چاپ کد خبر: 83287
21 اردیبهشت 1401

عکس های رویایی از لارک و هرمز دو جزیره ایرانی در تنگه هرمز

دو جزیره لارک و هرمز جزایر ایرانی خلیج فارس و جزئی از استان هرمزگان هستند که در تنگه هرمز قرار دارند.

هرمز قدیم در اوایل عهد مغول تجارت پر رونقی داشته‌است.

با هجوم مغولان در حدود سال ۷۰۰ هجری، مردم شهر هرمز ابتدا به جزیره قشم و سپس به جزیره هرمز که در آن زمان به تلفظ پرتغالی بندر گمبرون خوانده شد نام داشت کوچ نمودند. هرمز امروز دیگر رونق گذشته را ندارد.

مکان‌های دیدنی جزیره هرمز دره رنگین کمان، دره مجسمه، دره پرتغالی‌ها، غار الهه نمک و… است. جزیره لارک جنوبی‌ترین خاک ایران محسوب می‌شود، برای همین از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است.

جزیره لارَک یکی از جزیره‌های ایران در خلیج فارس و جزئی از استان هرمزگان است.

جزیره لارک با ۷/۴۸ کیلومتر مربع مساحت، در فاصله ۱۸ مایل دریایی از مرکز استان شهر بندرعباس و ۶ مایل دریایی از شهر قشم و در جنوب خاوری این شهر، در تنگه هرمز قرار دارد این جزیره از کوه‌های آتشفشانی مخروطی شکل تشکیل شده‌است.

بلندترین نقطه آن ۱۳۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بزرگ‌ترین قطر آن ۶/۱۰ کیلومتر است. در این جزیره فعالیت کشاورزی وجود ندارد و تنها فعالیت اقتصادی اکثر اهالی جزیره لارک صید و غواصی و بوم گردی است.

جمعیت موجود در این جزیره در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ خانوار برآورد شده‌است. گویش بومی مردم لارک نام کُمزاری است. این گویش یکی از گویش‌های ایرانی جنوب غربی و هم ریشه با فارسی می‌باشد که در شبه جزیره مُسَندَم (روستای کُمزار) عمان رایج است. مردم جزیره از دو قبیله ظهوریین و قبیله شحوح معروف به شحی که نسب شان به قیط بن حارث بن مالک بن فهم می‌رسد تشکیل شده‌اند.

جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 1 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 2 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 3 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 4 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 5 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 6 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 7 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 8 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 9 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 10 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 11 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 12 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 13 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 14 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 15 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 16 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 17 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 18 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 19 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 20 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 21 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 22 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 23 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 24 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 25 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 26 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 27 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 28 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 29 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 30 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 31 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 32 جزایر ایرانی لارک و هرمز در تنگه هرمز 33

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار