فروشندگان وانت باری و سیار باید پروانه کسب بگیرند/لغو مصوبه وزارت بهداشت در مورد تأسیس مرکز جراحی محدود

فروشندگان وانت باری و سیار باید پروانه کسب بگیرند/لغو مصوبه وزارت بهداشت در مورد تأسیس مرکز جراحی محدود

بنا بر مصوبه هیأت مقررات زدایی، کسانی که روی وانت بار اقدام به فروش محصول می‌کنند، باید پروانه کسب بگیرند و تحت نظارت اتحادیه درآیند.

به گزارش اول فارس، سید امیر سیاح درباره مصوبات آخرین جلسه هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار در دولت سیزدهم اظهار کرد: تنظیم گری پروانه کسب سیار با هماهنگی شهرداری یکی از مصوبات دیروز هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار بود. بنا بر این مصوبه، کسانی که روی وانت بار اقدام به فروش محصول می‌کنند، باید پروانه کسب بگیرند و تحت نظارت اتحادیه درآیند.

وی افزود: وقتی فروشندگان سیار، پروانه کسب دریافت کنند، خود به خود تحت نظارت پلیس و وزارت بهداشت نیز در خواهند آمد و باید بروند در جایی که شهرداری تعیین می‌کند، کار کنند.

سیاح گفت: با تحت نظارت درآمدن فروشندگان سیار، امیدواریم از این وضعیت بی سامان موجود بیرون بیاییم و از این پس، خیال مردم بابت کیفیت، سلامت و قیمت محصول خریداری شده از وانت بارها، آسوده شود.

تحت نظارت درآمدن پرورش ماهی تیلاپیا

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار همچنین از قانونی شدن و در نتیجه تحت نظارت درآمدن پرورش ماهی تیلاپیا با شرایط خاص در کشور خبر داد و گفت: سازمان شیلات ایران در مورد پرورش ماهی تیلاپیا، درخواست داشت، آنهایی که قبل از ممنوعیت، مجوز پرورش این ماهی را داشتند بتوانند با رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی، ادامه کار دهند که با آن موافقت شد.

سیاح افزود: علاوه بر این، در این جلسه، هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار، سازمان شیلات ایران و سازمان محیط زیست را مکلف کرد، برای متقاضیان جدید دریافت مجوز پرورش ماهی تیلاپیا، به نحوی تنظیم گری کنند که ضمن حفظ ملزومات و ضرورت‌های محیط زیستی، امکان پرورش تیلاپیا در کشور فراهم شود.

وی آسان شدن مقررات مربوط به تولید صنایع غذایی کشور را یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: برخی تولیدکنندگان صنایع غذایی کشور، مشکلاتی در خصوص یکی از مصوبات سازمان غذا و دارو داشتند که در این جلسه مقرر شد این سازمان، مصوبه مذکور را اصلاح کند.

وزارت راه مکلف به ساماندهی تأسیسات گردشگری مستقر در حاشیه جاده‌ها شد

سیاح ادامه داد: در جلسه امروز هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار، وزارت راه و شهرسازی موظف به سازماندهی قوانین مربوط به کسب و کارهای مربوط به تأسیسات گردشگری مستقر در حاشیه جاده‌های کشور، به نحوی شد که آنهایی که می‌توانند، ادامه فعالیت دهند و از فعالیت آنهایی که در موقعیت نامناسب مثلاً سر پیچ‌های خطرناک قرار دارند، جلوگیری شود.

ابطال یک مصوبه مخل کسب و کار وزارت بهداشت

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار از برخی گشایش‌های مهم در زمینه خدمات باربری و مشاغل خانگی در آخرین جلسه هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار و نیز ابطال یک مصوبه مخل کسب و کار وزارت بهداشت خبر داد و افزود: وزارت بهداشت، چندی پیش، مقرره ای راجع به تأسیس مراکز جراحی محدود گذاشته و شرایط صدور مجوز را سخت کرده بود اما چون بنا بر قانون، برای تصویب چنین مصوباتی، باید ابتدا از هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار تأییدیه گرفته شود، (و این اتفاق رخ نداده بود) مصوبه آن باطل اعلام شد و بنابراین، این وزارتخانه باید به آنهایی که بر اساس شرایط قبلی، اقدام به تأسیس مرکز جراحی محدود کرده بودند، اجازه ادامه کار بدهد.منبع:مهر

مطالب مرتبط

واکنش شهرداری به ایجاد سد معبر وانت‌بار فروشان در سطح شیراز

پایان پلیسی کلیپ وانت بار جنجالی شیراز +ویدئو

اول فارس TV| مشاورین املاک بدون مجوز و شهروندان بی پناه در شیراز

نظرات