چاپ      کد خبر: 148256
13 تیر 1403

طرزتهیه پاتلیجان کباب ترکی، یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و متنوع بین المللی

یکی از غذاهای مشهور و بسیار خوش طعم ترکی پاتلیجان کباب است که طرفداران بسیاری دارد.اگر طرفدار غذاهای متنوع و بین المللی هستید پس حتما این غذا را باید امتحان کنید.در ادامه با ما همراه باشید تا طرزتهیه این غذای خوشمزه ترکی را بیاموزید.

طرزتهیه پاتلیجان کباب ترکی

مواد لازم

بادمجان کبابی: ۳ عدد

پیاز متوسط: ۱ عدد

سیر: ۲ حبه

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری سرخالی

پنیر خامه‌ای: ۲ قاشق غذاخوری

پیازچه: ۵ شاخه

ماست چکیده ترش: به میزان لازم

سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس خلالی: به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، سماق و پودر تخم گشنیز: به میزان لازم

طرزتهیه پاتلیجان کباب ترکی

طرز تهیه پاتلیجان کباب

مرحله اول

ابتدا بادمجان کبابی را با ساطور یا چاقو کاملا له کنید و کنار بگذارید. حالا پیاز را رنده کنید و همراه با کمی روغن داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا پیازها کمی نرم و سبک شوند.

مرحله دوم

سیر رنده شده را همراه با گوشت چرخ کرده به ماهی تابه اضافه کنید و نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، سماق و پودر تخم گشنیز را به ترکیب گوشت و پیاز اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه مواد را تفت بدهید. حالا رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر تفت بدهید.

مرحله سوم

در مرحله بعد بادمجان کبابی له شده را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند و اجازه بدهید یک دقیقه تفت بخورد.در آخر پیازچه خرد شده و پنیر خامه‌ای را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر اجاق گاز را خاموش کنید.

مرحله چهارم

برای سرو این غذا یک سینی یا قاب گرد را انتخاب کنید. مقداری ماست چکیده را وسط سینی بریزید و آن را کمی پخش کنید. حالا موادی را که از قبل آماده کرده‌اید، وسط ماست چکیده بریزید و کمی پخش کنید. دوباره دو قاشق ماست چکیده روی مواد بریزید و آن را پخش کنید و دورتادور سینی را با سیب زمینی سرخ شده یا چیپس خلالی تزیین کنید. برای تزیین می‌توانید کمی روغن زیتون و پودر پاپریکا روی غذا بریزید، نوش جان.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار