عالی ترین تکنیک های مثبت اندیشی : از امروز امتحان کنید

این که مثبت اندیشی بر سلامت جسم و جان شما تاثیر بسیاری می گذارد در حد یک شعار یا جملات حکیمانه در کتابهای موفقیت نیست. مطالعات بسیار زیادی در سراسر جهان انجام شده است که نشان داده با مثبت اندیشی فعالیت مغز و نیز هورمون ها به نحو بهتر و مطلوبتری انجام می گیرد و شما را به اهدافتان نزدیک تر میکند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۰ بهترین تکنیک مثبت اندیشی را یاد بگیرد.

تکنیک مثبت اندیشی

۱. هر روز بخندید و شادمان باشید

خنده حقیقتا بهترین دارو برای بیش‌تر کسالت‌ها و ناراحتی‌ها است. خنده دستگاه ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند، خلق و خوی‌تان را بهبود می‌بخشد، درد را از بین می‌برد، و از شما در برابر اثرات مخرب استرس محافظت می‌کند.

راه‌هایی پیدا کنید که با کمک‌شان دائما بخندید. فیلم کمدی نگاه کنید؛ عصرهای‌تان را با دوستان شوخ و بذله‌گویی بگذرانید که دائما شما را می‌خندانند. دوستان‌تان را شب‌ها به خانه دعوت کنید و با هم بازی کنید.

۲- از سوال پرسیدن نترسید

پرسیدن به معنای نادانی و جهل نیست؛ بلکه به این معنا است که به دنبال اطلاعات بیش‌تری هستید و می‌خواهید موضوعات را به روشنی درک کنید. با در اختیار داشتن دانش بیش‌تر، قدرت بیش‌تری نیز خواهید داشت.

۳-حق شناس و قدردان باشید

 یکی از ساده ترین روش‌ها برای افزایش مثبت اندیشی، حق‌شناسی است. شکرگزاری برای آن‌چه در حال حاضر دارید، منفی‌نگری را که ممکن است شما غرق کند از بین می‌برد. حق‌شناسی، فوراً با احساس عشق در شما عجین می‌شود. وقتی عشق وارد قلب شما شود، ترس و سایر احساسات منفی امکان ورود پیدا نمی‌کنند.

بهترین و اثربخش‌ترین روش برای حق‌شناسی در زندگی، بیان آن در صبح هر روز است. هنگام بیدار شدن، ده چیز در زندگی خود را نام ببرید که بابت آن‌ها سپاسگزار هستید. این فهرست را می‌توانید با صدای بلند یا در ذهن خود مرور کنید، اما باید مفصل باشند و از قلب شما نشات بگیرند. بستن چشمان‌تانا می‌تواند به شما در احساس حق‌شناسی کمک‌کند.

۴-سعی کنید دیگران را ببخشید و فراموش کنید

اشتباهات و شکست‌ها علت اصلی بروز تفکر منفی در وجود ما هستند. اگر به گونه‌ای یاد بگیریم که تمام درد، رنج و ترسی را که سعی می‌کنیم تا در دل و ذهن‌مان نگه داریم، کنار بگذاریم، دیگر چیزی برای جلوگیری از تلالوِ افکار روشن در ما وجود نخواهد داشت. خودتان را به دلیل اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید ببخشید و این اشتباهات را فراموش کنید.

۵- تمرین تنفس انجام دهید

گفته می‌شود آدم‌هایی که می‌توانند تنفس خود را کنترل کنند قادرند زندگی خود را نیز کنترل کنند. از جوانب بسیاری، این گزاره بسیار درست است. به زمانی از گذشته دقت کنید که کنترل خود را از دست داده ‌بودید. الگوی تنفس شما چه تغییری کرده ‌بود؟ در زمان عصبانیت، تنفس شما کوتاه و سریع می‌شود. اگر تنفس خود را کنترل کنید، می‌توانید احساسات منفی خود را بشناسید و تغییر دهید.

در فضای آرام یا در زمان مراقبه، تمرین تنفس را به صورتی که در ادمه می‌آید انجام‌دهید. وقتی از راه بینی نفس می‌کشید، حس کنید هوا وارد بدن‌تان می‌شود و به اعماق شش‌های‌تان می‌رود. پس از برخورد هوا به عمیق‌ترین بخش شش‌های‌تان، حس کنید به آهستگی آن را از راه دهان خارج‌ می‌کنید. همراه آن تمام تنش‌های خود را دور بریزید.

۶- نعمت‌های خداوند در زندگیتان را بشمارید

بر آن‌چه که دارید تمرکز کنید نه آن‌چه که ندارید. تمرکز روی کاستی‌ها تنها حس نارضایتی و ناامیدی را به همراه خواهد داشت که فقط وقت ما را تلف می‌کند. در عوض، به خاطر تمام نعمت‌هایی که خداوند به ما ارزانی داشته، سپاسگزار باشید.

۷- مدیتیشن (مراقبه) را فراموش نکنید

مراقبه یا مدیتیشن یکی از اثربخش‌ترین راه‌ها برای افزایش بهره‌وری شما است. رویه‌ی مراقبه، آگاهی را در افراد افزایش می‌دهد و برقراری ارتباط روشن بین ذهن، جسم و روح را افزایش می‌دهد. از طریق مراقبه می‌توانید یاد بگیرید احساسات منفی که شما را پس‌ می‌زنند رها کنید و با خودِ بزرگ‌ترتان رابطه برقرار کنید.

۸- دست از نگرانی های بی مورد بردارید

در پایان هر روز، قبل از رفتن به خواب، نیازی نیست که تجارب بد و لحظات ناراحت کننده‌ای را که در آن روز برای‌تان رخ داده‌است، در درون‌تان حفظ کنید. اجازه دهید ترک‌تان کنند، آن‌ها را از پنجره بیرون بیندازید و خداحافظی کنید. رویاهای شیرین در سرتان داشته باشید! زمانی که روز جدید از راه می‌رسد، امیدهای تازه رخ می‌نمایانند. ایمان خود را نسبت به این موضوع حفظ کنید. همیشه ایمان داشته باشید!

۹- از آدم‌های نالان منفی نگر دوری کنید

همزمان، بهتر است از آدم‌های منفی نگر و بدبین دوری کنید. همان اصل در اینجا نیز صادق است. اگر زمان زیادی را کنار آدم‌های منفی و بدبین سپری کنید، پیدا کردن نکات مثبت زندگی برای‌تان دشوار می‌شود. باید بتوانید از چنین آدم‌هایی دوری کنید تا به فردی خوشبین تبدیل شوید.

۱۰- ذهن‌تان را روی چیزهای مهم متمرکز کنید

اهداف و اولویت‌های‌تان را برای آن‌چه که فکر می‌کنید و انجام می‌دهید، تعیین کنید. خودتان را در حال انجام فعالیت‌ها تجسم کنید. یک راهکار برای مقابله با مشکلات توسعه بدهید. بر مواردی که باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرند، تمرکز کنید اما در عین حال، زمانی را برای استراحت و لذت بردن اختصاص بدهید. به این ترتیب می‌توانید به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.