چاپ      کد خبر: 141309
6 اردیبهشت 1403

فداکاری عجیب یک نوجوان برای نجات دوستش از مرگ در استان فارس

ماجرای فداکاری نوجوان جلیل آبادی در استان فارس در نجات دوستش ما را یاد داستان معروف علی لندی می اندازد.


به گزارش اول فارس ، ۲ روز پیش در اطراف شهر خاوران چند نوجوان برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح و شنا محل خود را به مقصد یکی از باغات ترک میکنند.یکی از نوجوانان که مهارت کافی در شنا را نداشته است متأسفانه بر اثر بی احتیاطی و بدون استفاده از تجهیزات کافی دچار حادثه و غرق می‌شود. دوستان او دست برای نجاتش دست به هر تلاشی میزنند اما جواب نمی‌دهد و از آنجا که آنها حسابی ترسیده بودند محل را ترک می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در این میان علیرضا تسلیمی جلیل آبادی با این که به بیماری آسم مبتلا بوده عذاب وجدان به سراغش می‌آید و به باغ برمیگردد؛دل را به دریای رفاقت میزند و با تلاش دوم و سوم موفق می‌شود دوستش را در گوشه استخر پیدا کند و او را به بالا بکشد‌.

وی با استفاده از اطلاعاتی که از طریق آموزش‌های مجازی در باره کمک های اولیه کسب کرده بودند توانستند راه تنفس او را آزاد کنند و پس از به هوش آمدن به وسیله اورژانس و پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل می‌شود.

طبق آخرین نظر پزشک معالج شخص حادثه دیده در سلامتی کامل به سر میبرد و مشکل خاصی وجود ندارد.این حادثه در شهر و شهرستانی رخ می‌دهد که هیچ گونه استخر سرپوشیده و استانداردی ندارد و جوانان در فصل گرما و تابستان ناچار اند به استخر های ذخیره آب موجود در باغات برای آب تنی کردن پناه ببرند

دریکی از کانال های ما عضو شوید

کانال تلگرام|کانال واتساپ| کانال ایتا|کانال سروش|کانال روبیکا|کانال بله

جالب است بدانید که  با فراگیر شدن آموزش کمک های اولیه در فضای مجازی و کارگاه‌های مختلف هلال احمر عام مردم به این موضوعات واقف شده اند و در مواقع اضطراری می‌توانند به نجات یکدیگر کمک کنند‌.

خاوَران شهری در استان فارس و مرکز بخش راهگان است. خاوران در نیمه جنوبی استان فارس در ۱۱۵ کیلومتری جنوب شیراز و ۶۰ کیلومتری شمال غرب جهرم واقع شده و ۱۳۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار