سلامت و درمان

عوارض جدی خوابیدن زیر باد کولر برای سلامتی

خوابیدن زیر کولر می تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد.

برای برخی افراد، استفاده از کولر ممکن است به علائم خفیف تحریک کننده منجر شود. در این مطلب به معایب خوابیدن با کولر پرداخته‌ایم.

خشک کردن بینی و گلو

گردش هوا از فن کولر و پنکه به ویژه کولر گازی می‌تواند دهان، بینی و گلوی شما را خشک کند. این می‌تواند منجر به تولید بیش از حد مخاط شود که ممکن است باعث سردرد، گرفتگی بینی، گلودرد یا حتی خروپف شود. در حالی که استفاده از یک کولر یا پنکه شما را بیمار نمی‌کند، ممکن است علائم بیماری شما را بدتر کند ممکن است بتوانید همزمان با استفاده از کولر یا پنکه با نوشیدن آب بیشتر و استفاده از یک مرطوب کننده گرفتگی بینی را بهبود بخشید.

تحریک سینوس ها

قرار گرفتن در معرض باد کولر و پنکه سبب افزایش سردردهای سینوسی می‌شود زیرا جریان مستقیم هوا راه مخاط بینی را خشک می‌کند و در صورت خشکی بیش از حد بینی،مخاط بدن عکس‌العمل نشان داده و شروع به تولید مخاطی برای جبران آن می‌کند،خشکی بینی و کیپ شدن بینی باعث افزایش سردردهای سینوسی خواهد شد

آلرژی

باد کولر و پنکه می‌تواند گرد و غبار و گرده را در هوا به گردش درآورد که این مساله ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی شود. خود پره‌های فن کولر یکی دیگر از منابع ناخواسته گرد و غبار است. اگر این آلرژن‌ها را استنشاق کنید، ممکن است علائمی مانند آبریزش بینی، خارش گلو، عطسه، آبریزش چشم ها یا مشکلات تنفسی را تجربه کنید.

سستی بدن

روشن بودن پنکه و کولر در هنگام شب باعث می‌شود که شما دچار بی‌حالی، رخوت و سستی شوید. اگر شب‌های گرمی را پشت سر می‌گذارید، روشن بودن کولر و پنکه باعث افزایش جریان این هوا گرم شده و پخش شدن هوای گرم عاملی برای حالت تهوع، سردرد می‌باشد.

خشکی چشم و پوست

هوای کولر و پنکه و به ویژه کولر گازی می‌تواند پوست و چشم شما را خشک کند. مرطوب کردن پوست و استفاده از قطره‌های چشمی تسکین دهنده ممکن است به جلوگیری از این علائم کمک کند.

دردهای عضلانی

هوای زیاد و متراکم در گردش در یک اتاق ممکن است باعث منقبض شدن یا گرفتگی عضلات شما شود. به این ترتیب، قرار داشتن مداوم زیر باد یک کولر یا پنکه می‌تواند طوری باعث گرفتگی عضلات شما شود که با درد عضله از خواب بیدار شوید. می‌توانید با تغییر زاویه دریچه‌های کولر از پائین به سمت جلو، کمک کنید تا هوا مستقیما روی شما دمیده نشود که این مساله منجر به کاهش احتمال ابتلا به دردهای عضلانی نیز خواهد شد.

این افراد جلوی باد پنکه وکولر نخوابند:

  • افراد دچار آلرژی
  • افراد دچار بیماری های تنفسی و آسم
  • افراد دارای پوست خشک
  • افراد دارای سردردهای سینوسی