خبرهای ایران

عشایر در ازای دریافت نهاده دامی باید گوشت قرمز تحویل دهند

 در طرح تولید قرادادی، عشایر کشور در ازای دریافت نهاده دامی مدت دار، پس از پروار دام، گوشت قرمز تحویل می دهند.

به گزارش اول فارس به نقل از سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در شورای عشایری فارس اظهار کرد: جامعه عشایری با اجرای طرح تولید قرادادی، نهاده دامی مدت دار دریافت می کنند و پس از پروار دام، گوشت قرمز تولید شده را تحویل شرکت پشتیبانی دام می دهند.

وی افزود: سال گذشته ۱۰۰هزار تن نهاده دامی مدت دار برای اجرای طرح تولید قرادادی تحویل عشایر کشور شد و در سال جاری نیز ۱۵۰هزار تن نهاده مدت دار توزیع می شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ابراز داشت: ۵۰ دستگاه اجرایی در کشور وظیفه دارند به جامعه عشایری خدمات بدهند اما متاسفانه گاهی عشایر از خدمات بعضی از این دستگاه ها آن طور که باید منتفع نمی شوند.

وی با بیان اینکه امروز زیست بوم عشایر نسبت به گذشته دچار تغییرات محسوسی شده، گفت: یکی از مهمترین چالش های جامعه عشایری درحال حاضر ایلراه ها هستند چراکه این راه ها با توسعه شهرنشینی و به مرور توسط شهرها و روستاها تصرف شده است.

نادری ادامه داد: برطرف کردن موانع خدمات رسانی به عشایر در زمینه های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، تامین راه و آب و برق باید همانند جوامع شهری و روستایی، مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تلاش استانداری و دستگاه ها اجرایی فارس در ارائه خدمات به عشایر، افزود: فارس از استان هایی است که خدمات رسانی به عشایر مطلوب است.

اشتراک گذاری