثریت این باربری ها کلاه سرراننده میزارن
غلامرضا
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
سلام خدمت همه همکاران و مسئولین
این طرح که گفته شده اگه از راه درست واصولی باشد خیلی به نفع راننده و صاحب کالا میباشد تا الان خیلی از شرکت های حمل و نقل حق راننده را خوردهاند البته باید فکری هم بابت بیمه باربشود
حمید رحیمی
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
سلام آقای محترم چرا یک شرکت حمل و نقل با رانندگان صافی نصف باشد وبعضی جا آنها دوبرابر رانندبگیرد و هم دروغ از بابت وزن بار وهم جاده به راننده بگوید و غیر و غیر
محمد ملک نژاد
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
سلام همکاران و پیشکسوتان عزیز و درود به هر مسیولان و مقامی که این طرح را داده امثال من نوعی و عزیزان که قدیمی هستند همگی مون حداقل ده سال حق بیمه ما را شرکت هاو گاراژ دارها خوردند ، با این کار که شوفر خودش بارنامه بزنه ، هیچ وجه بار و لوازم کسی گم نمیشه چونکه بیمه کالا واقعی اعلام میشه و صاحب بار زودتر به حقش میرسه ، مگر الان که شرکتهای بزرگ و کوچک بارنامه میزنن خسارت صاحب بار را میدن یا شرکت بیمه ، فقط واسطه ها و دلال بازی که نشستن کنار خانواده شون و از شوفر و صاحب بار تلکه گیری میکنند جمع میشن ، و طوری باید طراحی بشه که طبق آن کیلومتر و نرخ اداره راه بارنامه صادر بشه ، بازهم عدهای دلال میان وسط ولی بساط عیش و زورگویی و زورگیری خیلیها جمع میشه
محمدرضا قاسمی
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
این حرفا همه از ترس از دست دادن پول یامفتی هست که راننده رو سرکیسه میکنید حدود ۲۰ درصد کرایه رو از من راننده میگیرید درقبال کدام خدمات یا مسئولیت. اگر بار خسارتی بشه خود راننده باید پاسخگو۰باشه.آقای شرکت محترم حمل و نقل.پیدا کردن یک راننده خود مالک و شرکت دار راحت تر از پیدا کردن یک مدیرعامل کت وشلوار پوشو بدهکار مالیاتیه.اتفاقا به یاری خدا و تدبیر مسئولین ذی ربط اگر این طرح اجرا بشه دلال بازی حوضه حمل و نقل از بین میره و هیچ حقی ضایع نمیشه.لازم به ذکر است سامانه باربرگ درحال حاضر فعاله و صاحب کالا فرستنده و گیرنده و راننده و کامیون دارند فعالیت انجام میدن.و مشکلی نیست.
حسن
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
سلام دوستان راننده.
هر اقدامی که باعث شود رانندها از یوغ استعمار باربرها نجات پیدا کنند قابل تقدیر واز جانب جامعه بزرگ رانندها حمایت میشود .باربریها هیچ مسئولیتی قبول ندارن ،وهیچ نقشی جز پول گرفتن ندارند.اگر اتفاقی هم برا بار بیافتد راننده وبیمه باید باید خسارت پرداخت کنند واصلا ربطی به باربری ندارد
احمددهقانی
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
سلام من الان ۲۵ساله راننده برون شهری ام شرکت های حمل نقل فقط فکر منافع خودشان هستند وگرفتن کمسیون های خیلی بالا مثلا درتهران کرایه اصفهان را میدن ۳۵۰۰ م کمسیون ۴م ای پول تو جیب کی میره هیچ گونه مدیریتی نمیکنن حق راننده را نمیدهند مشکل کشای راننده نیستن فقط کمسیون رامخوان صاحب کالا کرایه دیر پرداخت مکنه زنگش میزنیم اصلأ پیگیری نمیکنه باید زنگ بزنیم ۱۴۱ شکایت کنیم وخیلی حرفهای دیگه
حسن یعقوبی
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
یکی از بهترین کارهایی که این دولت انجام داده تصویب همین قانون هست
با تصویب این قانون جلوی یودجویی خیلیییییی از آدم های بی انصاف این حرفه یعنی باربری ها گرفته میشه
من یک راننده هستم،چقدددددددددددد خون دل خوردم از دست این بابری ها با بی انصافی هایی که انجام دادن،خدا ان شاءالله کسب و کارشون رو بی رونق کنه
ناصر
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
شما هیچ اشاره ای به مشکلات رانندگان و کرایه حمل نکردید .با عملی شدن این تصمیم شاید غارت رانندگان توسط شما و دلالان بار پایان پذیرد .شما یه سری به اعلام بار پایانه تهران و اعلام بار مجازی بزنید تا بفهمید چه خبره .
محمود
تاریخ : ۹ - دی - ۱۴۰۲
باسلام .خسته نباشید خدمت شماوهمکاران عزیز یک سوال مگرالان اتفاقی برای باربیافتت شرکت حمل نقل جواب گوهست خیرخوده راننده بایدخسارت رابپردازد یامشگلات دیگه همه راراننده جوابگوهست فقط باربریها کمیسیون وهزینه های امن درآوردی کلان میگیرن اون راننده هست که همه سختی ومشگلات بار ولوازم یدکی وغیره رابه دوش میکشه باربریها فقط بفکرخودشون هستن مثل همین مقاله که نوشتید فقط دغدغه خودشون دارن جای تأسف هست
دانا
تاریخ : ۸ - دی - ۱۴۰۲
بالاخره استبداد و دلال بازی شرکت های باربری باید روزی پایان یابد. راننده با کارت هوشمند و کامیون به نام خودش می تواند بارنامه بگیرد ، بار را بیمه کند ، حقوق دولتی را در بارنامه ، خود بپردازد ، کرایه ی واقعی و تعرفه ای حمل را دریافت کند ، با سپهتن لحظه به لحظه صاحب بار از وضعیت و محل بار مطلع باشد ، بار بیمه باشد و راننده ی دارای کارت هوشمند و پلاک به نام خود پاسخگوی نهادهای نظارتی و صاحب کالا باشد؛ مانند اکنون که شرکت ها فقط دلالند و پول زیاد و بی زحمت از راننده و صاحب کالا می ستانند و راننده پاسخگوی همه ی مسائل و مشکلات هست . صاحب کالا هم حتما لازم نیست و نمی تواند برای خود ، به این دلیل کامیون بخرد و اخلالی به این دلیل در نظام حمل کالا پیش بیاورد ؛ کما اینکه الان هم خیلی از شرکت های پخش و صاحبان کالا ، خود مالک کامیون خستند . این قانون به نفع مالک واقعی کامیون هست و گامی به سوی عدالت هست .
مارکوپولو
تاریخ : ۸ - دی - ۱۴۰۲
باسلام، هماهنگی با واحد تولیدی و کارخانه چطور انجام میشه تعهدات حمل بار ، خسارت بار ، تامین ناوگان و ….. هر شغلی میبایست توسط شرکت و یا اشخاص متعهد سازماندهی شود .
مجید ولی
تاریخ : ۸ - دی - ۱۴۰۲
دقیقا شرکتهای حمل و نقل چه مسولیت خطیری دارند که راننده نمیتواند عهده دار این مسولیت باشد خسارت به محموله صاحب کالا که در هر صورت با شرکت بیمه هست در مورد سرقت هم که اشاره کردید تا به حال کدام شرکت حمل و نقلی عهده دار سرقت از محموله صاحب کالا نموده است اگر سرقت جزیی بوده که خود راننده جبران خسارات نموده ولی طبق نظر مراجع ذیصلاح با شرکت بیمه بوده جز اینکه در قبال دلالی شرکتهای حمل و نقل گاها تا ۵۰% کرایه حمل را از راننده اخاذی نموده و فشار مضاعفی به صاحبان کالا وارد میکنند و مورد دیگر اینکه چرا ناوگان ملکی که تا سه برابر ناوگان خود مالکی درآمد دارد باید به اندازه ناوگان خود مالکی مالیات بپردازند
حسین فلاحزاده
تاریخ : ۸ - دی - ۱۴۰۲
باعث میشه این باربریها که با کمیسونهای ان چنانی که گردن کلفت شدن برن سراغ بمیکن بی وجدانا بعضی هاشون ماشین هات رو انگار شریکن
خلیل بیگلر
تاریخ : ۸ - دی - ۱۴۰۲
سلام
هر چند تا شرکت یک مامور بیمه داشته باشد . که همان فاکتور شرکت به عنوان بارنامه حساب شود. باربری ها بسته شوند.
خداداد
تاریخ : ۸ - دی - ۱۴۰۲
بایدراننده بتواند خودش بارنامه صادر کند
محمود
تاریخ : ۸ - دی - ۱۴۰۲
بنظرم اگر سامانه اینترنتی برای رانندگان تعریف میشد که خود رانند بتونه وارد این سامانه بشه و مبدا و مقصد ثبت کنه با کرایه و برای بیمه بار با صاحب کالا هماهنگ و با وارد کردن ارزش کالا بتونه با گوشی خودشون کد بارنامه بگیرد و همین کد حکم بارنامه داشته باشه .یا هر روش دیگری که دست این دلالان و شرکتهای قطع بشه و این کمیسیون های سر سام آور از رانندگان خسته نگیرند من به عنوان یک رانند باز نشسته از شما خواهش میکنم دست این از خدا بیخبرهارا قطع کنید
مسعود ادیم
تاریخ : ۸ - دی - ۱۴۰۲
باسلام از آقای بخشی بخاطر حداقل اظهار نظر تشکر میکنیم ولی جای تعجب وتاسف است که تصمیم گیری وبی تخصصی فراوان وهر مسولی جای خودش وتخصصی که دارد قرار نگرفته است وعمق کار وفعالیت رادرک نکرده که منجر به ازبین رفتن سرمایه مردم ومشکلات برای دولتهای آینده بوجود می آورد وجالب تر اینکه کسانی این تصمیم رامیگیرن مسولیت تصمیم خودرابه گردن نمیگیرن ودرآینده جای دیگرتصمیمی دیگر برخلاف این نظر میگیرن لااقل تصمیم گیرن بگن در چه رشتی تحصیل کردن که اینگونه تصمیمات وقوانین جنگلی مصوب میکنن