چاپ کد خبر: 124384
2 آبان 1402

این غذای پرطرفدار انگلیسی را امتحان کنید| فیش اند چیپس +طرزتهیه

ماهی و چیپسFish and chips  خوراکی است که در اصل از بریتانیا می‌آید و یک غذای محبوب در فست فود هاست. همان‌طور که از نامش پیداست فیش اند چیپس از فیله سرخ‌شده ماهی و سیب‌زمینی سرخ‌شده  یا چیپس درست می‌شود. در همه فروشگاهها و رستوران‌های بریتانیا به راحتی می‌توان ماهی و چیپس را پیدا کرد. ماهی و چیپس غذای مشترک همه شهرهای بریتانیاست.

فیش اند چیپس یک غذای پرطرفدار انگلیسی است، اینطور که به نظر می‌آید سایر کشور ها هم به آن علاقه بسیاری دارند. اگر علاقه‌ای به رفتن به رستوران ندارید و ترجیح می‌دهید خودتان آن را درست کنید، طرزتهیه فیش اند چیپس را در ادامه با ما آموزش ببینید و حتما آن را امتحان کنید.

طرزتهیه فیش اند چیپس

در این دستور ماهی و سیب زمینی به طور جدا از هم سرخ می شود و در کنار هم سرو می شوند. روش سرخ کردن آن ها متفاوت است به طوری که ماهی و سیب زمینی خیلی ترد و شکننده می شوند. این غذا طعم بی نظیری دارد و از ماهی های بدون تیغ و فیله استفاده می شود تا خوردن آن راحت تر باشد.

فیش اند چیپس به شیوه سنتی با ماهی سنگسر درست می‌شود؛ ولی همه گونه ماهی را می‌توان به کار برد. ماهی همیشه در خمیر نانوایی خوابانده شده و سپس به مدت کوتاهی در روغن فراوان سرخ می‌شود. در برخی رستورانها هم ماهی را گریل می‌کنند که مزه بهتری دارد.

فیش اند چیپس

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی بزرگ:۱ عدد
نمک:۱ پنس
روغن سرخ کردنی:به مقدار لازم
ماهی فیله:۲ عدد
آرد برای مخلوط کردن با دلستر:یک و نیم پیمانه
نمک برای مخلوط دلستر:۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر:۱ قاشق چای خوری
دلستر:۳۴۰ گرم
آرد:۱ پیمانه

طرزتهیه فیش اند چیپس

طرز تهیه فیش اند چیپس

مرحله اول
برای تهیه فیش اند چیپس خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نواری برش می زنیم. درون آب سرد می ریزیم و به مدت ۱- دقیقه درون یخچال استراحت می دهیم.

مرحله دوم
سپس از آب خارج کرده و روی دستمال خشک قرار می دهیم تا آب آن گرفته شود. روغن را درون تابه قرار می دهیم تا داغ شود. دمای روغن باید حدود ۱۶۰ درجه سانتی گراد باشد. سپس سیب زمینی ها را درون آن سرخ می کنیم.

مرحله سوم
در این مرحله سیب زمینی های سرخ شده را روی توری قرار می دهیم تا روغن آن خارج شود. دمای روغن را به ۱۹۰ درجه سانتی گراد می رسانیم و روی نمک ها را سیب زمینی ها می پاشیم و این باز آن را کامل برشته می کنیم.

مرحله چهارم
حالا سیب زمینی های برشته را مجدد روی توری قرار می دهیم و به صورت پخش نمک می پاشیم. در ادامه ماهی ها را برش می زنیم. سپس با دستمال خشک می کنیم. روی آن را نمک و فلفل می پاشیم. یک کاسه بر می داریم.

مرحله پنجم
در این مرحله آرد را با نمک و بکینگ پودر مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. سپس دلستر را کم کم به آن اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم. ماهی ها را به ترتیب درون آرد می غلتانیم. سپس درون مخلوط دلستر می گذاریم.

مرحله ششم
وقتی روغن حدود ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شد، ماهی ها را درون روغن فرو می کنیم تا سرخ شود. سپس روی توری می چینیم تا روغن اضافه آن خارج شود. سپس درون بشقاب کنار سیب زمینی ها سرو و با سس کچاپ سرو می کنیم.

اگر شما تجربه ای از طرز تهیه فیش اند چیپس داری برای ما بنویسید

۱۴ وسیله ای که هیچوقت نباید در انباری نگهداری کرد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار