• 03 / مرداد 1403 / 11:41
  • شناسه خبر : 149834

طرز تهیه جوجونی تاس کباب کاشانی با طعمی فوق العاده لذیذ و دلچسب

جوجونی کاشانی غذایی خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید. این غذا منبع خوبی از پروتئین، آهن و ویتامین‌ها است و می‌تواند یک وعده غذایی کامل و مغذی برای شما باشد. این غذا شباهت‌هایی به خورشت بادمجان دارد، اما با روش پخت متفاوت و استفاده از رب انار به عنوان چاشنی، طعم و عطری منحصر به فرد پیدا می‌کند.

جوجونی تاس کباب بادمجان

مواد لازم جهت تهیه جوجونی تاس کباب :

۸۰۰ گرم گوشت گوسفندی (خورشتی)
۸ عدد بادمجان قلمی
۴ قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی
۴ عدد پیاز بزرگ
۲ قاشق غذاخوری رب انار ترش
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم

 جوجونی تاس کباب

دستور تهیه جوجونی تاس کباب:

مرحله اول

پیازها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و کف قابلمه بچینید سپس گوشت خورشتی را به اندازه‌های مناسب خرد کنید و روی پیازها قرار دهید.

مرحله دوم

بادمجان‌ها را به صورت دلخواه (حلقه‌ای یا طولی) برش بزنید و در قابلمه بچینید و روی بادمجان‌ها گوجه‌فرنگی‌های حلقه‌حلقه شده را قرار دهید.

مرحله سوم

در مرحله بعد در ظرفی جداگانه، رب گوجه‌فرنگی، رب انار، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید و سپس مخلوط رب را به طور یکسان روی مواد داخل قابلمه بریزید.به اندازه‌ای آب جوش به قابلمه اضافه کنید که تا نصف ارتفاع مواد برسد.درب قابلمه را ببندید و حرارت را زیاد کنید تا به جوش برسد.

مرحله چهارم

پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید و به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقیقه زمان دهید تا جوجونی بپزد و آب آن تبخیر شود.در اواخر پخت، اگر جوجونی آبدار بود، درب قابلمه را بردارید تا کمی بیشتر آب آن تبخیر و سفت شود.جوجونی کاشانی را می‌توانید با نان یا برنج سرو کنید.

نکات مهم تکمیلی:

  • می‌توانید از سیب زمینی هم در این غذا استفاده کنید. برای این کار، سیب زمینی‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کرده و بعد از بادمجان‌ها به قابلمه اضافه کنید.
  • اگر دوست دارید جوجونی طعم ترش‌تری داشته باشد، می‌توانید از مقدار بیشتری رب انار استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید از زعفران و گلاب برای طعم‌دار کردن جوجونی استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

طرز تهیه صیادیه السمک عربی با طعمی فوق العاده خوشمزه و متفاوت

طرز تهیه شیرین عسل خانگی خوشمزه با ژله و بیسکویت ساقه طلایی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی بسیار خوشمزه

نظرات