چاپ کد خبر: 146103
23 خرداد 1403

قابلیت های جالب و جذاب ios 18 برای دوستداران آیفون

اپل یکی از محبوب ترین برندها در میان سازندگان گوشی های هوشمند و … است.اپل در رویداد WWDC 2024 از تغییرات بزرگ نرم‌افزاری آیفون در iOS 18 رونمایی کرد. کریگ فدریگی، قائم‌مقام ارشد تیم مهندسی نرم‌افزار اپل، مجموعه‌ای از قابلیت‌های شخصی‌سازی هوم‌اسکرین آیفون را به‌نمایش گذاشت که کاربران اکوسیستم اپل از مدت‌ها پیش منتظرشان بودند.در ادامه با ما همراه باشید تا در این مطلب قابلیت های جدیدی که در این آپدیت اضافه شده را به شما معرفی کنیم.

قابلیت ios 18

بازطراحی کنترل سنتر

کنترل سنتر در iOS 18 با ظاهر کاملا جدید و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری همراه خواهد بود؛ کاربران می‌توانند بین چندین صفحه از گزینه‌های مختلف جابه‌جا شوند و حتی گزینه‌های مربوط به اپلیکیشن‌های جانبی را به کنترل سنتر اضافه کنند. و بالاخره، امکان حذف یا تغییر آیکون‌های پیش‌فرض چراغ‌قوه و دوربین در لاک‌اسکرین با هر گزینه‌ای از کنترل‌ سنتر فراهم شده است. کاربران آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌توانند با فشردن دکمه‌ی اکشن به تمام کنترل‌های موجود در فهرست دسترسی پیدا کنند.

شخصی‌سازی هوم‌اسکرین

سیستم‌عامل آیفون باوجود بهبود‌های هرساله، درمقایسه با رقبا همیشه آزادی‌عمل کمتری به کاربران برای شخصی‌سازی هوم‌اسکرین می‌‌داد؛ اما در iOS 18 کاربران می‌توانند آیکون اپلیکیشن‌ها را آزادانه‌تر بچینند، اندازه‌ی آن‌ها را بزرگ‌تر کنند یا حتی از گزینه‌ی «Dark Mode» برای آن‌ها استفاده کنند تا در محیط تاریک چشم‌ها آزار نبینند. امکان تغییر رنگ آیکون‌ها مطابق با تصویر پس‌زمینه نیز فراهم شده است تا دست کاربران برای شخصی‌سازی هوم‌اسکرین از همیشه بازتر باشد.
قابلیت ios 18

Messages، قدرتمندتر و متصل‌تر از همیشه

اپلیکیشن Messages هم در iOS 18 نونوار شده است؛ حالا می‌توانید به‌جای فقط چند ری‌اکشن محدود، از هر ایموجی موجود در کیبورد برای واکنش به پیام‌ها استفاده کنید. امکان استفاده از فرمت‌های مختلف نوشتاری ازجمله بولد، ایتالیک و زیرخط کشیدن هم هنگام فرستادن پیام در Messages فراهم خواهد شد.

اپل همچنین امکان فرستادن پیام در iMessage از طریق ماهواره را در iOS 18 فراهم کرده تا کاربران آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ بتوانند حتی در شرایطی که اتصال وای‌فای یا پوشش شبکه میسر نیست، ارتباط خود را با دنیای بیرون حفظ کنند. کاربران از طریق داینامیک آیلند مطلع خواهند شد که چه زمانی آیفون آن‌ها به ماهواره متصل شده است. اپل می‌گوید پیام‌های ارسال‌شده از طریق ماهواره برای حفظ حریم خصوصی کاربران به‌طور سرتاسری رمزنگاری می‌شوند.

پشتیبانی از RCS در آی‌مسیج

خالق مک بوک و آیپد اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ از استاندارد پیام‌رسانی بین‌پلتفرمی RCS در پیام‌رسان پیش‌فرض آیفون پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی احتمالاً با iOS 18 به گوشی‌های اپل راه پیدا می‌کند.

ارسال پیام صوتی، نشانگر خوانده‌شدن پیام، پشتیبانی از ارسال عکس و ویدئوهای باکیفیت‌تر، نمایش عبارت Typing برای طرف مقابل هنگام نوشتن پیام، ارسال پیام بر بستر شبکه‌ی وای‌فای و بهبود چت‌های گروهی ازجمله‌ قابلیت‌های مهمی است که با پشتیبانی از RCS برای کاربران آیفون هنگام چت با کابران گوشی اندرویدی فراهم می‌شود.

قابلیت‌های یادشده همین‌حالا برای کاربران آیفون دردسترس هستند؛ اما به‌شرط آنکه دو نفری که در حال چت هستند، گوشی آیفون داشته باشند. بدین‌صورت پیام‌ها با حباب آبی‌رنگ نمایش داده می‌شوند. هنگامی‌که با کاربر اندرویدی چت کنید، حباب‌ها به رنگ سبز درمی‌آیند.

قابلیت ios 18

تغییرات بزرگ اپلیکیشن Photos

اپل همچنین در WWDC 2024 بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ برنامه‌ی گالری آیفون را به‌نمایش گذاشت. اپ گالری با بازطراحی کامل، ناوبری آسان‌تری خواهد داشت و علاوه‌بر قابلیت‌هایی نوآورانه برای سازماندهی تصاویر، روش‌هایی تازه برای پیدا کردن تصاویر موردعلاقه‌یتان از دوستان و خانواده گرفته تا سفرها و حیوانات خانگی، ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن Photos از قابلیت‌های هوش مصنوعیِ جدید iOS 18 برای مدیریت بهتر تصاویر استفاده می‌کند، به‌این‌شکل که در بخش پایین جدول تصاویر، عکس‌های مهم‌تر به طور خودکار براساس موضوعاتی چون تاریخ، افراد، خاطرات مورد علاقه، سفرها و موارد دیگر سازماندهی می‌شوند.

هوش مصنوعی و دستیار Siri

مارک گرمن، تحلیلگر و افشاگر نام‌آشنا، می‌گوید iOS 18 از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی برای سیری و تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های اصلی از‌جمله Apple Music و Keynote و Health برخوردار خواهد بود.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، بارها اشاره کرده که این شرکت در حال کار روی هوش مصنوعی مولد است و قصد دارد جزئیات آن را در سال جاری میلادی اعلام کند.

ظاهراً برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 در انحصار سری آیفون ۱۶ خواهند بود؛ گوشی‌هایی که گفته‌ می‌شود برای پردازش‌های هوش مصنوعی به تراشه‌ی A18 یا A18 Pro با هسته‌های بیشتر در واحد NPU مجهز خواهند شد.

سیری می‌تواند به درخواست‌های کاربر مربوط به انجام برخی تسک‌ها در اپلیکیشن‌های آیفون جواب دهد. مثلا می‌توانید از سیری بخواهید تصویر مدنظرتان را نمایش دهد، تصاویر را ویرایش کند یا برخی آیتم‌ها را از اپی به اپلیکیشن دیگر ببرد. به‌عنوان مثال، سیری می‌تواند تصویر گواهینامه رانندگی‌تان را از بین هزاران تصویر ذخیره‌شده در گالری بیابد، به‌طور خودکار شماره‌ی آن را بردارد و در فرمی که مشغول پر کردن آن هستید، پیست کند. سیری حتی می‌تواند ایموجی مدنظر شما را بسازد؛ قابلیتی که اپل به آن «Genmoji» می‌گوید.

قابلیت ios 18

بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ برنامه گالری آیفون به‌نمایش درآمد

امکان دسته‌بندی براساس چهره، پین کردن کلکسیون‌های خاص در بخش بالای گالری برای دسترسی سریع‌تر و فیلترکردن تصاویر از دیگر تغییرات مهم برنامه‌ی گالری آیفون در iOS 18 است.

اپلیکیشن Voice Memos نیز به قابلیت تبدیل صدا به متن مجهز خواهد شد و اپلیکیشن Phone ‌می‌تواند تماس‌ها را ضبط و به‌طور خودکار آن‌ها را به متن تبدیل کند. اپل می‌گوید فرد پشت خط از ضبط‌شدن تماس مطلع خواهد شد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در مرحله‌ی بتا پاییز امسال به iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia می‌آیند، اما ادغام چت‌جی‌پی‌تی با پلتفرم‌های اپل «اواخر ۲۰۲۴» صورت خواهد گرفت. این قابلیت به‌صورت رایگان و بدون‌نیاز به ساخت حساب کاربری ChatGPT دردسترس خواهد بود، اما مشترکان پلن‌های پریمیوم ChatGPT به ویژگی‌های پولی این سرویس دسترسی خواهند داشت.

 تغییرات جزیی دیگر

اپلیکیشن ایمیل در iOS 18 با بهبودهای جزیی همراه است و حالا به سبک جیمیل می‌تواند ایمیل‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهد. ویژگی «Game Mode» جدید هم فعالیت‌های پس‌زمینه را به‌حداقل می‌رساند تا هنگام بازی با دسته و هدفون متصل به آیفون، بهترین عملکرد و کمترین تاخیر را تجربه کنید.

مرورگر سافاری نیز با تغییرات مبتنی‌بر هوش مصنوعی همراه بوده است. سافاری به‌کمک یادگیری ماشین می‌تواند اطلاعات کلیدی صفحات وب را نشان دهد. مثلا کاربران می‌توانند از سافاری بخواهند مقاله‌ای را برایشان خلاصه کند یا به‌سرعت مکان رستوران یا هتل را ببینند. بخش Reader نیز بازطراحی شده و برای مقالات طولانی، خلاصه و فهرست مطالب ارائه می‌دهد.

قابلیت ios 18

دسته‌بندی ایمیل‌ها

در بحث حریم شخصی، iOS 18 به کاربران اجازه می‌دهد هر اپلیکیشن مدنظر خود را پشت دیوار احراز هویت آیفون قرار دهند یا آن‌ها را به‌طور کامل پنهان کنند تا فقط زمانی‌که آیفون از هویت کاربر اطمینان کامل کسب کرد، آیکون اپلیکیشن‌ها را نمایش دهد. کاربران همچنین قادر خواهند بود دسترسی اپلیکیشن‌های جانبی به اطلاعات تماس برخی از مخاطبین را مسدود کنند.

کدام آیفون‌ها به iOS 18 به‌روز خواهند شد؟

گوشی‌هایی که به سیستم‌عامل iOS 18 مجهز می‌شوند شامل آیفون XR، آیفون XS، آیفون XS Max، آیفون SE 2020، آیفون SE 2022، سری آیفون ۱۱، سری آیفون ۱۲، سری آیفون ۱۳، سری آیفون ۱۴ و سری آیفون ۱۵ می‌شوند.

بااین‌حال، فقط گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با هوش مصنوعی مولد Apple Intelligence سازگار هستند. هوش مصنوعی مولد اپل برای اجرا شدن نیاز به پردازنده‌ی A17 Pro یا M1 و بالاتر دارد.

اولین نسخه‌ی بتا‌ی iOS 18 امروز برای توسعه‌دهندگان منتشر خواهد شد. نسخه‌ی بتای عمومی ماه آینده از راه می‌رسد و انتشار گسترده برای پاییز سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار