سانگ یانگ تورس (Torres) جدیدترین محصول سانگ یانگ است که حدود یک سال پیش برای بازار کره معرفی شد و اکنون با نورا موتور پا به ایران گذاشته است.
در بین محصولات سانگ یانگ یا به عبارت جدیدتر KG Mobility (سانگ یانگ پس از مدتها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی، بالاخره توسط گروه KG خریداری شد و اکنون نام KG Mobility بر آن نهاده شده است)، کراس اوور تورس تفاوتی اساسی با دیگر محصولات این نشان دارد. خودرویی با خطوط اتوکشیده و تا حد ممکن شارپ که قصد دارد چهرهای کاملاً متفاوت را به نمایش بگذارد. در ادامه، به بررسی محصول جدید سانگ یانگ، که توسط نورا موتور به ایران آمده است، میپردازیم.
اگرچه تورس از نظر طراحی ظاهری خشن و مدرن به نظر میرسد، اما نمیتوان از شباهت آن با محصولاتی همچون رنج روور و جیپ گذشت. به عنوان مثال، سبک طراحی چراغها و جلوپنجره کاملاً شبیه به محصولات جیپ است و فرم چراغهای عقب و ستون C، ما را به یاد رنج روور و لندروور دیفندر میاندازد. چراغهای تمام الیای دی خطی را با خطوط عمودی در جلوپنجره میبینیم و ورودیهای هوا و پایین جلوپنجره مشکی طراحی شده اند. برجستگی روی گلگیرها باعث شده است بدنهای عضلانی را در سانگ یانگ تورس داشته باشیم و به کلی، خطوط طراحی شکسته طوری در کنار هم قرار گرفته اند تا ظاهری خشن و قدرتمند را در این شاسی بلند داشته باشیم.
در نمای عقب، برجستگی جالبی را روی درِ صندوق میبینیم که یادآور جای لاستیک زاپاس در شاسی بلندهای آفرودی است. در پایین سپر همان صفحه نقرهای رنگی را میبینیم که در پایین سپر جلو هم دیده میشد. در مجموع، سانگ یانگ تورس طراحی جذاب و ظاهری خشن دارد، اما از شباهتهای آن با محصولات شناخته شده جهانی نمیتوان چشم بست. از منظر ابعاد خودرو هم تورس ما بین دو خودروی کوراندو و رکستون میایستد.
درون کابین چه خبر است؟
درون کابین چه خبر است؟
با قرار گرفتن پشت فرمان سانگ یانگ تورس شاهد طراحی جالبی هستیم که تا حدودی شبیه به قرار گرفتن در فضای بازیهای کنسولی است. جلوآمپر دیجیتالی است و در قسمت میانی داشبورد صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی تعبیه شده است.
در پایین هم یک پنل لمسی دیگر داریم که از طریق آن تنظیمات مربوط به سیستم تهویه صورت میپذیرد. فرمان از دو طرف کات خورده و خوش دست و البته کمی بزرگ است. تمام فاکتورهای ذکرشده باعث میشود یک کابین مدرن را برای سانگ یانگ تورس داشته باشیم. این سبک طراحی کابین هم شبیه به همان چیزی است که در محصولات جدید جگوار لندرور دیده میشود. از نظر تریم داخلی هم نسخههای وارداتی دارای تم رنگی زیبا و دلنشینی هستند.
در بازار جهانی بسته به تریم انتخابی، امکاناتی نظیر نورپردازی داخلی، ترمز پارک برقی، شش اسپیکر، چهار ورودی USB، سردکن صندلیهای جلو، هفت کیسه هوا و دیگر آپشنهای ایمنی را در این خودرو داریم. سانگ یانگ تورس در حالتی که هر پنج صندلی در شرایط نرمال هستند ۷۰۳ لیتر فضای بار دارد و با خواباندن ردیف دوم، این فضا به ۱،۶۶۲ لیتر میرسد.
مشخصات فنی
تورس در نسخه وارداتی و مورد تست به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو T-GDI مجهز است که پیشتر در کوراندو و تیوولی هم دیده بودیم. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل میشود.
یک خودرو و دو مدعی
در حالی که، نمونههای اولیه تورس توسط نورا موتور به کشور وارد شده اند، اما این خودرو یک مدعی دیگر نیز دارد و آن هم گروه بهمن است. باید منتظر ماند و دید در این جدالهای جدید خودروسازان وطنی بر سر محصولات چینی و کره ای، بالاخره کدام یک به پیروزی میرسند.
سانگ یانگ تورس چه مشخصاتی دارد؟
تورس در نسخه وارداتی و مورد تست به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو T-GDI مجهز است که پیشتر در کوراندو و تیوولی هم دیده بودیم. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل میشود.
نام جدید سانگ یانگ چیست؟
سانگ یانگ پس از مدتها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی، بالاخره توسط گروه KG خریداری شد و اکنون نام KG Mobility بر آن نهاده شده است.منبع: اسب بخار
نظرات