صدور هشدار هواشناسی برای ورود طوفان حاره‌ای به کشور

صدور هشدار هواشناسی برای ورود طوفان حاره‌ای به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از صدور هشدار هواشناسی برای ورود طوفان حاره‌ای به کشور و به ویژه در نواحی جنوب و جنوب غرب کشور خبر داد.

اول فارس: کبری رفیعی کارشناس هواشناسی ز صدور هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان حاره ای در سواحل جنوب کشور خبر داد و گفت: سامانه کم‌فشار فصلی در فاصله حدود ۸۵۰ کیلومتری سواحل چابهار تقویت شده و بر اساس پیش‌بینی مدل‌های جوی عصر جمعه امکان تقویت و تبدیل‌شدن به طوفان حاره‌ای را داشته است.

وی ادامه داد: با بررسی مدل‌های فعلی مسیر حرکت آن به سمت غرب و شمال غرب و امروز شنبه مناطق شرقی دریای عمان است و سپس یکشنبه به سمت جنوب غرب تغییر مسیر خواهد داد که بر این اساس در روزهای شنبه و یکشنبه وضعیت متلاطم و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

او بیان  کرد: در پی این وضعیت جوی احتمال رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا در دریای عرب و مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس وجود دارد.

رفیعی تصریح کرد: احتمال خسارت به کشتی‌ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری و خسارت به تأسیسات ساحلی، خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی در پی وقوع این طوفان وجود خواهد داشت.

او بیان کرد: بر این اساس به خودداری از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در دریای عرب و دریای عمان، انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن، منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و همچنین سکوهای نفتی و پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان توصیه می‌شود.

مطالب مرتبط

پیش‌بینی هواشناسی از پاییز کم‌بارش و گرم

هشدار نارنجی‌رنگ هواشناسی:تشدید رگبار و آبگرفتگی معابر عمومی در ۷ استان

پیش بینی آب و هوای استان فارس در ساعات آینده : رگبارهای پراکنده آغاز می‌شود

نظرات