• 03 شهریور 1403
  • دسته‌بندی: حوادث
  • شناسه خبر : 152662

فروشنده زمین‌های متاورس بی ارزش در شیراز دستگیر شد

فروشنده زمین‌های متاورس بی ارزش در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی و فروش زمین‌های متاورس اقدام به کلاهبرداری از یک شهروند شیرازی کرده بود.

حوادث اول فارس: سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان شیرازی مبنی بر کلاهبرداری به بهانه سرمایه‌گذاری و خرید زمین‌های متاورسی و NFT در بازار رمز ارز، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام سایبری ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان کرد، چند ماه پیش در یکی از صفحات اینستاگرامی با فردی که خود را استاد رمز ارز‌ها و خرید و فروش NFT و زمین‌های متاورسی معرفی کرده بود آشنا شدم و او با جلب اعتماد بنده در چندین مرحله برای سرمایه گذاری در این حوزه‌ها مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از من دریافت کرد.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که زمین‌های متاورسی توسط خود متهم ساخته شده بود و هیچ گونه ارزش ریالی و دلاری نداشت، افزود: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی سرانجام متهم را در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: کاربران فضای مجازی هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی را نخورند، زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفند‌های تبلیغاتی فریبنده در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال و یا خرید زمین در محیط متاورس از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند

مطالب مرتبط

نظرات