چاپ کد خبر: 136627
19 اسفند 1402

طرز تهیه یک مربای سیب بسیار خوشمزه و خوش رنگ + نکات تکمیلی

مربای سیب یکی از انواع مربا های مخصوص برای صبحانه می باشد که طرفداران زیادی دارد شما می توانید این مربا را علاوه بر صبحانه برای عصرانه و یا تزیین کیک و شیرینی استفاده کنید. طرز تهیه این مربا سالم و خوشمزه را در این بخش بخوانید.

طرزتهیه مربا سیب

مواد لازم

شکر : ۱ کیلوگرم

سیب : ۱ کیلوگرم

گلاب : ۴ ق غذا خوری

آب لیمو ترش : ۳ ق غذا خوری

زعفران دم کرده : ۱ ق غذا خوری

طرزتهیه مربا سیب

طرز تهیه مربای سیب

برای تهیه مربای سیب خانگی، ابتدا سیب‌ها را با دقت تمیز کرده و پوست آن‌ها را گاز می‌زنیم. سپس سیب‌ها را از وسط نصف کرده و هسته‌های آن‌ها را با چاقو یا ابزار مخصوص برداشت کرده و روی تخته آشپزخانه به شکل مکعب‌های بزرگ یا براساس قالب مورد نظر برش می‌دهیم.

سیب‌های برش داده شده را در یک کاسه بزرگ می‌ریزیم. در جداول، یک لیوان آب را با ابلیمو مخلوط کرده و آن را به صورت تدریجی بر روی سیب‌ها می‌ریزیم تا آن‌ها تیره نشوند. سپس در یک قابلمه، چهار لیوان آب را به همراه شکر اضافه کرده و آرام آرام با قاشق شکر را در آب حل می‌کنیم تا شربت به جوش بیافتد.

سیب‌ها را از آبکش می‌ریزیم و به شربت اضافه می‌کنیم. سپس حرارت را ملایم می‌کنیم تا مربا به غلظت مطلوب برسد. به شربت زعفران دم‌کرده نیز اضافه کرده و اجازه می‌دهیم مربا پخته شود. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، با یک قاشق سطحی به مربا زده و اگر سیب‌ها نرم شده و شربت به غلظت مطلوب رسیده باشد، آماده می‌شود.

نکات تهیه مربای سیب : 

  • می توانید برای خیساندن سیب ها به جای آب لیمو از نوک قاشق چایخوری جوهر لیمو استفاده کنید.
  • بهتر است به جای آبلیمو از آب لیمو ترش تازه استفاده کنید.
  • شما می توانید سیب ها را به جای نگینی خرد کردن رنده کنید.
  • اگر می خواهید مربا قرمز شود پس از گذشت نیم ساعت از پخت مربا، زیر قابلمه شعله پخش کن بگذارید و حرارت زیر قابلمه را روی کمترین درجه قرار دهید. حالا یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار دهید و اجازه دهید مربا به مدت یک تا دو ساعت تغییر رنگ دهد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار