به گزارش اول فارس ، دریادار علیرضا تنگسیری در همایش روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی در تهران با بیان اینکه امروز ایران کشوری دارای دریاهای عظیم در شمال و جنوب است، افزود: ما پیام صلح و دوستی ، ثبات و امنیت را در خلیج فارس از طرف مردم ایران در همایش‌های کشورهای قطر،‌امارات، عمان و … به گوش همه رسانده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم ۷+۱ می‌تواند امنیت را در خلیج فارس ایجاد کند؛ ۷ کشور جنوبی خلیج فارس در کشور ایران که طولانی‌ترین مرز دریایی را با خلیج فارس دارد می‌توانند به امنیت پایدار در منطقه کمک کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز آبراهه‌های مهم از شمال و جنوب ایران ایمن و امن هستند گفت: آبراهه‌های عمیق در خلیج فارس و سواحل عمان بین جزایر جمهوری اسلامی ایران امنیت و ایمنی دارند و ما دائما به دنبال امنیت آن بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: حضور بیگانگان در منطقه خلیج فارس ناامنی و بی‌ثباتی دارد، بیگانه دلش نمی‌سوزد، در منطقه آتش برقرار شود آنها فقط می‌خواهند به کشورهای منطقه دیکته کنند که شما به صلاح نیاز دارید و ما دارای صلاح هستیم و در واقع آمریکا و انگلیس می‌خواهند دیکته کنند که بی‌ثباتی در منطقه وجود دارد اما ما به عنوان صاحب منطقه راهبردی خلیج فارس تنگه هرمز و دریای مکران امنیت و ثبات را به همسایه‌ها هدیه می‌دهیم.

دریادار تنگسیری تاکید کرد: ما امروز قادریم امنیت را در خلیج فارس برقرار کنیم، ایران پرچم‌دار امنیت است، ما با همکاری دریادلان ارتش جمهوری اسلامی در دریای عمان و اقیانوس هند ثبات و امنیت برقرار کرده‌ایم.