مدیر پروژه ساینا اس CVT با اعلام آغاز تولید آزمایشی این خودرو گفت ساینا S اتوماتیک تا پایان سال به شکل انبوه تولید خواهد شد.
گجتنیوز:مدیر پروژه ساینا اس CVT در ادامه گفتههای خود بیان کرد این خودرو به فرمان برقی (EPS) نیز مجهز شده که باعث کاهش نیروی مورد نیاز برای چرخش فرمان میشود. همچنین با حذف پمپ هیدرولیک نیز مصرف سوخت آن کاهش پیدا کرده است.
مهرپویان با اعلام این که ساینا اس CVT از غربیلک فرمان با طرح جدید Dکات بهره میبرد گفت این خودرو با استفاده از سیستم نگهدارنده سرعت یا کروز کنترل باعث آسانتر شدن رانندگی در جادههای طولانی خواهد شد. همچنین راننده با سیستم محدودکننده سرعت میتواند حداکثر سرعت را برای این خودرو تعیین کند.
مدیر پروژه ساینا S اتوماتیک در ادامه بیان کرد این خودرو به سنسور نور در شیشه جلو و قابلیت چراغهای خودکار مجهز شده تا ایمنی خودرو و میزان دید راننده بهبود پیدا کند. در واقع به واسطه این قابلیت، چراغهای خودرو به شکل اتوماتیک در زمان کاهش نور محیط روشن خواهند شد.
سیستم نشانگر فشار باد لاستیک یکی دیگر از امکانات جدید این خودرو محسوب میشود که راننده به کمک آن میتواند به صورت زنده میزان فشار باد لاستیکهای خودرو را پایش کند. همچنین این سیستم در زمان کاهش فشار باد در هر یک از لاستیکها به راننده هشدار خواهد داد.
طبق گفته مهرپویان، ساینا S اتوماتیک از سیستم دستیار شروع حرکت در سربالایی نیز بهره میبرد که مانع حرکت ناخواسته خودرو در مسیرهای دارای شیب خواهد شد. این محصول جدید سایپا به یک پیشرانه کم مصرف M15 مجهز شده و قدرت تولیدی از آن نیز توسط گیربکس متغیر پیوسته CVT با قابلیت تیپ ترونیک به چرخها منتقل خواهد شد.
معرفی قویترین خودروی مونتاژ داخل
گجتنیوز نوشت: نسخه پرستیژ بهمن دیگنیتی که به عنوان قوی ترین خودروی مونتاژی ایران محسوب میشود به زودی روانه بازار خواهد شد.
شرکت بهمن موتور در ابتدای سال ۱۴۰۰ دیگنیتی پرایم را به شکل مونتاژی به بازار ایران عرضه کرد که با ظاهر جذاب و امکانات متعدد خود توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند، اما ضعیف بودن این خودرو در بخش فنی باعث شد تا نسبت به رقبا در جایگاه پایینتری قرار بگیرد. در همین راستا بهمن موتور در سال ۱۴۰۱ نسخه پرستیژ این خودرو را معرفی کرد که در کنار تغییرات ظاهری و افزایش امکانات اکنون از لحاظ فنی نیز کاملا ارتقا پیدا کرده است.
شرکت بهمن موتور قیمت دیگنیتی پرستیژ را در آبان ۱۴۰۱ ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان تعیین کرد. این شاسی بلند جدید بهمن موتور طی روزهای آینده به بازار عرضه خواهد شد.
تغییرات ظاهری
دیگنیتی پرستیژ نسبت به نسخه پرایم خود از لحاظ ظاهری تغییر پیدا کرده و طراحان طی یک فیس لیفت آن را نسبت به قبل جذابتر کردند. این خودرو اکنون به جای رینگهای ۱۸ اینچی قبلی به رینگهای ۲۰ اینچی مجهز شده است. همچنین دیفیوزر جدید عقب در کنار اگزوزهای چهارتایی باعث اسپرتتر شدن نمای بخش عقب شدند. سپر جلو جدید و ورودی هوای بزرگتر به عنوان سایر تغییرات ظاهری این خودرو محسوب میشوند.
مشخصات فنی
تغییر پیشرانه و گیربکس به عنوان بزرگترین تفاوت نسخه پرایم و پرستیژ شاسی بلند دیگنیتی محسوب میشود. دیگنیتی پرستیژ از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ GDI بهره میبرد که میتواند قدرتی برابر با ۲۳۰ اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۶ سرعته AT به چرخهای جلو منتقل میشود. این پیشرانه و گیربکس باعث شده تا دیگنیتی پرستیژ به قوی ترین خودرو مونتاژی بازار ایران تبدیل شود.
امکانات رفاهی و ایمنی
از آپشنهای مشترک دیگنیتی پرستیژ با نسخه پرایم میتوان به چهار کیسه هوا، کنترل سرعت در شیب، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور فشار باد لاستیکها، دوربین ثبت وقایع، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم حالت رانندگی اقتصادی، استاندارد و اسپرت، ترمز پارک برقی با اتوهلد، در صندوقبار برقی، چراغهای جلو LED، سنسور باران، سنسور نور، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلیهای جلو با تنظیم برقی و گرمکن، مالتیمدیا با مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، کروز کنترل، سقف پانوراما و کیلس استاتر اشاره کرد.
دیگنیتی در نسخه پرستیژ نسبت به نسخه پرایم از امکانات بیشتری چون سیستم صوتی پایونیر با ۸ بلندگو و آمپلی فایر ۱۵۰ واتی ، جلو آمپر دیجیتالی، نورپردازی کابین با امکان تنظیم در ۷ رنگ مختلف و شارژر بیسیم موبایل بهره میبرد.
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - آبان - ۱۴۰۱
داشبورت خشک و پلاستیک ،واقعا که این ملت حقشه خلایق هرچه لایق