چاپ      کد خبر: 110458
10 اردیبهشت 1402

عکس ، نام و فیلم جوان باغیرت سبزواری منتشر شد

یک شهروند سبزواری در جریان دفاع از یک دختر جوان در مقابله با دو فرد مزاحم، جان باخت به لقا ءالله پیوست.

لینک دوم جهت مشاهده:

به گزارش اول فارس ،دادستان سبزوار گفت: مطابق تصاویر دوربین‌ های مدار بسته و تحقیقات به‌ عمل آمده، در شامگاه ۸ اردیبهشت، یکی از شهروندان که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری ۲ جوان با یک دختر جوان و کشاندن دختر در خیابان به اجبار و زور می شود و در یک اقدام شجاعانه و انسانی، بلافاصله برای نجات دختر جوان اقدام می‌ کند.

وی افزود: متاسفانه هر ۲ جوان مزاحم، که حسب بررسی به‌ عمل آمده دارای سوابق متعدد کیفری هستند، در واکنش به دفاع شهروند سبزواری از دختر جوان، ناجوانمردانه با سلاح سرد وی را از پشت سر مورد اصابت چاقو قرار می دهند و سپس نفر دوم از روبرو این شهروند را به شدت مجروح می کند و پس از ارتکاب جرم این افراد شرور از محل متواری می‌ شوند.
دادستان سبزوار ادامه داد: بلافاصله گروه جنایی در معیت بازپرس، تحقیقات خود را آغاز کردند و با تلاش مستمر در کمتر از ۱۰ ساعت ضاربان شناسایی و به اتهام مشارکت در قتل عمد دستگیر شدند.

جمعه شب(۸ اردیبهشت ماه) در خیابان های سبزوار دو دختر جوان مورد آزار و اذیت دو تن از اراذل و اوباش قرار می گیرند و به دنبال این ماجرا فردی که در آن محدوده منتظر بازگشت فرزند خود بوده به دفاع از دختران می پردازد اما پسران مزاحم به سمت وی حمله کرده و او را از ناحیه قلب، قفسه سینه و پشت سر با سلاح سرد هدف قرار می دهند.
در نهایت شدت این جراحات به حدی می رسد که فرد مضروب جان خود را از دست می دهد.
حمید الداغی شهروند سبزواری بوده که برای دفاع از دو دختر جوان به شهادت رسیده است.

امروز عکسی از این جوان غیرت اهل سبزوار در فضای مجازی منتشر شد که در حال دست بدست شدن است.

مسئولان شهرستان سبزوار با خانواده شهید حمید رضا الداغی دیدار کردند و برنامه مراسم تشییع وتدفین این جوان سبزواری نیز تعیین تکلیف شد.

 امام جمعه، فرماندار و دادستان شهرستان سبزوار به همراه دیگر مسئولین این شهرستان با حضور در خانواده شهید الداغی عرض تسلیت و برنامه ریزی تشییع این شهید را انجام دادند.

حسین ابراهیمی فرماندار شهرستان بجستان در این دیدار اظهارداشت: تمامی مستندات لازم برای این موضوع جمع آوری شده و دستگاه های متولی نیز در کمترین زمان اقدامات خود را انجام داده اند.

وی ادامه داد: شورای تامین شهرستان نیز تشکیل و تمهیدات برای این موضوع به اجرا در آمده است و در حال برنامه ریزی برای یک مراسم باشکوه هستیم.

فرماندار سبزوار خاطرنشان کرد: مراسم تشییع این شهید بزرگوار و مدافع ناموس مردم روز سه شنبه از محل مسجد جامع سبزوار با حضور اقشار مختلف برگزار خواهد شد.

جعفر طیار صابری دادستان سبزوار نیز در این دیدار اظهارداشت: پس از اطلاع از این موضوع سریعا دستورات لازم به نیروی انتظامی داده شده و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی شهرستان تلاش خود را برای دستگیری مسببان این موضوع به کار گرفتند.

وی ادامه داد: دو جوانانی که در این حادثه اقدام به شهادت این شهید بزرگوار کرده اند در کمتر از ۱۰ ساعت شناسایی و هم اکنون در بازداشت می باشند.

دادستان سبزوار عنوان کرد: در حال تکمیل پرونده هستیم و بزودی کیفرخواست این پرونده صادر و احکام لازم برای این افراد صادر خواهد شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه سبزوار نیز در دیدار با خانواده شهید الداغی اظهار داشت: ما به داشتن همچین جوانان در دیار سربداران افتخار می‌کنیم و همه مردم سبزوار خود را در غم شهادت این جوان برومند شریک می‌دانند.

وی ادامه داد: به طور یقین با حضور اقشار مختلف مردم سبزوار مراسم تشییع باشکوهی برای این شهید برگزار خواهد شد که بی‌سابقه باشد و از سویی از مسئولان خواسته‌ایم قاطعانه پیگیر این پرونده باشند.

امام جمعه سبزوار خاطر نشان کرد: افرادی که به ناموس مردم حمله می‌کنند به طور یقین با اشد مجازات با آنها برخورد خواهد شد و به کیفر اعمال خود می رسند.

مقیسه بیان کرد: دیوان عالی کشور با بنده تماس گرفته و پیگیر موضوع هستند و خواسته شده دادستان هرچه زودتر کیفر خواست خود را ارائه و این پرونده به نتیجه برسد.

گفتنی است “حمیدرضا الداغی”، آمر به معروف و ناهی از منکری پریشب در جریان دفاع از نوامیس مردم، توسط اراذل مضروب و به شهادت رسیده است.

مراسم تشییع و تدفین حمیدرضا الداغی ساعت ۹صبح روز سه شنبه ۱۲اردیبهشت ماه از مسجد جامع سبزوار به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار می‌شود.

کشف دو فروشگاه توزیع کننده لوازم ‌یدکی تقلبی در تهران و شیراز/روش تشخیص لوازم یدکی اصلی ایساکو

در کانال های خبر فوری اول فارس عضو شوید 

کانال  واتساپ

 کانال   تلگرام

 کانال  در  ایتا 

 کانال  سروش

کانال  روبیکا

 کانال  بله 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

سلام بر شهید غیرت اون دونفر رو باید دست وپاهاشون رو قطع کنم و بعد بندازم جلو سگ

مهندس چهارشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

خاک تو سر بعضیا واقعا..خاک
اصلن نمیدونه ادم چی بگه دیگه
نه شماها که میگفتین بزارین دخترا همینطوری بیان بیرون عادی بشه که پسرا چشم و دلشون سیر باشه…به دختری که شال سرشه رحم نمیکنی چ برسه دختری که بی حجاب بیاد بیرون..امپرتون میزنه بالا دیگه

االل چهارشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۲۶

کاش اون جوونایی که غیرتی شدند وبه کلانتری باپرتاب سنگ هجوم بردندشهیدومجروح شدند همون ساعات اولیه خوب مداوامیشدند وقاتلان اونهاهم به اشدمجازات میرسیدند

بنده خدا سه شنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

یهو فررا میبینید اژه‌ای حکم اعدام رو تبدیل به حبس ابد و شایدم حبس ۱۰ ساله کرد
مثل اون پزشک قاتل شهید عجمیان که حکمش حبس ۱۰ سالس

ایرانی دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

تقصیر خود مردمه یک نفرو میخوان اعدام کنن همه عذادار میشن که جوان مردم اعدام شد خوب همین میشه دیگه هرکی هر غلتی میخواد میکنه علی کریمی بینانموس کو جرا صدایه نکرش در نمیاد فقط اعدام اونم مثل سگگگگگگگگگگگگگگ

لیلی یکشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

اینه شعار زن زندگی آزادیتون؟؟؟ که راحت بتونید هر غلطی دلتون میخواد انجام بدید، خدا لعنتتون کنه که اینقدر خلق و خوی حیوانی را در خودتون رشد دادید که خیلی راحت خانواده ای را داغدار میکنید?مرد غیرت شجاعت شهادت ?زن عفت حجاب شهامت ?

قشقایی یکشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

امیدوارم به زودی در همین محل به دار آویخته بشن تا درس عبرتی بشه برای بقیه چاقو به دستان

قشقایی یکشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

روحت شاد مرد باغیرت
خدا کنه مسئولین بنیاد شهید این جوان رو شهید حساب کنن تا لااقل خانواده اش از مزایای خانواده معظم شهدا بهره مند بشن

آخرین اخبار