چاپ کد خبر: 84177
30 اردیبهشت 1401

عکس جدید لیلا حاتمی که در فضای مجازی منتشر کرد

لیلاحاتمیعکسجدیدخودرادرفضایمجازیمنتشرکرد

لیلا حاتمی با انتشار عکس خود توجه مخاطبین را به چهره بدون ایراد خودش جلب کرد.

لیلاحاتمیعکسجدیدخودرادرفضایمجازیمنتشرکرد.

لیلا حاتمی (زادهٔ ۹ مهر ۱۳۵۱) بازیگر ایرانی است. او یکی از برجسته‌ترین بازیگران ایرانی در جهان است و افتخارات مختلفی از جمله دو جایزهٔ جشنواره فیلم فجر و یک جایزهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم برلین دریافت کرده‌است.او در سال ۱۳۹۱ از سوی دولت فرانسه نشان لژیون دونور را دریافت کرد.

لیلا حاتمی فعالیت بازیگری در سینما را در ۱۲ سالگی با به تصویر کشیدن کودکی کمال‌الملک در کمال‌الملک (۱۳۶۲) آغاز کرد. او برای ایفای نقش زنی نازا در فیلم لیلا (۱۳۷۵) مورد تحسین قرار گرفت و دیپلم افتخار جشنوارهٔ فیلم فجر را دریافت کرد.

مدتی بعد برای بازی در شیدا (۱۳۷۷) نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر شد. همچنین برای بازی در نقش زنی روسپی در آب و آتش (۱۳۷۹) جایزهٔ بهترین بازیگر زن را از سوی جشن سینمای ایران دریافت کرد. او برای سالاد فصل (۱۳۸۳) بار دیگر نامزد دریافت جایزهٔ جشنوارهٔ فجر شد و برای بی‌پولی (۱۳۸۷) نخستین بار موفق به دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنوارهٔ فجر شد.

نقش‌آفرینی حاتمی در درام جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹) نقطهٔ عطفی در حرفه‌اش بود و جوایز گوناگونی نظیر خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را به‌طور مشترک همراه گروه بازیگران زن این فیلم برایش به ارمغان آورد. او برای نقش‌آفرینی‌هایش در چیزهایی هست که نمی‌دانی (۱۳۸۹)، نارنجی‌پوش (۱۳۹۰) و دوران عاشقی (۱۳۹۳) تحسین شد و در سال ۱۳۹۵ برای رگ خواب بار دیگر جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنوارهٔ فجر و جشن سینمای ایران دریافت کرد.

حاتمی یکی از اعضای هیئت داوران در بخش اصلی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ بود. او در نویسندگی نیز فعالیت داشته و تا کنون سه کتاب ترجمه کرده‌است. حاتمی از سال ۱۳۷۷ با علی مصفا، بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی، ازدواج کرده‌است و دو فرزند نیز دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار