• 20 / تیر 1403 / 11:17
  • شناسه خبر : 148740

طرزتهیه سیب زمینی کریسپی با مرغ خوشمزه و فوری

امروزه غذاهای فست فودی بسیار مورد توجه و پرطرفدار هستند که نمی توان آن را نادیده گرفت.فست فودها بسیار خوشمزه هستند و در مدت زمان کوتاهی حاضر می شوند.کریسپی سیب زمینی و مرغ یکی از خوشمزه‌ترین انواع فست فودها و کریسپی است که از ترکیب سیب زمینی و مرغ پخته با نشاسته ذرت و ادویه‌های طعم دهنده مانند پودر سیر و پودر پیاز تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه است.در ادامه برای آشنایی با طرزتهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

طرزتهیه سیب زمینی کریسپی با مرغ

مواد لازم برای تهیه کریسپی سیب زمینی و مرغ

سیب زمینی: ۴ عدد

پنیر پارمسان: یک سوم پیمانه

مرغ پخته و خرد شده: یک دوم پیمانه

نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

پودر سیر: یک دوم قاشق غذاخوری

پودر پیاز: ۱ قاشق مرباخوری

فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: به میزان لازم

روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرزتهیه سیب زمینی کریسپی با مرغ

طرزتهیه کریسپی سیب زمینی و مرغ

مرحله اول

در این مرحله ابتدا سیب زمینی‌ها را آبپز کنید؛ سپس اجازه بدهید کاملا خنک شود. بعد از خنک شدن سیب زمینی آن را پوست و پوره کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید.

مرحله دوم

مرغ را بپزید و بعد از خنک شدن آن را کاملا خرد کنید، به گونه‌ای که حالت پوره مانند داشته باشد؛ سپس مرغ خرد شده را به پوره سیب زمینی اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله نشاسته ذرت، پنیر پارمسان، فلفل سیاه، نمک، پودر سیر و پودر پیاز را به سیب زمینی و مرغ پخته اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند. حالا مواد آماده را داخل یک کیسه فریزر ضخیم بریزید و با کف دست مواد را کاملا داخل کیسه پهن کنید و کیسه مواد را به مدت یک ساعت داخل فریزر بگذارید.

مرحله چهارم

یک ساعت بعد کیسه را از فریزر خارج کنید و با قیچی روی کیسه را ببرید. حالا مواد کریسپی را که منجمد شده است، به صورت نوار‌های افقی پهن برش بزنید و برش‌های آماده را داخل روغن داغ سرخ کنید. در این مرحله کریسپی سیب زمینی و مرغ خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با سس کچاپ یا هر نوع سسی که دوست دارید، میل کنید، نوش جان.

مطالب مرتبط

طرزتهیه چیز کیک نیویورکی خوشمزه و آسان

دستورپخت پاکوره هندی غذای بسیار خوشمزه و فوری

طرزتهیه پاتلیجان کباب ترکی، یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و متنوع بین المللی

نظرات