صدور ۱۳۷۰ مجوز حمل محصولات سبزی و صیفی از فارس

صدور ۱۳۷۰ مجوز حمل محصولات سبزی و صیفی از فارس

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صدور ۱۳۷۰ مجوز حمل محصولات سبزی و صیفی از این استان با هدف تثبیت بازار محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: این مجوز ها به منظور صادرات خارج از کشور و در طول دو ماه نخست تابستان صادر شده است.

به گزارش اول فارس به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سمیه سلیمی با بیان اینکه با صدور مجوز های مذکور ۲۷ هزار و ۴۲۹ تن محصول با هدف صادرات بارگیری و حمل شده است، تصریح کرد: این اقدامات در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت محصولات تولیدی کشاورزان و به تبع؛ ضرر و زیان تولید کنندگان بوده است.

این مقام مسئول با تشریح اینکه محصولات صادر شده شامل گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی است، اظهار کرد: در مدت مورد نظر ۱۰۳۸ محموله گوجه فرنگی به وزن ۲۱ هزار و ۱۹۵ تن، ۲۴۸ محموله پیاز به وزن چهار هزار و ۶۷۲ تن و ۸۴ محموله سیب زمینی به وزن هزار و ۵۶۲ تن بارگیری و حمل شده است.

سلیمی با اشاره به اینکه این محصولات عمدتا از طریق بنادر لنگه، شهید باهنر، شهید رجایی، بندر عباس، خرمشهر و جاسک صادر شده است، ابراز کرد: کشور های حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی، کویت، عمان و قطر مقاصد اصلی صادراتی محصولات سبزی و صیفی استان فارس بوده است.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه زیتون پرورده خانگی با ساده ترین روش

نوشیدن روزانه قهوه طول عمر شما را افزایش می‌دهد

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ها در سال گذشته بالغ بر چهار میلیون تن سبزی و صیفی از ایران اسلامی به بازار‌های خارج از کشور صادر شده است، تاکید کرد: تلاش می کنیم به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و تولید کنندگان استان فارس، سهم صادرات محصولات این استان را افزایش دهیم.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس محدودیت منابع آب این استان را یادآوری کرد و افزود: این موضوع از اصلی‌ترین دلایل اجرای طرح الگوی کشت است؛ کشاورزان عزیز ضمن رعایت الگوی کشت می بایست به بالا بردن بهره‌وری آب از هر واحد آن نیز توجه داشته باشند.

مطالب مرتبط

۳ پروژه راهداری در شهرستان قیر و کارزین به بهره برداری رسید

واکنش پلیس فارس به کلیپ ضرب و شتم چند نفر توسط یک اتباع بیگانه

مرگ یک نفر بر اثر صاعقه در گلگاه نور آباد ممسنی/ مانسون چه بر سر فارس آورد ؟

نظرات