آشپزی

طرز تهیه کمپوت هلو خانگی + نکاتی برای ماندگاری بیشتر

کمپوت هلو یکی از خوشمزه ترین کمپوت ها است که به وضوح می توانید طعم دلنشین هلو را با آن تجربه کنید.

از کمپوت هلو می توانید به عنوان دسر یا روی بستنی و حتی در پخت شیرنی های خود استفاده کنید. با ما باشید تا با یکدیگر طرز تهیه کمپوت هلو با ماندگاری طولانی را بررسی کنیم.

مواد لازم برای تهیه کمپوت هلو

هلو : ۱ کیلو
شکر : نیم کیلو
آب : به مقدار لازم

طرز تهیه کمپوت هلو

مرحله اول

اولین مرحله از طرز تهیه کمپوت هلو این است که هلوها را به دقت بشویید و سپس با پوست کن یا چاقو، پوستشان را به آرامی بگیرید. هلوها را از وسط به دو نیم کنید، هسته را خارج کرده و به شکل دلخواه (ریز، خلالی یا نصف) برش بزنید.

مرحله دوم 

اکنون در یک ظرف مناسب، آب، شکر، آب لیمو، وانیل و نمک را با هم مخلوط کنید تا شکر حل شود سپس هلوهای خرد شده را به مخلوط آب و ادویه اضافه کرده و روی حرارت متوسط بگذارید و اجازه دهید هلوها را به آرامی بپزید تا نرم و لطیف شوند، فقط حواستان باشد حالت ظاهری خود را حفظ کنند. بهترین زمان برای پخت هلو برای تهیه کمپوت حدود ۱۵-۲۰ دقیقه است.

مرحله سوم

در این مرحله، کمپوت را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کاملاً خنک شود. وقتی کمپوت خوب خنک شد آن را در ظروف شیشه‌ای استریل ریخته و در شیشه را ببندید.

مرحله چهارم

اکنون شیشه‌های پر شده از کمپوت را داخل قابلمه بگذارید و خوب آب داخل قابلمه بریزید در حدی که روی شیشه‌ها را بپوشاند. در نهایت اجازه دهید با حرارت متوسط به جوش آید. بعد از به جوش آمدن آب اجازه دهید شیشه‌ها به مدت ۱۵ دقیقه در حرارت بمانند. در نهایت گاز را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شوند. بعد شیشه کمپوت را از آب خارج کنید. این کمپوت را می‌توانید در یخچال به مدت ۳۰ روز قبل از باز کردن در نگهداری کنید.
نکات تکمیلی برای تهیه کمپوت هلو

همان‌طور که دیدید تهیه کمپوت هلو خانگی کار ساده‌ای است که می‌توانید با تهیه آن یک چاشنی خوشمزه برای بستنی یا کیک داشته باشید اما خوب است نکات و فوت‌وفن‌های آن را هم کامل بدانید.

نکاتی برای ماندگاری بیشتر کمپوت

برای افزایش ماندگاری کمپوت می‌توانید از مقدار شکر بیشتری در شربت استفاده کنید. البته اضافه کردن مقداری آبلیمو هم برای تنظیم اسیدیته شربت و در نتیجه افزایش میزان ماندگاری کمپوت موثر است.