چاپ کد خبر: 110448
10 اردیبهشت 1402

عسلویه تا بوشهر، بهترین مسیر در سفرهای بهاری

عسلویه تا بوشهر، بهترین مسیر در سفرهای بهاری اگر تا به امروز تنها مقصد شما برای سفر بهاری، بخش‌های شمالی ایران و یا جزیره‌های کیش و قشم بود، پیشنهاد می‌کنیم سری به مسیر عسلویه تا بوشهر بزنید…

اگر تا به امروز تنها مقصد شما برای سفر بهاری، بخش‌های شمالی ایران و یا جزیره‌های کیش و قشم بود، پیشنهاد می‌کنیم سری به مسیر عسلویه تا بوشهر بزنید و با عجایب شگفت‌انگیز آن آشنا شوید. این مسیر با دارا بودن امکانات مختلف و دسترسی به اماکن گردشگری زیاد جزو مسیرهایی است که مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. به نظر شما فاصله عسلویه تا بوشهر چند کیلومتر است؟ در همین مسیر به راحتی می‌توانید ده مورد از بهترین جاهای دیدنی منطقه را بازدید کنید. در ادامه مطلب با معرفی شگفتی‌های عسلویه تا بوشهر برای سفر بهاری همراه شما هستیم.

سفر بهاری از عسلویه تا بوشهر

یکی از بهترین زمان‌هایی که برای سفر مناسب بوده و طبیعت آن زیبایی بیش از حدی دارد، فصل بهار است. مسیر عسلویه تا بوشهر جزو مسیرهای پررفت و آمد است که در سفرهای بهاری مورد استقبال خانواده‌های زیادی قرار می‌گیرد. خرید بلیط هواپیما یکی از روش‌هایی است که می‌توانید برای سفر به عسلویه و بوشهر استفاده کنید. فاصله عسلویه تا بوشهر حدود ۲۹۰ کیلومتر است که با خودرو شخصی بیش از سه ساعت طول می‌کشد.

عسلویه تا بوشهر| یوتراوز

اما در این مسیر جاذبه های زیادی وجود دارد که مسافران را برای سفر بهاری به خود جذب می‌کند. در جاده عسلویه تا بوشهر امکانات خوبی وجود دارد که نیاز نیست نگران آن باشید. پمپ بنزین و گاز برای افرادی که با خودرو شخصی سفر می‌کنند از امکانات مهم این مسیر است. مراکز اسکان موقت و مهمان‌پذیر نیز برای اقامت وجود دارند که با هزینه کم می‌توانید اتاق رزرو کنید. اما چیزی که در این مسیر اهمیت دارد، جاذبه ‌های دیدنی مسیر عسلویه تا بوشهر است.

دهکده گردشگری شیرینو

یکی از جاذبه‌های زیبایی که در مسیرعسلویه تا بوشهر می‌توانید از آن بازدید کنید، بندر شیرینو است که حدود ۲۰ هکتار مساحت دارد. در این دهکده می‌توانید از مراکز تجاری و تفریحی دیدن کنید و از خرید کردن در بازارها لذت ببرید. سیرک، شهربازی، استخر، سینما سه بعدی، سالن بیلیارد باغ پرندگان، اتاق ماساژ و.‌.. از جمله امکانات این دهکده دیدنی است. با خرید بلیط هواپیما ارزان و انتخاب شهر عسلویه برای سفر بهاری، لذت تجربه‌ای خاطره انگیز در این مکان را از دست ندهید. کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌هایی که در دهکده شیرینو وجود دارد، بهترین غذاهای سنتی جنوبی و دریایی و حتی فست فودها را برایتان با کیفیت عالی طبخ خواهند کرد. کلبه‌های نامنظم و اسکیمویی در این دهکده با اشکال جالبی که دارند، می‌توانند بهترین لحظات را برای پیکنیک آخر هفته رقم بزنند.  برای بازدید از این مکان بهتر است در فصل بهار که هوا معتدل‌تر است اقدام کنید. شرجی و گرمای هوا در تابستان ممکن است آزاردهنده باشد.

دهکده شیرینو ازعسلویه تا بوشهر| یوتراوز

ساحل روستای پرک کنگان

اگر از شهر تهران با بلیط هواپیما تهران بوشهر مسافرت خود را در بهار آغاز می‌کنید و به دنبال جاذبه‌های دیدنی هستید، ساحل روستای پرک کنگان می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. یکی از زیباترین و بکرترین سواحل جنوبی ایران متعلق به این منطقه از مسیر عسلویه تا بوشهر است. در نیم سال دوم، ساحل پرک کنگان مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی زیادی قرار می‌گیرد. یکی از بهترین اقامتگاه های بوم‌گردی که در نزدیکی این ساحل وجود دارد، در فاصله ۵۷ کیلومتری از آن واقع شده است و بهترین گزینه برای اقامت و رزرو هتل است. سبک ساختمان این اقامتگاه سنتی و بومی است که باعث جلب توجه مسافران می‌شود. با گشت و گذار در این ساحل نیز برای خرید سوغاتی می‌توانید از صنایع دستی که با انواع صدف ساخته شده‌اند خریداری کنید.

گنبد نمکی جاشک

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری برای سفر به عسلویه در بهار، گنبد نمکی جاشک است که به آن کوه نمکی یا گنبد نمکی نیز گفته می‌شود. این کوه نمکی یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین گنبدهای نمکی در ایران است و به عنوان اثر طبیعی استان بوشهر به ثبت رسیده. با بلیط هواپیما تهران به عسلویه می‌توانید از این جاذبه‌ به راحتی دیدن کنید و از تماشای مناظر آن لذت ببرید. سازه‌های رنگین نمکی این کوه باعث زیبایی بی‌مانند آن شده است.

گنبد نمکی جاشک| یوتراوز

یخچال‌های نمکی نیز از زیباترین پدیده‌های کوه نمکی جاشک هستند در قسمت شمال غربی گنبد این کوه واقع شده‌اند. از دیگر جذابیت‌های این گنبد نمکی آبشارهای آن است که در فصول کم آب، بلورهای نمکی در جهت جریان آب ایجاد شده و آبشارهای نمکی را به وجود می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های این منطقه دیدنی می‌توان به دودکش‌های جن، غارهای نمکی و چشمه‌های نمکی اشاره کرد. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه از نیمه پاییز تا اوایل بهار است.

تنگه بنو سیراف

برای خاطره‌سازی یک روز عالی و برای سفر به بوشهر در بهار، تنگه بنو سیراف انتخاب بسیار خوبی است. این دره شگفت‌انگیز جزو مناطق افسانه‌ای و جالب در جنوب ایران است که بیشتر به داستان‌های ماجراجویانه شباهت دارد. با بلیط هواپیما تهران بندرعباس هم می‌توانید به مسیر عسلویه تا بوشهر و جاذبه ‌های دیدنی آن دسترسی داشته باشید. تنگه بنو حدود ۱۲ حوضچه دارد که عمق آن‌ها به سه تا پنج متر می‌رسد و توسط صخره‌های بلند احاطه شده است. اگر شنا بلد بودید و تجهیزات کامل به همراه داشتید، بد نیست با شیرجه در آب‌های تنگه بنو خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید. بهتر است در بازدید از این منطقه، وسایل غیرضروری حمل نکنید و کفش و پوشاک مناسب داشته باشید.

تنگه بنو سیراف| یوتراوز

عمارت گلشن در مسیر عسلویه تا بوشهر

یکی دیگر از اماکن دیدنی مسیر عسلویه تا بوشهر که می‌تواند برای سفر بهاری مورد بازدید قرار گیرد، عمارت گلشن بوشهر است که قدمت آن به زمان قاجار باز می‌گردد. این مکان با دریا فاصله اندکی دارد. عمارت گلشن در محله بهبهانی واقع شده که خانه‌های قدیمی و سنتی در این محل قرار دارند. این عمارت در کل ۳ طبقه دارد که طبقه اول شامل حمام و دستشویی و آشپزخانه و اتاق خدمه بوده و دو طبقه دیگر برای صاحبان خانه و پذیرایی از میهمانان استفاده می‌شده است. در بخش سوم این ساختمان قسمت ساخته‌ نشده‌ای به چشم می‌خورد که برای خنکی هوا ایجاد شده است. قبل از این‌ که با بلیط هواپیما عسلویه تهران به خانه باز ‌گردید، برای بازدید از این مجموعه دیدنی اقدام کنید.

جنگل های حرا عسلویه

علاوه بر جزیره قشم که به جنگل‌های حرای خود شناخته می‌شود، در دیگر شهرهای جنوبی مانند عسلویه تا بوشهر نیز می‌توان قسمتی از جنگل‌های حرا را مشاهده کرد. جنگل‌های حرا عسلویه در پارک نایبند آن واقع شده و جزو پوشش گیاهی خاص و منحصر به فرد ایران به شمار می‌رود. در این منطقه شاهد زیستگاه گونه‌های جانوری بسیاری از جمله انواع پرندگان و جانوران کف زی خواهید بود. هنگامی که سطح آب بالاست در عرض چند ساعت درختان حرا به زیر آب می‌روند و در هنگام جزر دوباره از آب بیرون خواهند آمد. این پوشش گیاهی می‌تواند آب شور را به آب شیرین تبدیل کند و این خاصیت شگفت‌انگیز پوست درخت حرا است. برای بازدید از جنگل‌های حرا در سفر از عسلویه تا بوشهر بهتر است از اوایل مهر تا اوایل بهار اقدام کنید.

جنگل های حرا عسلویه| یوتراوز

قلعه نصوری بوشهر

قلعه نصوری نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی مسیر بوشهر تا عسلویه است که قدمت آن به حدود ۱۸۰ سال قبل باز می‌گردد. این مجموعه تاریخی به عنوان یکی از آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است که گردشگران زیادی در سفر به بوشهر از آن بازدید می‌کنند. در ایوان باختری قلعه ۱۸ تابلو از مجالس شاهنامه فردوسی با گچ‌بری‌های ماهرانه ایجاد شده است. اگر به قلعه نصوری برای بازدید مراجعه کنید، درب چوبی بزرگ و کنده‌کاری‌های آن را مشاهده خواهید کرد. ایوان ستون دار این قلعه با گچ‌بری‌های زیبایی که شامل شاخه و برگ و گل، فرشتگان و پرندگان هستند تزیین شده است. برای بازدید از قلعه نصوری همه روزه می‌توان اقدام کرد. برای تهیه بلیط این مجموعه می‌توانید از سایت‌های آنلاین معتبر اقدام کنید. این قلعه در نزدیکی بندر سیراف و ۲۵۰ کیلومتری استان بوشهر قرار دارد. برای بازگشت از سفر خود می‌توانید از بلیط هواپیما بوشهر تهران استفاده کنید.

قلعه نصوری| یوتراوز

روستای ساحلی بنود

از دیگر سواحل شگفت انگیز جنوبی می‌توان به ساحل بنود عسلویه اشاره کرد که از زیباترین سواحل ایران به شمار می‌رود. اگر در شب به این ساحل مراجعه کنید می‌توانید از روی صخره‌های بلند آن شاهد نور خارق‌العاده فیتوپلانکتون‌های دریا باشید و از صدای موج دریا در کنار آتش و کمپ خود لذت ببرید. غار بنود یکی از عجایب این ساحل است که می‌توانید عکس‌های زیبایی از آن تهیه کنید. ساحل زیبای بنود در ۳۵ کیلومتری شهر عسلویه واقع شده. بهترین زمان برای بازدید از ساحل بنود از اواخر پاییز تا اوایل بهار است که هوا مطبوع‌تر است.

در انتها

در این مقاله با معرفی یکی از بهترین مسیرهای سفر بهاری همراه شما بودیم. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود ازعسلویه تا بوشهر از دیدن ساحل بنود غافل نشوید. همچنین گنبد نمکی جاشک که جزو بهترین و زیباترین بخش‌هایسفر به بوشهر به شمار می‌رود. بهتر است قبل از آغاز سفر اطلاعات مد نظرتان از سایت‌های معتبر دریافت کنید. جهت خرید بلیط هواپیما بندرعباس تهران و رزرو هتل می‌توانید به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شهابی جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

لب ساحل بوشهرخوابیدن یعنی دل درد و کلافه شدن تا صبح….

محمد جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

لب ساحل بوشهر از اول شب تا صبح آنچنان با صدای گاز موتور سیکلت و کات آف زدن خودرو ها و فرهنگ ضعیف مهمانداری مواجه می‌شوید که نیمه شب با پشیمانی برمیگردید خونه.

کیان پنجشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

شیرینو مرکز خرید داره آخه چرا ملت رو فریب میدین،چهارتا سوپر مارکت داره یه خیابون فقط همین

آخرین اخبار