چاپ کد خبر: 104305
25 بهمن 1401

عملیات ویژه پلیس برای مبارزه با سرقت در استان فارس آغاز شد

طرح عملیات ویژه پلیس برای مبارزه با سرقت با دستور ویدئوکنفرانس فرمانده کل انتظامی کشور در فارس همزمان با ۶ استان دیگر آغاز شد.

پلیس شیراز 1

به گزارش اول فارس، طرح ویژه عملیاتی پلیس برای مبارزه با سرقت در استان فارس همزمان با ۶ استان دیگر کشور با حضور سردار سرتیپ احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور بصورت ویویوکنفرانس آغاز شد.

سردار رادان در آیین آغاز طرح ویژه عملیاتی پلیس برای مبارزه با سرقت بصورت وب کنفرانس گفت: طبق بررسی ها یکی از دغدغه های مهم مردم در کشور موضوع سرقت ،زورگیری، و جرایمی از جنس سرقت است.

وی با بیان اینکه با همکاری و هماهنگی دستگاه های مسئول ،پاسخگوی این مطالبه به حق مردم هستیم،افزود: شناسایی هدفمند سارقان و مخفیگاهشان و همچنین مالخران در دستور کار جدی قرار دارد.

فرمانده انتظامی کشور اضافه کرد: در هر زمینه ای که ماموریت داریم عملکردمان محکم،قاطع و در شان مردم ایران خواهد بود و با کسانیکه دنبال ناامنی هستند هرگز شوخی نداریم و قاطعانه با آنها برخورد می شود.

فرمانده انتظامی فارس نیز در این آیین از اجرای طرح تشدید مبارزه با سارقان از سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه در سطح این استان خبر داد.

سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای مطالبات مردمی و تدابیر فرمانده انتظامی کل کشور، طرح تشدید مبارزه با سارقان به صورت ویژه در شهرستان‌های شیراز، کازرون، جهرم، فسا، ممسنی، فیروزآباد و مرودشت اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح در شهرستان شیراز با ۳۱ گشت خودرویی و ۲۳ گشت موتوری و در مجموع ۵۴ گشت به صورت محسوس و نامحسوس و با به کارگیری ماموران مجرب و متخصص راه‌اندازی شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، ادامه داد: امروز ایجاد امنیت پایدار یکی از مهمترین مطالبات مردم است که خدمتگذاران مردم در پلیس استان فارس همواره تلاش کرده‌اند به آن جامعه عمل بپوشانند و اجازه ندهند مجرمان باعث ناامنی و اخلال در امنیت شوند.

پلیس شیراز 2

حبیبی ضمن هشدار و برخورد قاطعانه با سارقان و بر هم زنندگان نظم و امنیت، تصریح کرد: مبارزه با سرقت همواره از اولویت‌های ماموریتی این استان بوده است و از شهروندان درخواست می‌کنیم با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارها و آموزش‌های همگانی پلیس، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

همچنین سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان نیز بیان کرد: در راستای طرح ضربتی برخورد با سارقان سابقه دار و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد یکی از سارقان سابقه دار خودرو ضمن تشکیل باند سرقت، در حال فعالیت و سرقت خودرو است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی استان فارس قرارگرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: با تلاش مستمر کارآگاهان، پس از ۴۸ ساعت کار شبانه روزی و تعقیب، در نهایت متهم طی یک عملیات ضربتی در اطراف شیراز دستگیر و ۲ دستگاه خودرو سرقتی کشف شد.

سرهنگ حبیبی افزود: در ادامه تحقیقات تکمیلی، ۹ نفر دیگر از همدستان این سارق نیز طی عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند که در بازجویی‌های پلیسی به ۲۴ فقره سرقت خودرو در استان‌های فارس، خراسان رضوی، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه در این خصوص تعدادی از شکات شناسایی و صحنه‌های سرقت بازسازی شد، گفت: سارقان نیز با انجام تحقیقات تکمیلی به دادسرا اعزام و از آن طریق روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس هشدار داد: شهروندان به منظور پارک خودرو از پارکینگ‌های موجود در سطح شهر استفاده و از بجا گذاشتن سوئیچ بر روی خودرو به حالت روشن حتی برای چند لحظه خود داری کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمدرضا شنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۱۴

لطفا تبلیغات رفع سفیدی مو رو کمتر کنید ، الکیه… از تولید کننده پوشاک، خوراک و اجناس مقرون به صرفه حمایت و تبلغ کنید

آخرین اخبار