چاپ کد خبر: 34757
12 شهریور 1399

عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه عامل ۳۵ درصد تصادفات استان فارس

تصادف در محور درگز استان خراسان‌رضوی سبب فوت ۶ نفر شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس گفت: عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه با ۳۵ درصد، بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی در سطح استان فارس را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اول فارس، سرهنگ “مصطفی عباسی” در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، بیان کرد: طی ۷ سال گذشته، استان فارس از معدود استان های کشور بوده است که به صورت متوالی با کاهش تصادفات روبرو بوده است.

وی ادامه داد: در ۵ ماهه اول سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ ، در مجموع شاهد کاهش ۳۸ درصدی تصادفات درون شهری بوده ایم که نسبت به شاخص، آمار مطلوب و خوبی است.

 وی افزود: در تصادفات رانندگی استان فارس، ۳۶ درصد از افراد حادثه دیده در صحنه تصادف،  ۳۳ درصد در حین انتقال و ۳۱ درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند.

رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه ۶۳ درصد تصادفات رانندگی درون شهری در سطح استان فارس بین ساعت ۱۸ الی ۲۴ به وقوع می پیوندد، افزود: عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه با ۳۵ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۹ درصد از مهم ترین علل وقوع تصادفات رانندگی درون شهری در سطح استان فارس است.

سرهنگ عباسی گفت: برخورد با تخلفات حادثه ساز در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی است و این موضوع با افزایش ۴۵ درصدی روبرو بوده که باعث کاهش تصادفات منجر به فوت شده است.

وی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به شیوع کرونا و مراجعه حضوری مردم برای گرفتن خدمات، اقدامات خوبی انجام داده است و قبلا روزانه  بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰  نفر برای ترخیص خودروهای خود به پلیس راهور مراجعه می کردند که هم اکنون با برنامه ریزی انجام شده در مرکز استان این خدمات در دفاتر پلیس+۱۰ انجام شده و در مراکز تعویض پلاک شهر شیراز  نیز از شنبه تا چهارشنبه هر هفته  به منظور رفاه حال شهروندان عزیز تا ساعت ۱۶ خدمات شماره گزاری  ارائه می گردد.

رییس پلیس راهور استان فارس درخصوص شروع سال تحصیلی و سرویس مدارس گفت با توجه به شرایط کنونی جامعه که تحت تاثیر بیماری کرونا می باشد درصورتیکه با اعلام وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی میارزه با کرونا مدارس بازگشایی و شروع به فعالیت کنند تمهیدات لازم برای این موضوع از سوی پلیس راهور استان اندیشیده شده است.

وی همچنین اظهار داشت: سرویس مدارس امسال متفاوت از سال های گذشته است و حداکثر سرنشین درنظر گرفته شده برای سرویس سواری مدارس ۳ نفر درنظر گرفته شده و راننده سرویس مسئولیت رعایت نکات ایمنی و پروتکل های بهداشتی را برعهده دارد.

سرهنگ عباسی در پایان نشست گفت: درصورتی که رانندگان سرویس های مدارس ۳ بار مرتکب تخلف حادثه ساز شوند، مجوز و کارت صلاحیت آن ها به مدت یک سال ضبط شده و از ادامه خدمات آن ها جلوگیری می شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار