آشپزی

طرز تهیه سالاد تن ماهی خوشمزه و مقوی به ۴ روش مختلف

سالاد تن ماهی را می‌توان به‌عنوان یک میان‌وعده کامل در نظر گرفت. چون سرشار از مواد معدنی و پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد.

برای درست کردنش می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد و از ترکیب مواد خوش‌عطر و طعم مختلفی بهره گرفت. همراه ما باشید که می‌خواهیم در این مطلب طرز تهیه سالاد تن ماهی را به ۴ روش مختلف توضیح دهیم.

۱-سالاد تن ماهی با کاهو رژیمی

اگر رژیم دارید، می‌توانید همیشه با کمی خلاقیت، غذاهای خوشمزه رژیمی درست کنید. یکی از این غذاها سالاد تن ماهی با کاهو است. برای درست کردنش به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم

تن ماهی : ۱ قوطی
کاهو : ۲ پیمانه خردشده
گوجه‌فرنگی : ۲ عدد متوسط
پیاز قرمز : نصف عدد
ذرت پخته یا کنسروی : نصف پیمانه
زیتون سیاه یا سبز : چند عدد
آووکادو : ۱ عدد (اختیاری)

مواد لازم برای سس

ماست یونانی کم‌چرب : ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو : ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به مقدار لازم
سبزیجات معطر خشک (جعفری، ریحان): به مقدار لازم

طرز تهیه

گوجه‌فرنگی را خرد کنید، پیاز قرمز را بشویید و به صورت نوارهای ریز و باریک خرد کنید. حالا در یک کاسه، کاهو، گوجه فرنگی و پیاز قرمز را با هم مخلوط نمایید. سپس ذرت و زیتون را هم در آن بریزید. تن ماهی را باز کنید، آب آن را بگیرید و به سالادتان اضافه نمایید. حالا به سراغ تهیه سس بروید.

در یک کاسه کوچک، ماست یونانی، آبلیمو و روغن زیتون را خوب هم بزنید تا بافت آن کاملا یکدست شود. حالا نمک، فلفل و سبزیجات معطر را به آن اضافه کنید تا سس آماده شود. سپس سس را به سالاد اضافه کنید و با دو قاشق به آرامی هم بزنید تا مواد به سس آغشته شود. در آخر سالاد را در یک ظرف مناسب سرو کنید و تکه‌های آووکادو را روی آن قرار دهید. طرز تهیه سالاد تن ماهی با کاهو به همین سادگی‌ است.

۲-سالاد تن ماهی خوشمزه با ماکارونی

اگر از جمله طرفداران پروپاقرص سالاد ماکارونی هستید، می‌توانید این‌بار آن را به روش متفاوتی درست کنید و از طعم جدید آن لذت ببرید. برای درست کردن این سالاد به شیوه‌ای متفاوت به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم

ماکارونی فرم‌دار : ۲۵۰ گرم
تن ماهی : ۱ قوطی
ذرت پخته یا کنسروی : نصف پیمانه
پیازچه : ۲ عدد
زیتون سیاه یا سبز : چند عدد (اختیاری)
شوید خرد شده : به مقدار لازم (اختیاری)
خیارشور نگینی شده : نصف پیمانه
نخود فرنگی : نصف پیمانه

مواد لازم برای سس

ماست یونانی یا سس مایونز : ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو تازه : ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به مقدار لازم
خردل : ۱ قاشق چایخوری (اختیاری)
سبزیجات معطر (اوگانو، ریحان و جعفری) : به میزان دلخواه

طرز تهیه

در مرحله اول تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید. در ظرفی دیگر، پاستاها را بریزید و اجازه دهید تا به‌خوبی پخته و نرم شوند. زیتون‌ها را خرد کنید، نخودفرنگی‌ها را آبپز و به زیتون‌ها اضافه کنید. پیازچه را خرد و به همراه شوید، به مواد دیگر اضافه نمایید. حالا در یک ظرف خیارشورنگینی‌شده، ذرت و نخود فرنگی را بریزید. در آخر پاستاهای پخته شده و تن ماهی را به سالادتان اضافه کنید و به سراغ درست کردن سس سالاد بروید.

در یک کاسه کوچک ماست یا سس را به خوبی هم بزنید، سپس آبلیمو، روغن زیتون، نمک، فلفل، خردل و سبزیجات تازه را به آن اضافه نمایید. در آخر سس را روی سالاد بریزید و با کمک دو قاشق به‌آرامی همه مواد را هم بزنید. می‌توانید این سالاد را با جعفری تازه خردشده تزیین کنید. طرز تهیه سالاد تن ماهی با خیارشور و ماکارونی به همین سادگی‌ست. این سالاد را درست کنید و از ترکیب طعم‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید.

۳-سالاد تن ماهی با سیب زمینی

مواد لازم

کنسرو تن ماهی : ۱ قوطی
سیب‌زمینی : ۲ عدد متوسط
خیارشور : ۴ عدد متوسط
کنسرو نخود فرنگی : ۴ قاشق غذاخوری
سس مایونز : به مدار لازم
شوید تازه : ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه

اول پوست سیب‌زمینی‌ها را بگیرید و آن‌ها را به‌خوبی بشویید؛ حالا سیب‌زمینی را به‌صورت نگینی خرد کنید و اجازه دهید تا در یک قابلمه همراه با آب، به‌خوبی آبپز شود. می‌توانید سیب‌زمینی را با پوست در قابلمه حاوی آب جوش بپزید، سپس پوست آن را بگیرید و بعد از اینکه به‌طور کامل پخت، آن‌ها را به‌صورت نگینی خرد کنید. حالا تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوش بجوشانید، درب آن را باز کنید، آب و روغن اضافی تن ماهی را بگیرید و تکه‌های آن را ریش‌ریش کنید.

حالا شوید را بشویید و به کمک یک چاقوی تیز و تخته، آن را ریز خرد کنید. در انتها تمام مواد را به همراه نمک و فلفل در ظرف مناسب با هم ترکیب نمایید. سپس خیارشور نگینی‌شده و نخود فرنگی را در آن بریزید و سس مایونز را اضافه کنید. سالاد را به کمک دو قاشق زیرورو کنید تا طعم همه مواد با هم ترکیب شود. درنهایت سالاد را در یک ظرف مناسب بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت کند. طرز تهیه سالاد تن ماهی با شوید و سیب‌زمینی به همین سادگی‌ست. می‌توانید از مهمان‌های خود با این سالاد خوشمزه میزبانی کنید.

۴-سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی

سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی، یک سالاد خوشمزه و ساده است که می‌تواند با اندکی تغییر، تبدیل به یک غذای رژیمی مقوی شود. برای درست کردن این سالاد می‌توانید از هر لوبیای دیگری هم استفاده کنید اما طعم آن با لوبیاچیتی چیز دیگری‌ست. این سالاد خودش یک غذای کامل محسوب می‌شود که انواع مواد مغذی را به بدن می‌رساند. برای درست کردنش به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم

تن ماهی : ۱ قوطی
خیارشور : ۷ عدد کوچک
زیتون بدون هسته : نصف پیمانه
جعفری خردشده : ۲ قاشق غذاخوری
پیازچه : ۴ ساقه
سس مایونز : به مقدار لازم
آبلیمو : ۱ قاشق غذاخوری
لوبیا چیتی : ۱ پیمانه
نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه

لوبیا چیتی را بهتر است حداقل ۱۲ ساعت در آب خیس کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود و بهتر بپزد. البته باید در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید. حالا به همراه مقداری آب روی حرارت بگذارید تا کاملا پخته شود. تن ماهی را با همان قوطی در آب بجوشانید و سپس، آب و روغن اضافی آن‌ را بگیرید. خیارشورها را خرد کنید، زیتون‌ها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید جعفری تازه و پیازچه را روی تخته خرد نمایید و حالا در یک کاسه، تمام این مواد را با هم مخلوط کنید. در آخر ترکیب سس، آبلیمو، نمک و فلفل را به آن بیفزایید و مواد را به‌آرامی هم بزنید تا تمام قسمت‌های سالاد به سس آغشته شود. طرز تهیه سالاد تن ماهی با پیازچه و لوبیا به همین سادگی است. از تجربه طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.