چاپ       کد خبر: 57141
24 خرداد 1400

طرز تهیه کمپوت آلبالو خوشمزه در خانه

کمپوت آلبالو یکی از پرطرفدار ترین کمپوت ها در میان مردم است. این کمپوت از لحاظ طعم و ظاهر بسیار خاص و جذاب است. اگر شما به میوه آلبالو علاقه دارید و از میوه های دلخواه شما است، حتما این کمپوت را نیز امتحان کنید. کمپوت روش بسیار عالی برای نگه داری انواع میوه ها برای مدت زمان طولانی می باشد. همانطور که می دانید همه میوه ها یک فصل مخصوص به خود دارند و در تمام فصول رشد نمی کنند و آلبالو نیز از این امر مستثنی نیست، در نتیجه برای اینکه همیشه بتوانید از این میوه پر ارزش بهره ببرید بهتر است از کمپوت آن نیز در دیگر فصول نیز استفاده کنید.

ساخت کمپوت برای تمامی میوه ها مشابه است و معمولا با دو روش صورت می گیرد. اولین نکته ای که برای تهیه کمپوت آلبالو باید به آن توجه داشته باشید این است که از میوه های له شده و دارای زدگی استفاده نکنید. دومین نکته در ساخت کمپوت این است که میزان پخت میوه در دو روش، بستگی به نوع میوه می تواند، کم یا زیادتر شود. مثلا کمپوت سیب و کمپوت گلابی نسبت به کمپوت آلبالو و گیلاس، زمان بیشتری برای پخت نیاز دارند.

از کمپوت میوه ها می توانید زمان زیادی استفاده کنید و دیگر مانند میوه نیستند که بعد از چند روز کپک بزنند یا خراب بشوند.

کمپوت آلبالو یکی از کمپوت های مخصوص برای کودکان و بیماران است.

مواد لازم کمپوت آلبالو
میوه آلبالو نیم کیلو گرم
شکر به میزان دلخواه

طرز تهیه کمپوت آلبالو

۱-برای تهیه کمپوت خوشمزه و بازاری آلبالو در ابتدای کار، آلبالو ها را با ترکیب آب و مقداری سرکه و نمک به خوبی می شوییم و دم انها را با دقت جدا می کنیم، سپسپ با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. آب و شکر را روی حرارت قرار می دهیم تا شکر ذوب شود.

۲-در این مرحله بعد از اینکه شکر به طور کامل ذوب شد از حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. اگر کامل سرد نشود آلبالوها چروکیده می شوند و ترک می خورند. بعد از این که شربت خنک شد، آلبالوها را اضافه می کنیم

۳-حالا دوباره روی حرارت متوسط حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا آلبالوها پخته شوند، ولی زیاد از حد نباید بپزد چون له می شوند. آلبالو ها را از روی حرارت بر می داریم و بعد از خنک شدن آماده سرو هست. به این روش تا ۱۰ الی ۱۵ روز در ظرف در دار، در یخچال ماندگاری دارد.

روش نگهداری کمپوت برای مدت طولانی

اگر می خواهیم برای مدت طولانی کمپوت را نگهداری کنیم بعد از اینکه کمپوت آماده شد آن را در ظرف شیشه‌ای درب دار می ریزیم. یک قابلمه را پر از آب گرم می کنیم و شیشه ها را داخل قابلمه می گذاریم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم، آب که جوشید شیشه‌ها را از قابلمه خارج می کنیم و به مدت یک ساعت آن ها را به صورت وارونه قرار می دهیم. به این روش زمان ماندگاری آن ها بیشتر می شود.”منبع:چی شی”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار