چاپ کد خبر: 119816
9 شهریور 1402

روزهای دلگیر بازاری در شیراز که از مشتری در آن خبری نیست

بازار طلا از کاهش شدید تقاضا در یک هفته گذشته رنج می‌برد؛ بازاریان مدعی‌اند در این ‌هفته بازار خلوت‌ترین روزهای سال ۱۴۰۲ را تجربه کرد و این روند شاید برای یک ماه دیگر نیز ادامه‌ داشته باشد.

فقط دامادهای شیرازی برای عروس شان طلا می خرند/طلا فروشان شیراز دارند می روند

 ایلنا در گزارش از بازار طلای شیراز نوشت:  بازار طلا در ماه شهریور و ماه صفر به صورت سنتی کم‌تقاضا می‌شد و اکنون همزمانی این دو ماه باعث شده تا بازار طلا در آستانه یکی از کم‌تقاضاترین هفته‌های سال باشد.
طلا فعلا از سبد مردم و خانوارها خارج شده است و مشکلات اقتصادی باعث شده تا شهروندان دیگر پس انداز و پولی برای خرید طلا نداشته باشند.

اخبار مربوط به عضویت ایران در بریکس و گزارش بلومبرگ در مورد توافقات احتمالی ایران و آمریکا ریتم نزولی قیمت دلار را نیز در پی داشت و متعاقب آن قیمت طلا و سکه نیز آرایش کاهشی به خود گرفت.

چگونه طلای کم وزن و سبک را تشخیص دهیم؟

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با بیان اینکه مدتی است که بازار زرگرها در شیراز در رکود به سر می‌برد، می‌گوید: افت قیمت جهانی انس طلا و کاهش نرخ دلار باعث شده تا نرخ طلا کاهش یابد و بازار طلا چندان چنگی به دل نزند.

محمد زرین مهر  با اشاره به اینکه مردم تنها در گرانی و افزایش قیمت‌ها از خرید طلا استقبال می‌کنند و در زمان ارزان بودن؛ دست از خرید می‌کِشند، می‌گوید: مردم در زمان کاهشی بودن قیمت طلا به امید اینکه قیمت‌ها ارزان‌تر شود از خرید طلا دست می‌کشند اما به محض صعودی شدن قیمت طلا، به بازار هجوم می‌آورند.

وی ادامه می‌دهد: در شرایط کنونی مردم برای حفظ ارزش پول خود سرمایه‌های شان را به طلا تبدیل می‌کنند؛ بعضی هم با هدف سرمایه گذاری به خرید طلا آب شده، دست دوم و …. رو می‌آورند.

زرین مهر معتقد است طلا فعلا از سبد مردم و خانوارها خارج شده است و مشکلات اقتصادی باعث شده تا شهروندان دیگر پس انداز و پولی برای خرید طلا نداشته باشند.

فرق نیم ست و سرویس طلا در چیست؟

فقط عروس و دامادها از خرید طلا استقبال می‌کنند

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز خاطرنشان می‌کند: فقط عروس و دامادها از خرید طلا استقبال می‌کنند و قشر کم درآمد جامعه قدرت خرید طلا را از دست داده است.

زرین مهر می‌گوید: مغازه داران و طلا فروشان محصولات خود را با سود اندک به مردم می‌فروشند و هیچکدام از وضعیت کاسبی خود راضی نیستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با بیان اینکه تنها تعداد کمی از مردم از راه اندازی طلا فروشی استقبال می‌کنند، بیان می‌کند: افرادی که با سرمایه اندک به صنف طلا فروشی ورود می‌کنند به دلیل شرایط رکود بعد از مدتی از این حرفه دست می‌کشند.

وی معتقد است ورود به صنف طلا فروشی نیازمند سرمایه زیادی است و افراد جهت اجاره مغازه طلا فروشی باید به مراکز شهر رجوع کنند و هزینه‌های زیادی را هم بپردازند.

مالیات ستانی نسبت به سال ۹۹ ده برابر شده است

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز در ادامه با اشاره به اینکه مبنای مالیات‌ستانی سازمان امور مالیاتی از مغازه‌های طلا فروشی دستگاه‌های پوز است، می‌گوید: متاسفانه نرخ مالیات ستانی نسبت به سال ۹۹ ده برابر شده است که این مهم مشکلاتی را برای مغازه داران ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز:فقط عروس و دامادها از خرید طلا استقبال می‌کنند و قشر کم درآمد جامعه قدرت خرید طلا را از دست داده است.

زرین مهر یادآور می‌شود: بسیاری از مغازه داران طلا فروشی که با مشکل مواجه شده‌اند سرمایه‌های خود را به دیگر کشورها برده‌اند و بخشی از مغازه داران هم سرمایه گذاری در صنف طلا را رها کرده و به دیگر مشاغل رو می‌آورند.

وی با بیان اینکه چشم مغازه داران طلا فروشی همواره به تصمیم دولتمردان است، ادامه می‌دهد: ارتباط مستقیم طلا فروشی با نرخ دلار باعث شده تا همچنان چشم‌مان به تصمیمات دولت در بخش نرخ دلار باشد.

حدود دو هفته است که بازار طلا در شیراز وضعیت مناسبی ندارد؛ قیمت سکه در هفته‌های گذشته در مرز حدود ۲۸ الی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است و قیمت طلا هم در مرز هر گرم ۲ میلیون و ۳۰۰ الی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان نوسان دارد.

صفر تا ۱۰۰ پرورش مونسترا ” برگ‌انجیری ” گیاه آپارتمانی زیبا

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهرداد، پنجشنبه , ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۳۰

خیلی وقته که بازارهمه چی کساته، نون سیر گیر قشرضعیف نمیاد بخورن چطور طلا بخرن، فقط اوایل انقلاب چندسالی درحالی که جنگ هم بود اوضاع کاسبی ودرآمدو ارزونی خوب بود

ناشناس چهارشنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶

نگران نباشید طلافروشها؛؛تاچندسال
دیگه جای مردم شیراز؛زوج های افغانی مشتری خوبی میشن برای خریدطلا????البته اگرتاآنروز ملاصراومشیرفاطمی متعلق به افغانها وسندش به نام آنهاثبت نشده باشه????مامردم ظلم کردیم به خانوادها وآیندگانمان که اتباع رااینگونه مداراکردیم وشغلهای ساختمانی؛سنگتراشی؛گچ کاری؛وخیاطی؛۰۰۰رابه آنهاکریمانه وانساندوستانه آموختیم اماامروزبرعلیه خودمان قیام کرده ودستمزدهای قلیل آب ونانمان رابریدند????ازماست که برماست۰آیاوقت بیداری شماظالمان به مردم فرانرسیده؟بایدبپاخیزید واتباع رادل نسوزانیدکه خودواجبیم به دلسوختن نزدجهانیان????

Kh.s سه شنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

۹۰ درصد از طلا فروشا کاملا ..خورن.. ۵ درصد نیمه منصف و فقط ۵ درصد خدایی کار میکنن… اکثرا مشتری رو گول میزنن و ی منتی هم میزارن!!!!!

ناشناس شنبه , ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

این از برکات سکوت در برابر ستم است

فرشته شنبه , ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

سلام اوتی که میتونه طلا میخره یکی مثل من که طلا نداره دلم برای چی بسوزه دیروز از بازار رد میشدم برعکس شلوغ بود می‌خریدند بازار کلاع برداری داغ بود

ناشناس شنبه , ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

سلام
چرا اونوقت که طلا یکباره گران شد و از ۹۰۰ به گرمی ۳۰۰۰۰۰۰ رفت هیچکی هیچی نگفت این به اون در

ممد شنبه , ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

اینا طلافروشی برای اوقات فراغتشونه،واسه الاف نبودن وگرنه اینا توخونه هم بشینن اینقدرا از سود بانکی و اجاره خونه گیرشون میاد که نگم برات

مجید شنبه , ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۱۵

چقدر دلم سوخت برای این قشر حلال خور و دلسوزمردم

ناشناس جمعه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

باشه دیگه غصه برای طلافروشا هم به غصه نون شبمون اضافه میکنیم ثواب داره شاید

ناشناس جمعه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۶

خدا را شکر چون پول ملت را پارو می‌کردند و تورم بنفع بازاری بود و از گرسنگان حمایت نمی‌کردند که آخر بی مشتری میمانند

پیمان جمعه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۱۲

اکثر طلا فروشها کلاهبردارن وگرنه خونه های و ماشینهای آنچنانی از کجا اومده. اون طلا فروشی هم که اینارو نداره جزء دسته اسکولاشونه

ت پنجشنبه , ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

دلتون برا طلافروش نسوزه.اینقدر دارند که من و تو رو می‌خرن میفروشن

ناشناس پنجشنبه , ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

دوتا معامله در ماه جواب تمام سال ما کارگران را می دهد چطور به علتی النگوی خانم برای فروش به طلا فروشی رفتم یک مغازه دار قیمت کرد ۳۰ ملیون مغازه بعدی ۳۳ بعدی ۲۹ و در آخر به ۳۷ وان هم در یک روز وحال نمی دان باز ارزان خریده از من یا قیمت واقعی

سعید پنجشنبه , ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

وقتی به هربهونع الکی همه جارومیبندین مسافرکه پولش ازسرراه نیوردبیادجای که بیشترجاههای تاریخیش بسته هست فقط کارشون شده مسافرفراری بدن

سعید پنجشنبه , ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

الان میخام برم رای بدم که فقط رئیسی انتخاب نشه چهارسال دیگه بیچاره هستیم

ناشناس پنجشنبه , ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

آیا فکر نمی کنید تعداد فروشگاهها و مغازه ها زیاد می‌باشد ؟ اینهمه راننده اسنپ ، فروشنده مغاژچزه ، مشاغل خدماتی و…. نشان از آن است که به تولید به خصوص صنعت در استان فارس ضعیف است . اگر یک نگاه مختصر به استان مجاورنان یزد بیندازید خواهید دید آنجا قضیه برعکس است

آخرین اخبار